Scheffäl & Scheffäl anunţă lansarea cursurilor de dezvoltare personală adresate copiilor cu vârsta între 8 şi 13 ani şi adolescenţilor, începând din data de 1 octombrie 2017. În cadrul cursurilor care se ţin în zilele de duminică, între orele 10:00 şi 11:30 (pentru adolescenţi) şi 11:35 şi 13:00 (pentru copiii cu vârsta între 8 şi 13 ani), cursanţii îşi vor educa inteligenţa emoţională prin jocuri, exerciţii şi discuţii; îşi vor stimula creativitatea prin teatru şi caligrafie; îşi vor îmbunătăţi felul de a comunica şi abilităţile sociale, structurându-şi gândirea prin exerciţii, dezbateri, cursuri de retorică şi de bune maniere. Cursurile se ţin în sectorul 6 al capitalei, iar adolescenţii participanţi la curs vor fi implicaţi şi în activităţile de voluntariat organizate de Scheffäl & Scheffäl, în urma cărora vor primi recomandări personalizate.
„Este important să nu încercăm să excelăm în toate, dar trebuie să ne cunoaştem, să știm cine suntem, ce atuuri avem, care este acel “ceva“ care ne diferențiază de ceilalți și pe care trebuie să-l îmbunătățim pentru a avea o viață de succes, trăită în mod conștient. Curajul în propriile forțe, stăpânirea de sine, stima de sine și respectul în general, gândirea pozitivă, forța de a lua hotărâri, dezvoltarea inteligenței emoționale, empatia, știința susținerii părerilor proprii în mod argumentat, cunoașterea bunelor maniere, lucrul în echipă și încă multe alte lucruri, trebuie explicate, înțelese și acceptate de tinerii noștri cursanți, astfel încât toate acestea să devină “instrumente” de care să se poată folosi cu ușurință. Le transmitem cu drag deviza noastră: “EVALUEAZĂ cine ești și în ce situație te aflii, ALEGE cel mai bun drum, PLANIFICĂ ce ai de făcut și ACȚIONEAZĂ ACUM pentru a deveni cine vrei să fii“ a declarat Genela Scheffäl, Managing Partner Scheffäl & Scheffäl.
Mai multe detalii găsiți pe https://www.scheffal.org/dezvoltare-personala.html.
Interviu cu Genela Scheffäl, Managing Partner Scheffäl & Scheffäl, despre DEZVOLTARE PERSONALĂ copii și adolescenți
1. Ce este diferit la cursurile de Dezvoltare personală organizate de Scheffäl & Scheffäl, față de alte cursuri asemănătoare?
Prefer să nu ne comparăm cu nimeni. Aceasta este prima lecţie pe care o dăm copiilor. Dacă vor să se compare cu cineva, atunci să se compare cu ei înșiși, încercând ca zi de zi să-și îmbunătățească performanțele.
Aşa cum fiecare om este unic, tot la fel şi cursurile noastre sunt unice, deoarece noi ne pliem pe nevoiele de dezvoltare personală ale copiilor şi ale adolescenţilor care vin la noi. Personalizarea cursurilor este foarte importantă pentru noi şi face ca fiecare curs Scheffäl & Scheffäl să devină unic.
Preferăm să lăsăm rezultatele să vorbească pentru noi. Scopul nostru este să îi ajutăm pe copii și pe adolescenți să devină proprii lor “exploratori”, cunoscându-se pe sine și cunoscându-i mai bine pe cei din jurul lor.
Deschidem în fața lor “uși ale cunoașterii“ și îi îndrumăm ca să înțeleagă și să poată lua singuri hotărârile cele mai bune pentru ei.
Statutul nostru față de cursanți este acela de mentori, dezvoltând o legătură de încredere, respect și prietenie.
Atât cursanții noștri, cât și părinții lor, formează o comunitate care promovează educația, privită din toate punctele de vedere. Este important ca, alături de părinți, să sprijinim fiecare copil să depășească stadiul de “roboțel executant“ sau adolescenții să depășească stadiul de “rebel“.
2. De ce au nevoie copiii şi adolescenţii de aceste cursuri?
Fiecare copil și adolescent trebuie să înțeleagă că are resursele necesare pentru a realiza lucruri mărețe în viață și singurele limite pe care le are sunt limitele pe care și le pune singur.
VIAȚA are regulile ei și numai cei care le cunosc și le respectă pot fi învingători.
Noi le arătăm “căile“, le dăm “instrumentele“, le dăm curajul și încrederea, iar ei își vor alege drumul care li se potrivește.
