În urmă cu 10 ani, câțiva oameni din industria de marketing și comunicare românească simțeau nevoia să înființeze o școală pentru juniorii și mid-seniorii din industrie, care să le completeze acestora studiile și experiența cu lucruri practice, reale, fundamentate.
Vorbim despre Felix Tătaru și Alexandra Olaru, care au venit cu ideea Școlii, pe care au adus-o la viață cu ajutorul lui Dan Petre (D&D Research), al Afroditei Blasius (Bridge Communication), al lui Victor Dobre (IAA) și al Cristinei Gheorghe (The Network).
“Sunt recunoscător Alexandrei Olaru, împreună cu care am avut gândul de a fonda o școală și bordului școlii IAA format din Cristina Gheorghe, Dan Petre, Victor Dobre și Afrodita Blasius care au dat viață acestui gând. Cu toții am fost inspirați de dorința de a ridica standardele în industia de marketing și comunicare. Sunt bucuros că Board-urile care au condus IAA Romania ulterior au continuat să dezvolte această școală care devenit un model internațional cu care am reușit să inspir și alți colegi din IAA Global” declară Felix Tătaru, Președinte Școla IAA, Președinte IAA Global.
De atunci, Școala IAA s-a dezvoltat în patru module, care funcționează ca niște mini-MBA-uri și a educat peste 400 de tineri profesioniști.
În prezent, în cadrul Școlii 26 de specialiști în publicitate, consultanță, research, brand, digital împărtășesc experiența lor reală, practică tinerilor din agenții și de la client. Vorbim, spre exemplu, de Bogdan Nițu, Managing Director Webstyler care împreună cu Andrei Lăscuț, fost brand manager Grolsh și în prezent Managing Director The Temple au pus bazele Modulului Digital, Vlad Popovici, la conducerea uneia dintre cele mai apreciate agenții de digital, Kubis Interactive, Dan Petre, Managing Partner D&D Research, Mihai Ghyka, Paul Markovits, Afrodita Blasius, Victor Dobre, Cristina Gheorghe – profesori titular de la primele editii ale Scolii IAA. Școala include și profesori străini, de la Berlin School of Creative Leadership, University of St. Gallen și ESC Rennes Business School dar și alții, pe care îi puteți cunoaște aici.
Pentru a vorbi mai măsurabil, până în prezent:
Modulul 1 – Fundamentals of Marketing & Communication – numără 15 ediții | 248 absolvenți
Modulul 2 – Strategic Marketing & Communication – numără 4 ediții | 60 absolvenți
Modulul 3 – Leadership in Marketing & Communication – 1 ediție | 32 absolvenți
Modulul 4 – Digital Marketing & Communication – numără 5 editii | 80 absolvenți.
Aprecierile studenților care au trecut prin Școala IAA demonstrează încă o dată valoarea educației din Școală:
Georgiana Cujba, Webstyler
Pentru mine a fost o experiență foarte constructivă, în sensul că am avut ocazia să văd și lucrurile din perspectiva clientului. Eu, lucrând într-o agenție, aveam foarte multe lacune sș acestea s-au umplut foarte bine. Acum sunt mult mai deschisă către nevoile clientului pentru că le înțeleg mai bine și am cu totul o altă perspectivă.
Iraida Paiuc, JYSK
Ce mi-a plăcut foarte mult este că experiențele profesorilor sunt reale. Adică, nu te întâlnești acolo cu oameni care îți citesc din cărți. Nu, toate experiențele sunt reale, sunt trăite, îți povestesc din domeniile în care fiecare lucrează și ai enorm de multe experiențe concrete pe care să le analizezi.
Claudia Chirilescu, Spoon Media
Cursul de change management a fost pentru mine foarte important pentru că eram într-o perioadă în care încercam să înțeleg care va fi viitorul firmei mele, Spoon și am reușit, grație acestui curs, să implementez o schimbare, să dezvolt serviciile către zona digitală, și pot să vă spun, că dacă nu aș fi urmărit pas cu pas și dacă nu aș fi fost avertizată de dificultățile unui astfel de proces, și să am instrumentele cu care să evit insuccesul, probabil că nu aș fi fost astăzi aici, dar am reușit cu succes și mulțumesc pentru asta Școlii IAA, și domnului Robert Weisz.
Catalina Danilă – Heineken
M-a ajutat foarte mult experiența Școlii IAA. Așteptările erau diferite – oricât de mult mi-am dorit o școală “altfel”, totuși, nu credeam că o să reușesc să o găsesc atât de aproape. 🙂 Am început serios să lucrez în direcția Digital Strategy. Chiar dacă și înainte eram foarte pasionată de acest subiect, acum am mai validat cumva câteva aspecte și mă simt mult mai sigură pe lucrurile pe care le pregătesc.
Aceștia sunt doar o mică parte din absolvenții Școlii IAA, care au devenit profesioniști mai buni în urma absolvirii unuia dintre cursurile Școlii IAA. Printre ei se mai numără Elena Cîrîc și Andrei Cismaru, care pe lângă job, sunt și bloggeri de success, Mona Opran – CEO Centrade Cheil, Monica Jitariuc și Oana Bulexa – Managing Directors MSL The Practice, Auraș Geambașu și Bulent Duagi, fondatori ai start-up-ului Mobile Academy, Nicoleta Deliu, Director de Comunicare Corporativă și Afaceri Comunitare BCR, Ioana Sigarteu, SEE Social Media Supervisor Samsung Romania și mulți mulți alții.