In conditiile unei piete reglementate si functionale a jocurilor de noroc la distanta in Romania, tot mai multi operatori din domeniu aplica pentru a obtine licenta de functionare in tara noastra. Pana in prezent exista pe site-ul Oficiului National pentru Jocuri de Noroc mentionati 19 astfel de operatori, care administreaza mai multe website-uri in special pe segmentul de pariuri sportive.
Potentialul pietei romanesti este enorm, judecand doar dupa succesul pe care il au pariurile sportive in mediul offline (sunt usor de remarcat casele de pariuri stradale, in toate localitatile mari si mici). Astfel, concurenta intre operatori se ascute, caci orice roman pasionat de sport care are acces la internet este un potential client, indiferent de locatia sa geografica.
In ultimele luni, unele dintre agentiile care tintesc pozitii de top pe piata romaneasca au lansat campanii de promovare atat online, cat si offline. Sunt deja obisnuite panourile stradale care promoveaza agentii precum winmasters sau NetBet – poate cele mai prezente branduri in mediul de publicitate outdoor. Multe alte agentii se promoveaza insa intens – Unibet, sportingbet, 888sport, Fortuna si nu numai.
Se poate vorbi deja despre un nou segment important pentru piata de publicitate online si offline din Romania: pariurile sportive din mediul digital. Atentie, doar operatorii licentiati se pot promova (mentionand mereu numarul deciziei de licentiere). Evident, cea mai mare parte a campaniilor publicitare fac referire la fotbal, sportul cel mai popular din tara noastra.
Nu intamplator, unele agentii au deja ambasadori de brand din Romania, din lumea fotbalului: Dan Petrescu, Gica Craioveanu si Gabi Balint. Orice agentie de pariuri online isi doreste sa ajunga pe o pozitie cat mai buna lunile acestea, caci vara 2016 este o miza extrem de mare pentru acest business: sunt programate doua evenimente importante in lumea sportului – Campionatul European de Fotbal, din Franta, si Jocurile Olimpice de vara, din Brazilia.
Multe website-uri de sport isi bazeaza deja veniturile din publicitate in special pe sectorul de pariuri sportive. Mai mult, s-au lansat adevarate comunitati online ale pasionatilor de pariuri online, asa cum este SuperPont.com, care ofera permanent ponturi pariuri, informatii si sfaturi extrem de utile pentru jucatori.