Elevii de clasa a XII-a, care s-au pregătit pentru examenul de Bacalaureat din această vară, în cadrul programului “CreȘTEM Viitor” – un proiect de pregătire gratuită, dedicat liceenilor din medii defavorizate din România, susținut de organizația non-guvernamentală Școala de Valori, în parteneriat cu compania americană Raytheon Missiles and Defense, au avut rată de succes de 100% privind examenul maturității. Toți participanții programului au obținut note bune la materiile STEM (informatică, matematică, biologie), la care au primit ajutor specializat. Totodată, în ceea ce privește planurile lor de carieră, 96% dintre elevi susțin că urmează să se înscrie la facultăți cu profil real sau tehnic.
“CreȘTEM Viitor” a pregătit gratuit tinerii pentru examenul de Bacalaureat
“CreȘTEM Viitor”, program susținut de organizația non-guvernamentală Școala de Valori, în parteneriat cu compania americană Raytheon Missiles and Defense, o divizie a Raytheon Technologies, a ajuns la final, la începutul lunii iulie. Proiectul, aflat la prima ediție, a demarat în decembrie 2020 și s-a desfășurat timp de aproape șapte luni. El a constat într-un program de pregătire gratuită pentru examenul de Bacalaureat din 2021, dedicat liceenilor din medii defavorizate din țară.
30 de elevi de clasa a XII-a, din mai multe județe ale țării (preponderent din Maramureș, Dolj, Iași, Prahova, Satu-Mare și Vaslui), au fost selectați în program și au beneficiat de pregătire suplimentară, care i-a ajutat să promoveze cu brio probele examenului de BAC la materiile STEM (informatică, matematică, fizică, chimie, biologie) – proiectul înregistrând, astfel, o rată de succes de 100%. De altfel, câțiva dintre elevi au obținut note foarte mari (între 9.65 și 9.85) la materiile STEM, printre ei numărându-se chiar și un olimpic regional la matematică și informatică.
“Predarea și învățarea disciplinelor STEM a devenit foarte utilă, atât pentru educație, cât și pentru societate, în general. Materiile STEM ajută tinerii să se orienteze spre domenii precum informatică (programare IT), inginerie, petrochimie, biochimie, geologie, medicină sau antropologie, oferindu-le oportunități strălucite de carieră. Faptul că am obținut un real succes cu acest program ne bucură și ne responsabilizează, în aceeași măsură, să concepem proiecte cât mai inovatoare și cât mai utile pentru elevii din România”, precizează Silvia Bogdan, președintele asociației Școala de Valori.
Aproape toți cei 30 de participanți ai programului susțin că urmează să se înscrie la facultăți cu profil real sau tehnic. Printre specializările menționate de 96% dintre tinerii absolvenți se numără Informatică, Automatică și Calculatoare, Construcții și Ingineria Aerospațială, Medicină Generală sau Medicină Militară. Restul elevilor vizează specializări socio-umane, precum Pedagogie, Medicină Generală sau Militară. Tinerii mărturisesc că vor să lucreze în domeniile care îi pasionează, orientându-se spre joburi care să-i ajute să evolueze, atât pe plan profesional, cât și personal.
“Ajutorul acordat, de-a lungul atâtor luni, m-a ajutat enorm în pregătirea examenului de informatică. Aveam mari neliniști, având în vedere școala online și perioada dificilă din ultimul an, dincolo de emoțiile normale privind importanța unui asemenea examen. Urmează înscrierea la facultate, voi continua să mă specializez în domeniul informatic. Practic, va începe o etapă definitorie pentru cariera mea”, precizează Soare Mihai, absolvent al programului creȘTEM Viitor.
Programul creȘTEM Viitor a vizat elevii din România, pasionați de știință și tehnologie, care au vrut să-și lase amprenta asupra viitorului prin intermediul unei cariere într-una din aceste domenii, dar care nu au dispus de ajutor financiar ori de sprijin din partea familiei, care să le permită să se pregătească în această direcție. Astfel, au fost selectați 30 de elevi, fără posibilități materiale și educaționale, care au obținut rezultate școlare bune (medii de minimum 7 la materiile STEM).
Fiecare elev din cadrul programului a fost consiliat și pregătit gratuit de către un mentor, a avut acces la o pagină electronică, unde și-a putut vizualiza și încărca temele, susține testele și accesa oricând materialele de studiu. Totodată, pe lângă pregătirea pentru examene, tinerii au fost ajutați și în procesul de studii pentru admiterea la facultățile cu profil real sau tehnic.
De asemenea, în toată această perioadă, elevii au participat și la atelierele dezvoltate de organizația Școala de Valori, concepute să îi ajute în dezvoltarea personală, să le crească stima de sine și să le ofere un cadru în care să-și descopere adevăratul potențial. În cadrul atelierelor, tinerii au discutat cu experți din domeniile STEM – reprezentanți ai companiei americane Raytheon sau alți specialiști de la alte companii din România.