ART & FASHION FOR EDUCATION 1
parallel event of BUCHAREST BIENNALE
26 mai – 13 septembrie 2015
Muzeul de Artă Cluj
Muzeul de Artă Timișoara
Atelier 030202 București
Duminică, 13 septembrie 2015, ART & FASHION FOR EDUCATION 1 curatoriată de Răzvan Ion, Eugen Rădescu și Gergő Horváth s-a închis după mai bine de 16 săptămâni, pe durata căreia s-a bucurat de un succes fără precedent pentru un eveniment de artă și modă contemporană în România.
Bucharest Biennale a câștigat in decursul ultimilor ani o reputație internațională, iar ultima ediție a exprimat potențialul de creștere a acestei forme de întâlnire artistică. Prima ediție a A&FfE a subliniat un potențial similar, fiind un eveniment ce arată posibilitățile creative ale întâlnirii dintre modă și artă.
A&FfE 1 a expus 13 designeri români de talie internațională: Smaranda Almășan, Andreea Bădală, Lucian Broscățean, Ioana Ciolacu, Andrei Dudău, Răzvan Firea, Olah Gyárfás, Adelina Ivan, Irina Marinescu, Marina Moldovan, Sabina Pop, Lucian Rusu, Carmen Secăreanu. Ei s-au inspirat din tot atâția artiști contemporani.
Design-ul expoziției a fost realizat de Robert Marin & Nuca Studio utilizând un concept inovator, materialele utilizate fiind donate ulterior.
A&FfE 1 a avut loc în 3 orașe: București, Cluj și Timișoara.
Procesul de selecție și cercetare, precum și pregătirea textelor teoretice a durat aproape 1 an.
Echipa a fost compusă din 11 persoane, toată echipa lucrând pro-bono pentru acest eveniment caritabil.
A&FfE 1 a atras atenția presei atfel că prezențe în direct la posturi TV, știri, reportaje au apărut în peste 50 de publicații, agenții de presă, stații radio/TV și bloguri, precum Harper’s Bazaar, Decât o Revistă, Reforma, The Institute, TVR 1, Digi 24, Look TV, Adevărul, Artdarling, Mauvert, Modernism, Molecule F și multe altele.
A&FfE 1 a beneficiat de Google Ad Words Grant al Bucharest Biennale care a ajuns la 9 milioane de impressions.
A&FfE 1 a avut aproximativ 7.000 de vizitatori, în cele 3 orașe.
A&FfE 1 a avut ca parteneri financiari Brand Emotion și Aqua Carpatica. Partenerii strategici au fost Peroni, Domeniile Sâmburești, Sobranie și De Silva Residences. Transportul a fost asigurat de TNT România.
Distribuirea computerelor procurate din fondurile A&FfE 1 au fost direcționate către persoane identificate de Fundația “Noi Orizonturi”. Deja s-au distriuit o parte dintre computere urmând a fi distribuite și altele după licitație.
Lucrările/piesele vestimentare prezente în expoziție vor fi licitate de către Casa de licitație Lavacow.
A doua ediție a A&FfE va avea loc în aprilie – septembrie 2016.