Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Schimbările legislative frecvente și dificultatea de a găsi forța de muncă adecvată sunt principalele motive pentru care companiile multinaționale, cu operațiuni în România, decid să externalizeze

GfK logo

 ·    Pentru 67% dintre managerii financiari, schimbările frecvente de legislație reprezintă o provocare în mediul de afaceri din România.
 ·    Lipsa talentelor, indicată de către 81% dintre managerii de resurse umane din industrii, servicii și comerț este unul dintre principalele motive pentru care companiile aleg să externalizeze.

Studiul “Tendințe de externalizare a serviciilor în companii multinaționale” și-a propus să identifice principalele tendințe de externalizare a serviciilor în România, Polonia și Ungaria, în rândul companiilor multinaționale cu operațiuni în cele trei țări.


Solicitat de către TMF Group – furnizor global de servicii, cu operațiuni directe în peste 80 de țări –  și realizat de către GfK, agenție dedicată de cercetare de piață, studiul a analizat opiniile a 30 de manageri financiari și a 31 de manageri de resurse umane, din diferite sectoare de activitate în industrii, servicii și comerț, de pe piața locală. Studiul este desfășurat în România pentru al treilea an consecutiv.

Cele mai importante rezultate ale studiului includ:
·    33% dintre managerii financiari din România se confruntă cu dificultatea de a rămâne în conformitate cu standardele de raportare impuse de către autoritățile române sau de către propria organizație. Este o creștere de 7% față de 2015 – când 26% dintre managerii financiari indicau aceeași provocare în activitatea lor. Mai mult, 30% au sesizat lipsa unei interfețe în comunicarea cu diferite autorități locale.
·    Peste 80% dintre managerii de resurse umane au probleme în găsirea forței de muncă potrivite.
32% admit că au nevoie de asistență în procesul de recrutare, iar 32% resimt dificultăți din cauza schimbărilor dese în legislația muncii.

Camelia Niță, Managing Director, TMF Romania a observat:
“Nevoia de automatizare și standardizare a diverselor procese de business a crescut considerabil în rândul companiilor multinaționale care și-au extins afacerile în România, determinându-le să apeleze la furnizorii de servicii, cum este TMF Group. Aceste decizii susțin obiectivele companiilor de a-și mări productivitatea și de a contracara dificultatea găsirii forței de muncă potrivite.”

Motivele de externalizare:
Atât managerii financiari, cât și cei de resurse umane au recunoscut că apelează la externalizarea serviciilor din departamentele lor pentru a obține:
·    adaptabilitate sporită la schimbările legislative (60% – dublu față de rezultatele din 2015)
·    conformitate fiscală (peste 60%) și
·    reducerea riscurilor de penalități pentru neconformitate cu reglementările de TVA și contribuții sociale (59%).

Mai mult, 63% dintre respondenții studiului au externalizat cel puțin o funcționalitate, iar 75% dintre companii au declarat că și-au crescut veniturile în 2016.

De asemenea, 31% au plasat contabilitatea și raportarea financiară în topul serviciilor pe care le externalizează, cu 11 procente mai mult, în comparație cu 2015.

Serviciile juridic-administrative (corporate secretarial) sunt pe locul doi în rândul preferințelor de externalizare (28%), urmate de HR și salarizare (25%), cu 15 procente mai puțin decât în 2015.

Rezultatele studiului mai arată că 44% dintre managerii de resurse umane și financiari intervievați iau în considerare externalizarea mai multor servicii adiționale – 18% ar solicita către management susținere externă pentru funcțiile juridic-administrative, iar 12% ar opta pentru conformitate fiscală.

Beneficiile externalizării

În ceea ce privește beneficiile percepute în urma externalizării, atât profesioniștii de HR, cât și cei financiari, apreciază că au câștigat mai mult timp pentru a se dedica activităților de bază din departamentele lor (71%), iar 69% au recunoscut confortul dobândit odată cu reducerea responsabilității administrative.

“În mod firesc, companiile caută să minimalizeze riscurile asociate cu instabilitatea legislativă din România și, în același timp, să rămână în conformitate cu reglementările fiscale”.

“Complexitatea mediului fiscal din 2016 a determinat atât companiile locale, cât și cele globale să apeleze la suportul specialiștilor din domeniu, cum este TMF Group.

“Soluțiile noastre de contabilitate, salarizare, resurse umane și juridic-administrative le oferă clienților noștri stabilitatea necesară administrării companiei și menținerii competitivității lor pe piață”, a adăugat Camelia Niță.

Despre TMF Group


TMF Group sprijină companiile globale să își extindă operațiunile și să investească fără efort dincolo de granițele internaționale.  Experții noștri în contabilitate, resurse umane, salarizare și juridic-administrativ, sunt pregătiți să sprijine companiile din orice parte a lumii să rămână în conformitate cu schimbările legislative, să reducă riscurile prin control asupra costurilor și să asigure succesul investițiilor.

TMF România deservește peste 400 de companii locale și internaționale, care activează în diverse industrii, printr-o gamă completă de servicii profesionale, începând de la contabilitate și raportare financiară, până la resurse umane, salarizare și servicii juridic-administrative, dar și soluții software dedicate proceselor de salarizare și resurse umane.  

Oferind servicii de business în peste 80 de țări, TMF Group este expertul global, care înțelege nevoile locale. www.tmf-group.com.

Despre GfK:

GfK reprezintă o sursa de încredere care oferă informații relevante despre piață și despre consumatori și care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experți în cercetarea de piață îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experiență GfK în știința datelor. Acest lucru permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de țări. www.gfk.com

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.