Agenția de marketing online Search Ads prezintă rezultatele unei analize realizate asupra investițiilor în advertising online, dar și o serie de previziuni pentru 2023, cu privire la tendințele în domeniul reclamelor distribuite pe Internet.
Anul 2022 a adus creșteri pe linie pentru toate platformele de advertising online, dar cel mai impresionant salt a fost realizat în privința TikTok, care, în cazul clientilor Search Ads a înregistrat o creștere cu 200% a bugetelor de advertising, în comparație cu 2021. În același timp, bugetele clienților alocate către Google au crescut cu 46%. Și în cazul Facebook s-a înregistrat o creștere, de 13% față de 2021.
“Google a avut o creștere a veniturilor din advertising online susținută de mai multe instrumente noi, însă îndeosebi datorită unui nou tip de campanii, bazate pe inteligența artificială, cu rezultate foarte bune în majoritatea domeniilor. Vorbim de campaniile Performance Max, capabile să ‘țintească’ utilizatorul potrivit, în momentul potrivit, cu creația potrivită, maximizând șansele de conversie”, arată Paul Smarandache, managing partner Search Ads.
Un alt pilon al succesului Google in 2022 este reprezentat de Video Actions Campaign, fiind primul an în care YouTube a putut fi folosit de către advertiseri și pentru ”performance”, nu doar pentru ”awareness.”
O altă îmbunătățire adusă de Google o reprezintă lansarea Analytics 4. Cu ajutorul actualizării platformei, advertiserii au acum posibilitatea să vadă datele ”cross domain” (în cazul în care un client are mai multe site-uri), dar și ”cross device” (atunci când interacțiunea cu site-ul clientului se face de pe mai multe dispozitive).
Ca o medie, magazinele online din portofoliul Serach Ads au alocat cu 10 – 15% mai mulți bani pentru reclamă, iar acest lucru s-a concretizat și într-o creștere a vânzărilor. Se remarcă însă o încetinire a acestei creșteri a veniturilor în 2022 față de 2021, comparativ cu 2021 față de 2020. O piață care a excelat a fost cea a librăriilor, care au alocat cu 45% mai mulți bani pentru promovarea în online, din care au obținut o creștere cu 65% a veniturilor rezultate, conform datelor agenției
”Am întâmpinat în 2022 provocări destul de mari în zona de real estate. Aici, de îndată ce a început războiul, am înregistrat scăderi ale cererii și creșteri ale costurilor pe conversie. Apoi, a apărut și o scădere a cererii de apartamente cu finanțare prin credit ipotecar și o creștere a numărului de apartamente achiziționate cu bani cash”, mai explică Paul Smarandache.
Cea mai mare comandă online înregistrată de Search Ads a fost de 96.900 de euro, fiind vorba despre achiziționarea unui autovehicul.
În paralel, costul mediu pe click în campaniile de advertising online desfășurate de Search Ads a fost de 0,82 lei, în creștere cu 14% față de 2021.
Ce urmează pentru piața de advertising în 2023
Cea mai semnificativă tendință pentru 2023 o reprezintă creșterea continuă a bugetelor de reclame destinate TikTok.
Platforma și-a rafinat algoritmul de publicitate, iar asta vine în completarea numărului de utilizatori, în continuă expansiune.
În paralel, vor exista din ce în ce mai multe campanii de advertising bazate pe inteligența artificială. Totodată, în acest an va crește și rata de adoptare a reclamelor de tip video. Un alt semnal pentru anul în curs îl reprezintă și o creștere accelerată a bugetelor pentru Huawei Ads.