Iniţiativa la evenimentul de dialog rad°hub creşte gradul de conştientizare a sănătăţii mentale; delegaţii valorifică activitatea cerebrală pentru a schimba modelele pe BMW iX Flow şi învaţă cum să se relaxeze.
La Consumer Electronics Show 2022 din Las Vegas, BMW Group a dezvăluit BMW iX Flow cu E Ink, un automobil unic capabil să-şi schimbe culoarea întregii caroserii prin simpla apăsare a unui buton. “De la premiera ce a avut loc la CES am introdus deja îmbunătăţiri suplimentare pentru tehnologie”, declară Stella Clarke, lider de proiect BMW iX Flow. “Anterior, schimbările între modelele de culoare aveau loc doar într-o tranziţie treptată. Acum, electronica de control a fost ajustată pentru a permite transformări instantanee, rezultând un efect vizual şi mai uimitor.”
Delegaţii la platforma de dialog rad°hub a BMW Group, găzduită de uzina din München au avut ocazia de a experimenta de aproape, pentru prima dată, calităţile îmbunătăţite de schimbare a culorilor ale modelului BMW iX Flow. Evenimentul rad°hub oferă o platformă pentru schimbul deschis, interdisciplinar de idei între gânditori vizionari şi lideri de opinie din întreaga lume.
BMW iX Flow întâlneşte neurotehnologia
În cadrul rad°hub, compania start-up brainboost din München a folosit efectul noul şi îmbunătăţit de schimbare a culorii într-o colaborare unică cu BMW Group, menită să crească gradul de conştientizare cu privire la sănătatea mintală.
Cu ajutorul brainboost, BMW iX Flow a fost conectat direct la creierul delegaţilor rad°hub folosind un electroencefalograf (EEG), care înregistrează activitatea electrică a creierului. “Modelele de culoare ale BMW iX Flow reacţionează la activitatea creierului şi reflectă nivelul de activitate”, explică directorul executiv al brainboost, Philipp Heiler. “Odată ce creierul este în repaus, schimbările de model pe iX Flow devin, de asemenea, mai calme şi mai ritmice.” O animaţie specială era activată dacă delegaţii reuşeau să menţină această stare timp de câteva secunde. Astfel, participanţii au putut să-şi calmeze şi să-şi relaxeze treptat creierul sub îndrumarea experţilor brainboost şi cu ajutorul răspunsului neural prin intermediul iX Flow. Acest lucru elaborează în detaliu cunoştinţele cu privire la ce strategii funcţionează cel mai bine pentru a opri în mod specific propria activitate cerebrală pentru relaxare – de exemplu, în viaţa de zi cu zi.
Care este tehnologia din spatele schimbării culorii?
Caroseria BMW iX Flow este laminată într-o peliculă specială care conţine milioane de capsule colorate. Atunci când sunt stimulaţi de semnale electrice, pigmenţii albi încărcaţi negativ sau cei negri încărcaţi pozitiv se vor colecta la suprafaţă, schimbând astfel culoarea exteriorului. Făcând posibilă modificarea culorii caroseriei şi afişarea diferitelor modele, BMW iX Flow cu E Ink deschide un mod cu totul nou de personalizare a experienţei de condus.
Cine sau ce este brainboost?
Compania start-up brainboost a fost fondată cu misiunea de a face sănătatea mentală accesibilă pentru cât mai mulţi oameni. Echipa interdisciplinară este specializată în întregime în fitness şi sănătate mintală, oferind cursuri de formare, sesiuni de antrenament şi măsuri de management al sănătăţii corporate în acest domeniu, dar desfăşurând totodată cercetări şi dezvoltări de software. brainboost utilizează bazele neuroştiinţei şi tehnicile de măsurare bazate pe date – în special EEG pentru măsurarea activităţii electrice din creier – în scopul clarificării şi prevenirii, precum şi pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii şi a performanţei mentale.
Ce este rad°hub?
Din 2016, rad°hub a oferit o platformă unică pentru împărtăşirea deschisă a ideilor, a momentelor creative, a ideilor inovatoare şi a conexiunilor inspiraţionale. Obiectivul acestui format de eveniment axat pe dialog este să depăşească limitele, să aducă laolaltă influencerii cu idei şi să încurajeze dialogul între gânditori vizionari şi lideri de opinie din întreaga lume. Schimbul interdisciplinar – atât în cadrul companiei, cât şi în afara acesteia – creează un spaţiu pentru discutarea provocărilor mobilităţii viitoare şi dezvoltarea comună a unei game de soluţii posibile.
60 de gânditori şi vizionari din întreaga lume s-au adunat la uzina BMW din München pentru rad°hub în perioada 12 – 13 mai. În grupuri de lucru, participanţii au abordat diverse întrebări. În ce fel de lume digitală ne dorim să trăim în 2040? Cum ne putem imagina un viitor pozitiv al mobilităţii? Este digitalizarea soluţia pentru dezvoltare durabilă? Scenariile de viitor dezvoltate au fost prezentate patronului rad°hub, Dr. Nicolas Peter (membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru finanţe), care va ţine cont de idei în deciziile sale în calitate de membru al consiliului.