obţinute de Yvan Muller şi Gabriele Tarquini
Prima cursă de WTCC (World Touring Car Championship) desfăşurată în weekend-ul trecut pe circuitul brazilian din Curitiba s-a încheiat cu un succes total pentru echipa SEAT, care a obţinut o dublă victorie. În prima cursă, Yvan Muller şi Rickard Rydell au cucerit primele două poziţii ale clasamentului, în timp ce Gabriele Tarquini a ieşit şi el învingător cu un SEAT León TDI în faţa lui Andy Priaulx. Gabriele Tarquini a luat un start impresionant în cea de-a doua cursă trecând de pe locul trei pe locul întâi încă din primul tur. În continuarea cursei s-a menţinut pe poziţii în ciuda atacurilor celor de la BMW, Porteiro şi Andy Priaulx, care au încheiat cursa fără a-l putea însă întrece pe pilotul italian. În vârstă de 49 de ani, Tarquini şi-a celebrat ziua de naştere în cel mai frumos mod posibil, obţinând laurii victoriei în Brazilia.
În urma acestuia s-au clasat Yvan Muller, Rickard Rydell şi Jordi Gené, care au reuşit să obţină şi ei un punctaj bun la volanul maşinilor SEAT León TDI. Pentru Muller, aceasta a însemnat situarea în fruntea clasamentului piloţilor. Gené a reuşit să acumuleze primele puncte, iar echipa SEAT Sport a devenit lider în clasamentul constructorilor. Echipele se vor întâlni din nou în Puebla (Mexic) între 5 şi 6 aprilie.
Declaraţiile piloţilor
Yvan Muller: (SEAT León TDI nr. 12), clasat pe locurile 1, respectiv 5: “Ambele curse au fost dificile, fiecare greşeală jucând un rol decisiv. În ceea ce mă priveşte, a trebuit să depun un efort de două ori mai mare, însă munca pe care am depus-o în echipa cu Rydell în timpul primei curse a fost una deosebit de bună. Întreaga echipă şi-a adus contribuţia, iar victoria ne aparine tuturor. Faptul că am început învingători campionatul este foarte important.”
Gabriele Tarquini (SEAT León TDI nr. 11), clasat pe locurile 4, respectiv 1: “Am obţinut o victorie incredibilă, în special prin recuperarea a două poziţii după primul tur. Această maşină, SEAT León TDI, este absolut fantastică. În ciuda presiunii din partea celor de la BMW de-a lungul întregii curse, am reuşit să îmi menţin poziţia până la finalul cursei.”
Rickard Rydell (SEAT León TDI nr. 10), clasat pe locurile 2, respectiv 7: “Acesta este rezultatul muncii depuse de o echipă mare alcătuită nu numai din piloţi, ci şi din mecanici şi ingineri. Succesul pe care l-am obţinut se bazează pe rezultatele de ieri, deoarece echipa BMW a fost mai rapidă decât noi astăzi, lucru care a fost vizibil şi sper să pună capăt zvonurilor care susţineau superioritatea motorului TDI.”
Jordi Gene (SEAT León TDI nr. 9), clasat pe locurile 12, respectiv 8: “Sunt dezamăgit. Am avut un ritm bun şi am fost foarte rapid, însă nu am reuşit să adun decât un punct. E un rezultat mai degrabă slab, şi consider că aş fi putut să mă descurc mult mai bine. Nu mă aşteptam să plec din Brazilia în fruntea clasamentului, ci cu un loc pe podium în cursa a doua şi poziţia 7 în prima. În plus, este o decizie extrem de controversată pe care va trebui să o acceptăm pentru că acestea sunt regulile jocului.”
Tiago Monteiro (SEAT León TDI nr. 18), clasat pe locurile 18, respectiv 13: “Planul pentru acest sfârşit de săptămână a fost stricat de entuziasmul lui Frafus din prima cursă. Atunci când se întâmplă ceva în prima cursă, toate planurile se schimbă. E păcat, pentru că mă aflam pe o poziţie bună şi totul ar fi putut să fie cu totul altfel. Am început turneul fără să acumulez puncte şi nu este ceea ce mi-am dorit. Important este că Yvan şi echipa conduc campionatul, chiar dacă mă aşteptam la mai mult din partea mea.”
Jaime Puig, director SEAT Sport: “Pe ansamblu, performanţele atinse de piloţii noştri în timpul curselor de la sfârşitul acestei săptămâni sunt foarte bune. A fost un drum foarte greu de parcurs. De acum înainte va trebui să muncim din greu cu toţii, deoarece, aşa cum am văzut şi până acum, va trebui să luptăm pentru fiecare metru de pistă. Totuşi, rezultatul poate fi considerat extrem de pozitiv, în condiţiile în care am câştigat ambele curse, la una dintre ele chiar locurile fruntaşe, şi suntem lideri atât în clasamentul piloţilor, cât şi în al constructorilor.”
Cursa 1
1. Y.Muller (SEAT) 23.47.024
2. R.Rydell (SEAT) + 0.763
3. J.Muller (BMW) + 1.512
4. A.Priaulx (BMW) + 6.747
5. G.Tarquini (SEAT) + 8.247
11. J. Gené (SEAT) + 38.710
17. T.Monteiro (SEAT) + 3 ture
Cursa 2
1. G.Tarquini (SEAT) 20.06.577
2. A.Priaulx (BMW) + 0.327
3. F.Porteiro (BMW) + 1.202
4. J.Muller (BMW) + 1.745
5. Y.Muller (SEAT) + 5.045
7. R.Rydell (SEAT) + 5.360
8. J.Gené (SEAT) + 7.637
13. T.Monteiro (SEAT) + 18.597
Status actual la Campionatele Mondiale
Piloţi
1. Yvan Muller (SEAT) 14 puncte.
2. G.Tarquini (SEAT) 14.
3. Andy Priaulx (BMW) 13
4. J.Muller (BMW) 11
5. R.Rydell (SEAT) 10
8. J.Gené (SEAT) 1
Constructori
1. SEAT, 32 puncte
2. BMW, 25
{mosloadposition user10}