Echipa Acasa.ro a decis sa schimbe pentru o zi rolurile pe care oamenii le au in echipa si sa faca astfel un scurt experiment in domeniul resurselor umane, scopul fiind acela de a consolida echipa si de a-i determina pe angajati sa inteleaga rolurile intr-o echipa din ce in ce mai mare.
Ce a presupus schimbul de roluri?
In general fiecare membru al echipei acasa.ro, isi asuma responsabilitati zilnice in cadrul job-ului pe care il are, se preocupa de mentinerea relatiilor pozitive cu ceilalti colegi si bineinteles ajuta la atingerea obiectivelor din cadrul companiei. Ca un exercitiu de tip team-building, Acasa.ro a decis sa schimbe pentru o zi rolurile fiecarui coechipier. Astfel, pentru o zi, managerii au schimbat rolul, cu cei pe care ii coordoneaza, subalternii au devenit manageri, coordonatorii s-au lasat coordonati, iar restul colegilor si-au schimbat rolurile intre ei. Astfel, dezvoltatorul sectiunii Muzica.Acasa.ro s-a ocupat de Video.acasa.ro, managerul de la stiri a devenit PR-ist, un alt redactor de Stiinta a scris pe Sanatate, si un manager de divizie a devenit managerul intregii echipe editoriale.
Prin aceste idei s-a urmarit intelegerea rolurilor intr-o companie, o mai buna relationare intre colegi, un scurt schimb de experienta intre persoanele care nu relationeaza profesional in fiecare zi dar si diversificarea mediului de lucru, a atmosferei si nu in ultimul rand consolidarea echipei.
“Ar fi fost bine daca am fi putut extinde aceasta zi pe o durata mai lunga de timp. Cred ca este o practica din care toti membrii echipei au avut cate ceva de invatat. Cei care au facut schimb cu superiorii, au realizat ca superiorii lor nu sunt acolo doar cu numele, ci au si responsabilitati pe masura functiei. Cei care au facut schimb cu cei din subordine au realizat cum nu le place sa se puna presiune pe ei si cum le-ar placea sa fie tratati. Pentru alti colegi, a fost un schimb de experienta util si placut”, a spus Raluca Georgescu, Bussines Director Acasa.ro.
La randul sau, seful pentru o zi al portalului, Razvan Fratila, care de obicei este Technology Division Coordinator, a spus ca “experimentul a fost unul reusit pentru ca fiecare dintre noi a invatat ca rolurile celorlalti sunt foarte importante si ca trebuie sa ne coordonam foarte bine pentru a obtine rezultate cu adevarat bune”.
“O experienta noua pentru mine, si neasteptat de placuta. Chiar ma intrebam cu ce se ocupa acest departament in cadrul unei companii, iar aceasta a fost o buna oportunitate de a afla. Consider ca este o zi constructiva si ca orice companie ar trebuie sa isi ‘supuna’ angajatii la o astfel de experienta”, a afirmat Ana-Maria Popa, editor pe sectiunea Dating.Acasa.ro si PR-ist pentru o zi.
Investitiile companiei Acasa Media in echipa sa se realizeaza prin team-building-uri organizate anual de firme de specialitate. De asemenea, in prezent, opt angajati fac cursuri platite de jurnalism.
In acelasi timp, cel putin o data la doua saptamani, membrii echipei participa la programul Acasa Sharing, care presupune ca un schimb de cunostinte intre colegi, reprezentate prin cursuri si prezentari periodice care ii ajuta pe angajati sa se dezvolte si sa acumuleze cat mai multe informatii.
Acasa.ro este de la inceputul anului portalul numarul 1 din Romania si ocupa una dintre primele zece pozitii in clasamentul site-urilor din Romania. Organizatia Acasa Media are 37 de angajati, cu o medie de varsta de aproximativ 25 de ani.
Compania este structurata in patru mari departamente: Management, Discovery (IT), Publishing si Marketing si PR. Departamentul de Publishing este la randul sau impartita in patru divizii, care cuprind toate cele 33 de sectiuni ale portalului Acasa.ro.
{mosloadposition user10}