Dacă vor alege greșit, știu că se pot întoarce într-un anumit punct și de acolo pot evalua situația, apoi alegându-și un alt drum. Asta înseamnă să fii puternic, curajos, să fii învingător, să depășești greutățile și să mergi mai departe.
3. Cu ce rămâne un copil sau un adolescent după aceste cursuri?
Cursanții noştri devin conștienți de sinele propriu, devin responsabili, creativi, elimină fricile inutile, devin mai toleranți, mai empatici, își dezvoltă inteligența emoțională, pot şi știu cum să-și aleagă prietenii, cum să-și respecte propria muncă, dar și pe a celorlalți, devin puternici, reușind să facă față cu succes “atacurilor“ negative, învaţă să-şi evalueze corect timpul etc. Le transmitem cu drag deviza noastră: “EVALUEAZĂ cine ești și în ce situație te aflii, ALEGE cel mai bun drum, PLANIFICĂ ce ai de făcut și ACȚIONEAZĂ ACUM pentru a deveni cine vrei să fii”.
4. De ce cei 7 piloni pe care se bazează cursul de dezvoltare personală?
Dezvoltarea personală începe încă din copilărie și se derulează pe tot parcursul vieții. De aceea, cursul nostru este un curs complex în care cursanții copii se pregătesc să devină adolescenți, iar cursanții adolescenți se pregătesc să devină adulți.
Este important să nu încercăm să excelăm în toate, dar trebuie să ne cunoaştem, să știm cine suntem, ce atuuri avem, care este acel “ceva“ care ne diferențiază de ceilalți și pe care trebuie să-l îmbunătățim pentru a avea o viață de succes, trăită în mod conștient. Curajul în propriile forțe, stăpânirea de sine, stima de sine și respectul în general, gândirea pozitivă, forța de a lua hotărâri, dezvoltarea inteligenței emoționale, empatia, știința susținerii părerilor proprii în mod argumentat, cunoașterea bunelor maniere, lucrul în echipă și încă multe alte lucruri, trebuie explicate, înțelese și acceptate de tinerii noștri cursanți, astfel încât toate acestea să devină “instrumente” de care să se poată folosi cu ușurință.
Considerăm că cei “7 piloni“ pe care noi punem accent la cursurile de Dezvoltare personală, acoperă o plajă vastă de cunoștințe necesare pregătirii unei vieți de succes. Astfel:
Inteligența emoțională reprezintă baza educației. O persoană care are IQ-ul foarte mare, dar are inteligența emoțională nedezvoltată nu are cum să aibă succes în viaţă. Rămâne doar un om deștept, închis într-o cochilie tare, ascuns pe fundul mării, neștiut și neacceptat de nimeni. Este situația în care alții pot profita de munca lui.
Retorica este arta de a vorbi frumos, convingător, folosind forța argumentelor. Și în această situație, oricât de inteligent ar fi cineva, dacă nu știe să se prezinte pe sine și să-și prezinte ideile, realizările, proiectele sau punctul de vedere, în mod sigur va apărea cineva care să aibă această abilitate, preluându-i ideile și meritele.
Dezbaterea este abilitatea de a-ți pregăti o pledoarie, având în vedere și părerile celorlalți, este abilitatea de a stabili strategii, anticipând argumentele celeilalte părţi.
Bunele maniere reprezintă o condiție obligatorie a dezvoltării personale, astfel încât să putem respecta drepturile, datinile şi tradițiile celorlalți, aşa cum ne dorim să fie respectate și ale noastre. Cunoașterea și respectarea Codul Bunelor Maniere înseamnă respectarea drepturilor și libertăților indivizilor fără a jigni, deranja sau jena pe nimeni.
Caligrafia sau ”arta scrisului frumos” ne învață cum să fim ordonați, să apreciem frumosul și ne dezvoltă simțul estetic. Dr. Berninger a demonstrat faptul că, scrierea de mână poate antrena capacitatea de autocontrol.
Comunicarea este o componentă esențială a vieții și este prezentă în permanență, indiferent de forma de comunicare pe care o folosim.
Teatrul este poate cea mai bună, veselă și plăcută modalitate de dezvoltare a creativității, de a exersa stăpânirea de sine, dicția și comunicarea.
Toate acestea la un loc, îi ajută pe cursanții noștri să se cunoască pe sine, să cunoască lumea înconjurătoare, să se poată evalua corect, să poată evalua situațiile care apar, să poată alege cea mai bună variantă pentru ei, să ştie cum să-și facă un plan de acțiune, să aibă curajul de a acționa la timpul potrivit, să devină puternici și să aibă succes.