Samusocial din România a lansat în această săptămână o campanie de strângere de fonduri pentru a susţine financiar serviciile de asistenţă socială, medicală şi de reinserţie socio-profesională a persoanelor adulte fără adăpost din Bucureşti.
Campania “Secretele financiare ale oamenilor nevăzuţi” se desfăşoară exclusiv în spaţiul on-line, prin postarea pe mai multe website-uri a unui banner care, odată accesat, prezintă poveşti de viaţă reale ale câtorva beneficiari ai organizaţiei care au ajuns să trăiască în stradă nu pentru că şi-au dorit acest lucru, ci pentru că viaţa le-a jucat o festă. În schimbul destăinuirii dramelor pe care le-au trăit, aceşti oameni cer doar să li se mai acorde încă o şansă – şansa de a face parte din această societate, de a avea un loc de muncă şi de a deveni capabili să se întreţină singuri.
Sabina Nicolae, director executiv Samusocial din Romania: „Samusocial din România îşi propune ca prin această campanie nu doar să sensibilizeze concetăţenii, dar şi să nască o solidaritate menită să ajute activităţile sociale ale asociaţiei şi implicit beneficiarii acesteia – este necesar să îi ajutăm în obţinerea actelor de identitate pierdute sau furate, a certificatelor de naştere, a diplomele de studii. Toate aceste demersuri ale asociaţiei, dar şi multe altele, sunt menite să ajute persoanele adulte fără adăpost să redevină independente, responsabile, capabile să se întreţină fără ajutor social.”
Liviu Turcanu, director de creaţie Mercury 360: “Ideea acestei campanii a venit din nevoia de a face ceva mai mult pentru semenii noştri, respectiv de a ne implica cu toţii, de a contribui la schimbarea vieţii unor oameni care chiar au nevoie de ajutorul nostru. Printr-o donaţie cât de mică, putem ajuta oameni care îşi doresc acest lucru şi sunt motivaţi să iasă din stradă, să obţină un loc de muncă, să aibă un acoperiş deasupra capului, să devină plătitori de taxe, să devină responsabili, să intre în rândul lumii. Poveştile sunt triste, însă cele prezentate în aceasta campanie sunt doar câteva dintre ele. ”
Toni Bunăiașu, copywriter Mercury 360: "Mergem pe stradă şi ne facem că nu vedem realităţile incomode. Ne minţim că nu e treaba noastră, nu ne afectează. Ba mai mult, din spatele unui monitor, realitatea noastră e mult mai călduţă. Nu prea e loc de milă aici. Aşa că am ales să nu comunicăm strict emoţional problema oamenilor străzii. Şantajul emotional e folosit de cerşetorii profesionişti. Oamenii străzii luaţi în evidenţă de Samusocial nu sunt cerşetori, ci oameni loviţi de soartă, care vor un loc de muncă şi un adăpost. În comunicare, am vizat oamenii educaţi, care rezonează şi la un argument raţional: reintegrarea socială a oamenilor străzii înseamnă totodată mai mulţi bani la bugetul statului. Fiecare donaţie reprezintă şi un ajutor pentru întreaga societate, adică şi pentru ei înşişi."
Conform estimărilor Samusocial din România, în Bucureşti trăiesc printre noi aproximativ 5.000 de adulţi ai străzii, iar organizaţia oferă în mod frecvent servicii gratuite de asistenţă socială, medicală, psihologică, psihiatrică, reinserţie socio-profesională, acces la baia socială, donaţii în îmbrăcăminte şi încălţăminte unui număr de peste 4.400 de persoane fără adăpost, înregistrate cu fişe sociale. În fiecare an, Samusocial din România plaseaza pe piaţa reală a muncii peste 60 de adulţi ai străzii.
Ideea campaniei “Secretele financiare ale oamenilor nevazuti” vine de la agenţia parteneră Mercury360: Liviu Țurcanu (Director de Creaţie), Toni Bunăiașu (Copywriter), Liviu Antonescu (Art Director), iar spaţiile media on-line au fost obţinute în regim pro bono în reţeaua Tradeads de către agenţia parteneră Média-Tique: Alexandra Vasvari (Media Planner) şi Mădălina Ionescu (Media Manager).