Dupa doua sesiuni de admitere, 10 seminare, 14 saptamani de creativitate sustinuta si 12 tutorate cu directori de creatie din Romania, Scoala ADC*RO a premiat cei mai buni 10 cursanti.
Dupa 3 luni jumatate de cursuri, tutorate si rezolvari de brief-uri , cei 39 de absolventi ai celei de-a 4-a editii a Scolii ADC*RO au sarbatorit la Institute, The Café. Cu muzica buna, Grolsch si cuvinte de bine din partea tutorilor, deveniti intre timp mentori, absolventii au avut parte de o seara pe cinste, unde portofoliile au fost dezbatute, premiile au fost inmanate si creativitatea a fost la ea acasa.
Toti cei care au terminat cursurile Scolii ADC au primit diplome de participare, iar primii 10 clasati au fost recompensati cu premii din partea Canyon Romania si din partea Lürzer’s Archive. In plus, absolventii din top 10 – Alexandru Vasile, Raluca Matei, Bogdan Dinu, Alexandra Popa, Alina Simindrescu, Marian Oprea, Razvan Boca, Bogdan Badiu, Mihai Catalin Iacob si Robert Radu – vor avea ocazia sa faca un internship de cel putin o luna in una dintre agentiile : Friends Advertising, GMP Advertising, Headvertising, Jazz Communication, McCann Erickson, MRM si Next Advertising.
«Cea mai frumoasa parte a Scolii ADC*RO este ca te trezesti aruncat direct in mijlocul industriei de publicitate din Romania. Brusc ai ocazia sa schimbi pareri cu niste oameni despre care vorbesti uneori la bere. Daca stii sa-i asculti cu atentie, sa le urmezi sfaturile in loc sa incerci sa-i convingi ca ideea ta e mai buna decat cred ei, n-ai cum sa ratezi. Intr-un moment in care nu exista prea multe modele profesionale, cel mai important lucru pe care mi l-a oferit ADC-ul este un mentor. Iar dupa ce ti-ai gasit modelul, trebuie sa muncesti ca sa-l depasesti. De aici incolo incepe partea cu adevarat dificila.», a declarat Alex Vasile, ‘seful de promotie’ al acestei editii.
Pe langa cele 10 portofolii premiate, tutorii au desemnat castigatori si pentru fiecare dintre principalele medii de comunicare. Astfel, s-au oferit cate doua premii pentru Best Online (Robert Radu si Alexandra Mihut), Best Print (Alexandru Vasile si Raluca Matei) si Best BTL (Alexandru Vasile si Raluca Matei) si cate unul pentru categoriile Best TV (Alexandru Vasile), Best Radio (Marian Oprea), Best Innovative (Razvan Boca), Best Integrated (Alexandru Vasile). Pentru Best Radio, castigatorul a primit si un premiu special: difuzarea spotului la Radio Guerrilla si 250 euro.
“In fiecare an, de la Scoala ADC am invatat cate ceva. In primul, ca mai am multe de invatat ca sa ii pot invata pe altii ceva. In al doilea, ca poti fi un dascal bun doar daca esti un om bun. In al treilea, ca nu e neaparat bine sa impui un standard inalt, pentru a avea rezultate bune, pentru ca nu toti oamenii se motiveaza la fel, ca invatarea e mult mai degraba conditionata de tipul de personalitate decat de inteligenta sau talent. Iar anul asta, al patrulea, am invatat ca omul care invata e ca o masina: daca are motorul mic, nu poti obtine mai mult punand mai multa benzina sau apasand mai tare pe acceleratie. Insa poate exista multumire si in momentul atingerii destinatiei. Parchezi mai usor”, a declarat Sorin Sorin Tranca , tutore al Scolii ADC*RO – editia a 4°.
