Electronicele sunt in topul achizitiilor la care au renuntat romanii.Va aduce 2009 un val de falimente in randul marilor lanturi de profil ? BusinessWeek Romania va prezinta in aceasta saptamana punctul de vedere al jucatorilor importanti din industria electronicelor si electrocasnicelor.
“Cat mai urgent, pana la sfarsitul lunii martie, vom mai inchide inca 15 magazine Flamingo, iar, daca situatia nu se imbunatateste, va mai urma un val de aceiasi masura”, spune Dragos Simion, vicepresedinte Flamingo. O alta masura anticriza este amanarea cu un an sau chiar doi a deschiderii celor cateva mari magazine Flanco World care erau programate pentru acest an.
Nici la Altex, retailerul cu cea mai mare cifra de afaceri din domeniu, situatia nu este roz. Dan Ostahie, presedintele companiei, face haz de necaz, spunand ca in aceste conditii de criza valoarea brandului Altex este mai ieftina decat a unei perechi de blugi.
“Noiembrie este prima luna in care s-a simtit influenta unei crize”, a declarat Ostahie pentru BusinessWeek Romania, adaugand ca in ultimul trimestru al anului s-a observat un declin cat se poate de clar al vanzarilor in retelele Altex si Media Galaxy.
Aparitia unui nou tip de consumator, consumatorul de criza, este remarcata si de Gabriela Mandrea, directorul de marketing al Domo Retail. Noul consumator este mai atent la ceea ce cumpara, la pret si la calitatea produsului. “Decizia de cumparare nu se mai ia atat de usor ca pana acum”, spune Mandrea.
In acelasi numar BusinessWeek Romania: “Cat de oportun si de dorit este un nou acord cu FMI”; ”Cum a schimbat blocajul imobiliar radical planurile dezvoltatorilor”; ”Care sunt noile retele ale puterii la Washington dupa venirea lui Barack Obama la Casa Alba”.
{mosloadposition user10}