În ciuda scăderilor înregistrate în 2009, în special în industrii precum electrocasnice sau materiale de construcţii, există jucători care au înregistrat un trend pozitiv în 2010. Auto Alex, leader în zona Banat la vânzarea en-gros de materiale de construcţii grele şi Marelvi, cel mai mare distribuitor de electrocasnice din România, sunt doi dintre jucătorii care vorbesc despre SeniorERP ca fiind un sprijin în creşterea unei companii în criză.
În 2009 şi 2010 au existat puţine domenii care au înregistrat creştere. Managerii care au obţinut astfel de rezultate au vazut în criză un moment bun pentru optimizare şi identificarea de noi oportunităţi în afaceri. Auto Alex şi Marelvi sunt doi dintre jucătorii care au implementat SeniorERP în această perioadă. Acum, ei vorbesc despre SeniorERP ca fiind un instrument decizional şi o parte din strategia companiei.
Marelvi, numărul unu în distribuţia de electrocasnice, anunţă o creştere cu 7% pentru 2010. Compania a implementat în 2010 SeniorERP, la un an după ce piaţa de electrocasnice a scăzut cu 40%:
"Ca şi obiectiv pentru 2010, vom obţine o CA cu 7% mai mare prin creşterea performanţei echipei de vânzări şi a eficienţei de lucru în organizaţie. Avem în vedere şi un rebranding în viitorul apropiat. Prin câteva măsuri cheie, printre care şi implementarea ERP-ului, ne vom păstra poziţia de lideri în piaţă." dna. Loredana Butnaru, Director Executiv Marelvi.
„Sistemele informatice sunt instrumente de afaceri care, utilizate în sprijinul unei strategii coerente, pot aduce rezultate excepţionale unei companii. Faptul că portofoliul Senior Software este format din manageri cu viziune şi expertiză, se reflectă asupra sistemului. SeniorERP incorporează know-how-ul de business al unor manageri extrem de competenţi, care coordonează afaceri competitive chiar şi într-un mediu de business capricios.” dl. Daniel Toma, Director General Senior Software
În ciuda previziunilor pesimiste din industria materialelor de construcţii, Auto Alex a obţinut în semestrul 1 din 2010 o creştere cu 33% a cifrei de afaceri faţă de aceeaşi perioadă din 2009. Reprezentanţii Auto Alex afirmă că rezultatele obţinute în 2010 sunt strâns legate de o strategie proactivă şi de implementarea SeniorERP. Reprezentantul Auto Alex vorbeşte despre două ingrediente esenţiale în contextul economic actual: o atitudine optimistă şi decizii ferme, proactive:
"Pe o piaţă în scădere, am reuşit să ne creştem cota de piaţă, ne-am crescut cifrele atât ca şi rulaje cît şi ca profit, comparativ cu anii anteriori. Există două elemente care au contribuit la această situaţie: atitudinea şi deciziile luate.
O atitudine general pozitivă îţi dă încredere în forţele proprii şi te ajută să vezi oportunităţi şi în criză. Eu, personal, sunt convins că oricare ar fi problema există şi o soluţie care, în proporţie de 99,99%, vine din interiorul tău şi nu de la alţii.
Implementarea unui ERP este un beneficiu în orice moment. Dacă nu l-ai avut ai fost oricum în criză. De când avem SeniorERP, am obţinut mai multă flexibilitate şi putem lua decizii mai rapid.” Dl. Adrian Torma, Administrator Auto Alex, lider în zona Banat la vânzarea en-gros de materiale de construcţii grele şi principalul jucător din piaţa materialelor de construcţii en-detail în judeţul Caras-Severin.
Cu o cifră de afaceri de 41 mil. RON în 2009, Auto Alex a implementat SeniorERP anul trecut, în plină criză. Administratorul companiei vede în SeniorERP un pas esenţial pentru atingerea obiectivelor de creştere:
“Am conştientizat încă din 2008 că peisajul economic se va schimba şi am luat măsuri preventive: am redus anumite investiţii care nu ne aduceau beneficii rapide, am acordat mai multă atenţie condiţiilor comerciale, ne-am întărit relaţia cu clienţii, am renegociat preţurile cu furnizorii, am îmbunătăţit comunicarea între departamente şi am investit în achiziţia SeniorERP. Această decizie ne-a ajutat să ne gestionăm mult mai bine afacerea şi să luăm celelalte măsuri.” dl. Adrian Torma, Administrator Auto Alex.