Agentia de consultanta in comunicare online Selenis a relansat site-ul campaniei “Umbrela Verde”, campanie de responsabilizare fata de mediu desfasurata de Tuborg Romania. Noul site se adreseaza mai ales tinerilor si in special bloggerilor care respecta mediul si vor sa isi asume sloganul campaniei, respectiv “Sa pastram Romania curata!”. Adresa site-ului este www.umbrelaverde.ro.
Cea mai importanta noutate adusa de relansarea site-ului consta in deschiderea catre comunitatea online si in pregatirea tehnica pentru un dialog eficient cu membrii acesteia. Schimbarea a fost necesara pentru ca, asa cum se stie, utilizatorii de internet si in special tinerii interactioneaza in mod diferit, la ora actuala, cu o campanie de comunicare. Ei nu mai sunt receptori pasivi ai mesajelor, ci se implica in interpretarea si retransmiterea acestora. Au bloguri, participa in retele sociale online, impartasesc si publica imagini sau filme cu ajutorul unor site-uri precum Youtube.com sau Flickr.com.
Pe de alta parte “Umbrela Verde” este o campanie care isi propune sa ii constientizeze pe romani in privinta importantei gesturilor lor si in privinta respectului fata de mediu. Campania include actiuni de voluntariat, cum ar fi cele de ecologizare, actiuni care urmaresc sa convinga prin puterea exemplului personal. De asemenea, in cadrul campaniei au fost difuzate in mass-media o serie de spoturi de educare in privinta consecintelor pe care le au o serie de gesturi pe care multi le considera lipsite de importanta: aruncarea gunoiului la intamplare, abandonarea PET-urilor in locurile de picnic, folosirea imprundenta a focului etc.
Pentru ca mesajul campaniei sa poata fi preluat cat mai usor de membrii comunitatii online, agentia Selenis si Tuborg au realizat o serie de facilitati speciale pe site-ul www.umbrelaverde.ro. Utilizatorii pot descarca si publica pe propriile lor bloguri filmele, fotografiile sau banner-ele campaniei. Prin intermediul unor formulare, ei se pot inscrie ca voluntari in actiunile de ecologizare sau pot solicita materialele promotionale ale campaniei.
De asemenea, daca au un blog, vizitatorii pot deveni parteneri ai “Umbrelei Verzi”. Link-urile catre blogurile lor vor fi afisate pe tot site-ul, urmarindu-se in acest fel crearea unei comunitati a celor care impartasesc obiectivele campaniei. Pentru a interactiona cu membrii comunitatii, reprezentantii Tuborg vor folosi la randul lor un blog, integrat in cadrul site-ului.
Despre noul site, Alina Bratu, PR Manager Tuborg Romania si coordonatoare a campaniei, a declarat:
“Umbrela Verde avea nevoie de un loc de intalnire placut pentru toti cei care vor sa ni se alature in obiectivul de a pastra Romania curata. Pentru compania Tuborg, transparenta si deschiderea fata de public au fost intotdeauna valori importante. De aceea am vrut ca ele sa se reflecte si in campania Umbrela Verde. La ora actuala primim prin intermediul noului site zeci de mesaje de sustinere pe saptamana. Oamenii ne cer materiale promotionale si se ofera voluntari sa transmita mai departe mesajul nostru. Acest lucru ne demonstreaza ca in randurile utilizatorilor de internet sunt o multime de oameni sensibili la problemele de mediu, iar daca o companie reuseste sa demonstreze ca este sincera, ii poate convinge sa isi foloseasca energiile chiar si pentru un obiectiv ambitios cum e acela de a schimba o mentalitate gresita.”
Selenis si Tuborg nu se afla la prima astfel de colaborare. In decembrie 2008, agentia a realizat un birou de presa online pentru Tuborg (//tuborg.pressroom.ro). La ora actuala, biroul de presa este folosit de peste 130 de jurnalisti si bloggeri pentru a-si documenta materialele sau pentru a fi la curent cu noutatile despre companie.
{mosloadposition user10}