Înscrieri la competiția internațională Creative Business Cup
La Creative Business Cup 2014 intră în concurs cele mai bune idei din 60 de țări, inclusiv din România, în domeniile: design, arhitectură, arte și meșteșuguri, publicitate, film, video și fotografie, artele spectacolului, muzică, modă, gastronomie, edituri și presă, radio și televiziune, software, aplicații pe computer și publicații virtuale, jucării și jocuri.
România participă, pentru al treilea an, la una dintre cele mai mari competiții internaționale din sectorul industriilor creative, Creative Business Cup (CBC), care va avea loc la Copenhaga, Danemarca, între 17 și 19 noiembrie 2014. Cei mai creativi anteprenori români își pot pune la bătaie ideile pentru premii în valoare de 100.000 de dolari și expunere în mediul internațional de afaceri, în fața unor posibili investitori și parteneri. Circa 300 de start-up-uri din 60 de țări – fiecare țară organizează propria selecție pentru a desemna finaliștii – sunt așteptate la ediția de anul acesta.
În România, selecția națională este organizată de Creative Seeds (www.creativeseeds.ro), un promotor al comunității creative românești independente. Înscrierile pentru Creative Business Cup România (www.creativebusinesscup.ro) au demarat în luna iunie și se prelungesc până pe 20 septembrie 2014, pentru a permite cât mai multor antreprenori să-și înscrie ideile în concurs.
Participanții trebuie să completeze un plan de afaceri bazat pe cifre și propuneri concrete, care ar trebui să-i convingă pe potențialii parteneri și finanțatori de ce ar fi oportun să investească bani și energie în ideea propusă. Antreprenorii au nevoie de o idee proprie, inovatoare, aflată în orice stadiu de dezvoltare, cu potențial de piață.
Planul de afaceri, completat în limba engleză, trebuie trimis până pe 20 septembrie 2014, inclusiv, pe adresa creativebusinesscupro@gmail.com.
Câștigătorul selecției românești va concura pentru titlul de World’s Best Creative Entrepreneur și-și va susține ideea în fața unui juriu format din circa 20 de experți internaționali, la Copenhaga. Cuvântul-cheie este creativitatea: poate fi vorba de un obiect sau de un serviciu inovator, de o nevoie nouă creată pe piață sau de o idee care să implice creativitatea consumatorilor.
În 2013, marele câștigător al CBC a fost Teddy the Guardian (Croația), un ursuleț de pluș care conține senzori ce monitorizează starea de sănătate a copilului, atunci când este îmbrățișat. Datele sunt transmise către o aplicație web. În 2012, cupa a fost oferită pentru platforma online We Want Cinema (Olanda), unde spectatorii decid ce filme rulează în anumite cinematografe, creând evenimente în social media și invitându-și prietenii.
Anul trecut, România a fost reprezentată la Copenhaga de EFdeN – Casa solară inteligentă EFdeN (www.efden.org), care promite să schimbe viitorul locuințelor din orașe. EfdeN, inițiat de Asociația Solar Decatlon București, este un program de locuințe solare inteligente, adaptabile la siturile dificile din mediul urban, modulare, eficiente energetic și cu un preț accesibil.
Juriul selecției naționale a CBC 2014 este alcătuit din experți în industriile creative: Eugen Pănescu (Planwerk, Cluj-Napoca), Ovidiu Hrin (Synopsis Media, Timișoara), Dragoș Pîslaru (GEA Strategy & Consulting, București) și Alina Niculescu (fondator și director Creative Seeds).
Planul de afaceri trebuie completat după următorul model: //creativebusinesscup.ro/wp-content/uploads/business_concept_template_-_cbc_2014.pdf.
Idei castigatoare in competitia Creative Business Cup
Creative Business Cup a fost inițiat în 2010, ca o competiție destinată exclusiv antreprenorilor creativi din Danemarca. În 2012, concursul s-a extins la nivel internațional, angrenând în prezent 60 de țări. România se află la a treia participare, selecția națională pentru finala din 2014 (Copenhaga, 17-19 noiembrie) fiind organizată de Creative Seeds (www.creativeseeds.ro). Termenul-limită pentru înscrieri: 20 septembrie 2014.
Ideile de afaceri vizează domeniile: design, arhitectură, arte și meșteșuguri, publicitate, film, video și fotografie, artele spectacolului, muzică, modă, gastronomie, edituri și presă, radio și televiziune, software, aplicații pe computer și publicații virtuale, jucării și jocuri.
Idei premiate la Creative Business Cup 2013:
Premiul I: Teddy the Guardian, Croația (teddytheguardian.com)
Teddy the Guardian este un ursuleț de pluș care conține senzori ce monitorizează starea de sănătate a copilului, atunci când este îmbrățișat. Acesta monitorizează indici precum pulsul, tensiunea, temperatura corpului sau saturația oxigenului, ajutându-i pe părinți și pe medici să supravegheze cu ușurință starea acestuia. Datele sunt transmise pe smartphone, tabletă sau pe o aplicație web.
Premiul al II-lea: Kinematics, Germania (www.kinematicblocks.com)
Kit-ul de construcție modulară, robotică Kinematics a fost inventat în 2009 de Leonhard Oschütz, student la Universitatea Bauhaus din Weimar, și a fost dezvoltat timp de mai mulți ani. Folosind module kinetice și piese adaptabile și ajustabile, copiii și adolescenții pot asambla roboți și mașini interactive pe care le pot învăța să se miște în felul în care doresc, folosind o funcție integrată de înregistrare-și-redare a modului numit Power Brain.
Creative Business Cup 2012:
Premiul I: We Want Cinema, Olanda (wewantcinema.nl/en/)
We Want Cinema, inițiată de distribuitorul Amstelfilm, este o platformă online unde spectatorii decid ce film vor vedea în cinematograful preferat. Cinematograful nu mai deține controlul programării filmelor, ci plătitorii de bilete. Platforma le permite utilizatorilor să aleagă un anumit film, un cinematograf și o dată la care ar dori ca acesta să fie proiectat. Apoi, creând un eveniment pe rețelele de socializare, își pot invita prietenii și cunoscuții. Dacă se cumpără suficiente bilete online, proiecția va avea loc.
Premiul al II-lea: Greenbo, Israel (www.greenbo.co)
Greenbo înseamnă produse inovatoare pentru grădinăritul urban, fabricate din materiale reciclate, durabile. Design-ul original și atrăgător permite așezarea ghivecelor și a jardinierelor în locuri strâmte, pe marginea balcoanelor, economisind mult spațiu.
Premiul al III-lea: Norwegian Rain, Norvegia (www.norwegianrain.no)
O linie de îmbrăcăminte de ploaie unică. Inspirați de sensibilitatea japoneză și de viața cotidiană în cel mai ploios oraș european, Bergen, designerii au găsit soluții inovatoare pentru a crea din materiale ecologice, reciclate, jachete și costume elegante impermeabile, ajustabile și potrivite pentru orice tip de vreme și orice temperaturi.
Ideile înscrise de fiecare dintre cele 40 de țări participante, în 2013, pot fi consultate aici: //www.creativebusinesscup.com/2013.
Finaliștii români pe 2013 și 2012.