Evoluția tehnologiei și contextul economic al ultimilor ani au stimulat creativitatea în publicitate și au diversificat canalele de comunicare, potrivit fondatorului evenimentului
Noaptea Devoratorilor de Publicitate, Jean Marie Boursicot
Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2012, organizat de 4 ACE și MSA Events, transformă un eveniment de vizionare de reclame într-o experiență care celebrează creativitatea, indiferent de suportul pe care aceasta este exprimată. Noaptea Devoratorilor de Publicitate 2012, ediția București, are loc astăzi, 15 iunie, la Sala Palatului, ora 21:00 și prezintă o selecție de 290 de reclame, provenite din mediul TV, dar și online, dublată de concursuri de creativitate, precum și de testări ale noilor tehnologii și suporturi pentru conținut video (smartphone-uri, tablete).
La peste trei decenii de la debutul evenimentului, care a avut loc în Franța, Jean Marie Boursicot, creatorul conceptului, este prezent în România, la o ediție care reflectă tendințele din publicitatea anului 2012 – localizare, creativitate și diversitate.
Potrivit lui Jean Marie Boursicot, principalul avantaj al noilor tehnologii (internet de mare viteză, 4G) este faptul că acestea le permit oamenilor să fie mult mai creativi, să se exprime mai liber, având resurse de calitate. Pe de altă parte, odată cu dezvoltarea bugetelor alocate dezvoltării mediului online, acesta va deveni tot mai puţin intruziv.
“Trecerea de la publicitatea TV la cea pe internet este progresivă și oferă oportunități imense – se pot realiza reclame cu mai multă libertate de exprimare, uneori adevărate scurt metraje, lucru care nu poate decât să ducă la creșterea creativității“, declară Jean Marie Boursicot.
„Ajungem în sufletul noii generații de consumatori printr-un mix inedit de comunicare, pornind de la clasicul mediu TV și continuând cu mediul online și marketing experiențial. Consumatorul devine astfel prietenul brand-ului și are încredere că viața lui poate deveni mai ușoară.“ declară Marina Zara, Marketing Director Flanco.
În ceea ce privește contextul economic, Jean Marie Boursicot declară că acesta nu a avut un impact negativ asupra creativităţii, ci dimpotrivă, momentele dificile sunt cele care îi stimulează pe creativi.
Creșterea vizibilității industriei românești de advertising este subliniată de numărul record de reclame selectate de Jean Marie Boursicot pentru ediția din 2012. În acest an, oameni din 40 de țări vor avea ocazia de a vedea spotul Gelozia – iQads, care deschide selecția, precum și alte 12 reclame românești.
Biletele pentru eveniment sunt disponibile pe ticketfan.ro și biletoo.ro, în rețeaua de magazine Flanco, la Sala Palatului, în magazinul Unirea și în librăria Anthony Frost, prețurile fiind, în funcție de categorie, de 40 lei, 60 lei, 70 lei.
Parteneri
Partenerul principal al evenimentului este Flanco, care, prin această inițiativă, dorește să ofere energie creativă tuturor pasionaților de advertising.
Noutatea de anul acesta vine din partea blogosferei care, prin prisma interactivității pe care o promite evenimentul, a decis susținerea creativității. Blogger-ul oficial al NDP 2012 este cabral.ro, iar adrianciubotaru.ro, bazavan.ro și bogdanabutnar.ro sunt ambasadori ai evenimentului publicitar al anului 2012.
Parteneri media
Partenerii media ai evenimentului sunt postul de televiziune MTV România, postul de radio Pro FM, publicațiile Playboy, The One, InStyle și Șapte Seri, site-urile playboy.ro, one.ro, apropo.ro, 220.ro, precum şi Cocor Media Channel, reţelele Euromedia și Oops. În plus, Noaptea Devoratorilor de Publicitate este susținută de platforma de profil iqads.ro.
După evenimentul din București, Noaptea Devoratorilor de Publicitate va porni într-un turneu în 8 orașe din țară – Constanţa, Brașov, Galați, Arad, Iași, Timișoara, Cluj – în perioada august-noiembrie.