de stress management
Companiile din România au alocat bugete mai mari pentru programe de stress management, managementul conflictelor, leadership autentic și group coaching în primul semestru din 2015, comparativ cu aceeași perioadã a anului trecut, potrivit HPDI, firmã ce furnizeazã soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching și teambuilding.
Îngrijorarea companiilor privind stresul la locul de muncă este firească, având în vedere ultimele concluzii ale Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă. Potrivit acestora, stresul la locul de muncă este perceput drept un fenomen curent de peste 50% dintre salariații din 31 de țări europene, inclusiv România.
Mai mult, la nivelul Europei, nivelul pagubelor provocate de stres este estimat la aproximativ 100 de miliarde de euro anual, în România acesta ridicându-se la 1,5 miliarde de euro, ceea ce înseamnă 1% din PIB, arată sursa citată.
“Față de prima jumătate a anului trecut, în 2015 cererile pentru programe de stress management au crescut cu 30%. Și pentru că, de multe ori, stresul generează conflicte, începând din acest an am susținut și traininguri de managementul conflictelor, care au fost primite foarte bine”, spune Petru Păcuraru, managing partner și trainer HPDI.
Companiile mici își măresc bugetele de training
Companiile care au investit cel mai mult în primul semestru din 2015 în trainingul angajaților au provenit din domeniile automotive, producție și comerț. De cealaltă parte, băncile au fost mai reținute în această privință față de anii trecuți.
“Anul acesta, firmele mari au avut tendința de a reduce bugetele pentru training, dar au venit din urmă companiile mici și mijlocii care au înțeles importanța acestor cursuri și au investit sume mult mai mari decât în trecut”, precizează Petru Păcuraru.
De asemenea, participarea la trainingurile de specialitate nu mai este “privilegiul” exclusiv al oamenilor din top management.
“Companiile vor ca toți angajații lor să fie bine pregătiți, nu doar managerii, și caută programe personalizate, concentrate punctual pe problemele cu care se confruntă”, mai spune Păcuraru.
În ceea ce privește vârsta participanților la traininguri, specialistul HPDI este de părere că cei mai tineri (între 20 -35 de ani sau așa-numita Generație Y) sunt mai puțin concentrați pe carieră în comparație cu cei din Generația X (35-50 de ani), dar și mai refractari la soluțiile clasice de training. În schimb, odată convinși de utilitatea cursurilor, reprezentanții generației Y vor fi mai cooperanți, mai curioși și mai eficienți decât cei mai vârstnici.
“Avem constant participanți care la modul declarativ le știu pe toate și în training sunt surprinși de cât de puțin aplică din ceea ce știau. Totuși, rezistența la schimbare este din ce în ce mai mică, iar oamenii îmbrățișează mai ușor nevoia de învățare”, concluzionează Petru Păcuraru.
Despre HPDI
Înființată în 2001, compania Human Performance Development International furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching și teambuilding.
De-a lungul timpului, HPDI a oferit traininguri de Managementul Schimbării, Obiectivelor, Stresului, Inteligență Emoțională, Comunicare Asertivă, Public Speaking, Tehnici de Prezentare, Inovație, Managementul Oamenilor și Leadership Autentic pentru mai mult de 100 de companii importante, precum Raiffeisen Bank, Pirelli, Continental Automotive, Hilton, Toyota Material Handling, Frigoglass sau Hella Automotive.
În ceea ce privește divizia de team building, doar în anul 2014 peste 4.000 de persoane au luat parte la programele de team building ale HPDI.
În 2014 HPDI a înregistrat o cifră de afaceri de 400.000 de euro, dublu față de anul precedent, iar pentru 2015 estimează o creștere a acesteia până la valoarea de 500.000 de euro. În prezent, HPDI are birouri în București, Timișoara și Arad, unul dintre principalele obiective ale companiei fiind extinderea pe plan internațional a serviciilor oferite.