Cursurile celei de-a 4° editii a Scolii ADC*RO au inceput pe 16 ianuarie, au acoperit teme precum segmentarea pietei, structura unei agentii de publicitate, categorii de produse si servicii, social media si design, au antrenat participantii pentru lucrul pe principalele medii de comunicare si au format reflexe pentru ca, la finalul scolii, absolventii sa poata implementa toate conceptele invatate. Prin rezolvarea briefurilor primite pe parcursul scolii, studentii si-au alcatuit un portofoliu de lucrari care au fost evaluate de cei 12 directori de creatie pentru stabilirea unui clasament final si recompensate cu premii si internship-uri.
“Treizeci la suta dintre absolventii primelor trei editii ale Scolii de creatie ADC s-au angajat in agentii de publicitate. Cativa dintre ei iau si premii de creatie in competitii locale si internationale. Cred ca nicio alta forma de educare/formare clasica sau alternativa din Romania nu asigura o asemenea rata de employability. Pentru noi, membri ADC si tutori ai scolii, inseamna foarte mult: maturizarea unui proiect pro bono si transformarea lui intr-o institutie realmente formatoare cu rezultate certe – in care tutorii continua sa activeze tot pro bono. Experienta construita an dupa an, criteriile de evaluare ale tutorilor armonizate, dar fara a pierde din diversitatea perspectivelor se simt mai ales in portofoliile finale ale studentilor. Produsul mentoratului oferit de tutori a crescut in calitate iar asta face din ADC School o institutie vie si utila. Pentru multi aspiranti la publicitate, Scoala ADC mai raspunde – asa cum multi absolventi ne-au marturisit – nevoii de modele, pe care nu o umple nicio o alta manifestare sau institutie. Vreau sa le multumesc din toata inima tuturor tutorilor care au participat la aceasta editie a scolii si care au gasit motivatie si timp in acest an destul de dificil. Dar mai ales vreau sa le multumesc celor 39 de studenti ca si-au dus la bun sfarsit portofoliile finale, demonstrand un atipic romanesc grad de seriozitate. Pentru editia viitoare a scolii vrem sa formalizam un pic lucrurile, in sensul in care toate seminariile sa fie insotite si de materiale. Si ne mai gandim la explorarea unui sub-format cu adresabilitate pentru studentii angajati in departamentele de marcom “ ,a declarat Ema Prisca, Presedinte ADC*RO si tutore al Scolii ADC*RO – editia a 4°.
Mai multe detalii despre tutori si despre portofoliile studentilor gasiti pe www.scoalaadc.ro.
Absolvenţi Şcoala ADC*RO 2011 – 2012
Top 10
Alexandru Vasile
Raluca Matei
Bogdan Dinu
Alexandra Popa
Alina Simindrescu
Marian Oprea
Răzvan Boca
Bogdan Badiu
Mihai Cătălin Iacob
Robert Radu
Anca Bucur
Adelina Surdu
Adina Alexandra Cioceanu
Adriana Chirtu
Alexandra Dima
Alexandra Mihuţ
Alexandru Marius Vâlnoiu
Ana Gheorghiceanu
Andrei Dumitrescu
Andrei Nicolescu
Aurora Ioana Ţicăloiu
Bogdan Florinel Gheorghe
Călin Indrie
Cassandra Pop
Cristian Mihai Comoraşu
Cristina Pavel
Emma Schwarcz
Ioana Pelehatăi
Ioana-Raluca Răducanu
Irina Coman
Laura Moisiu
Mădălina Ştefu
Marius Oltean
Ovidiu Cotîrţă
Paul Marius Smolenic
Petru Daniel Cucoş
Roxana Cozaru
Silviu Eugen Vişan
Ştefana Gabor – Stoica
Tutori Scoala ADC*RO 2011 – 2012 – Directori de Creatie din 12 agentii
Adrian Preda –MRM
Catalin Dobre –McCann Erickson Romania
Codin Caradimu – CAP
Dorian Pascuci – ADDV EuroRSCG
Ema Prisca – Presedinte ADC*RO
Liviu David –Next Advertising
Octav Gheorghe –Gavrila & Asociatii
Razvan Capanescu – Publicis
Serban Alexandrescu – Headvertising
Sorin Tranca –Friends Advertising
Stefan Vasilachi –GMP
Valentin Suciu –Jazz