Bucureşti/München. 2019 reprezintă începutul noii ere Class 1 în DTM. BMW M Motorsport a construit cel mai puternic model DTM din istorie: BMW M4 DTM a fost modificat în conformitate cu regulamentul Class 1. În centrul automobilului este nou dezvoltatul motor turbo BMW P48 cu capacitatea de 2,0 litri. Combinate cu o maşină semnificativ mai uşoară, datele de performanţă sunt impresionante şi permit viteze de până la 300 km/h. Iată o privire de ansamblu a principalelor diferenţe dintre maşina pentru acest sezon şi versiunea din 2018.
Motor / sistem de evacuare
Cea mai importantă inovaţie de la BMW M4 DTM este motorul. Propulsorul P66 – V8 de 4,0 litri – a fost înlocuit cu un motor turbo nou dezvoltat, inovator – P48. Capacitatea acestui propulsor este doar jumătate din cea a predecesorului V8, dar generează mult mai multă putere cu un consum mai mic. Asemenea motoarelor BMW de serie, P48 este un motor supraalimentat de 2,0 litri, cu injecţie directă pe benzină.
Sistemul de evacuare a trebuit revizuit complet pentru noul motor turbo. BMW M4 DTM, în conformitate cu regulamentul Class 1, are o ţeavă de eşapament mult mai scurtă, doar pe partea dreaptă a maşinii. Capătul ţevii de eşapament este localizat spre centrul uşii, lângă prizele de aer. Spre deosebire de trecut, nu există o a doua ţeavă de eşapament pe partea stângă a maşinii.
Push-to-Pass
Odată cu sezonul 2019, DTM a introdus o funcţie push-to-pass. La atingerea unui buton, piloţii pot utiliza o putere suplimentară a motorului de până la 30 CP. Acest lucru este posibil prin utilizarea unei componente standard suplimentare, restrictorul debitului de combustibil. Creşterea puterii se obţine prin injectarea unei cantităţi mai mari de combustibil în cei patru cilindri ai motorului turbo P48.
Aripa spate / DRS
Aripa spate a BMW M4 DTM este mai lată cu 520 de milimetri decât cea de pe maşina din 2018. De asemenea, are o singură secţiune. DTM a adoptat conceptul unei componente standard din campionatul Super GT din Japonia. Aripa spate continuă să aibă DRS (Drag Reduction System), sub forma unui mecanism cu clapetă pneumatică, prin care se reduce nivelul de rezistenţă aerodinamică generată de maşină.
Masa maşinii
Masa obligatorie a noului BMW M4 DTM, când maşina este goală, este acum de sub 1.000 kg. Maşina trebuie să cântărească minimum 981 kg fără pilot şi combustibil. Acest lucru înseamnă cu 50 kg mai puţin faţă de sezonul anterior. Combinaţia dintre puterea motorului şi masa mai mică înseamnă că BMW M4 DTM are un raport masă-putere semnificativ mai mic, de 1,6 kg/CP. Aceasta ar trebui să garanteze că maşinile ating 300 km/h pe cele mai rapide secţiuni ale circuitelor din calendarul DTM, precum Parabolica de pe Hockenheimring.
Numărul de concurs
În conformitate cu regulamentul Class 1, nu vor mai exista plăcuţe cu număr de concurs pe BMW M4 DTM în 2019. Acest lucru măreşte dimensiunea prizelor de aer pentru sistemul de răcire. Şi deschiderea caracteristică a grilei BMW a radiatorului a fost optimizată.
Prizele de aer pentru răcire
Dimensiunea prizelor de aer pentru răcire de pe capotă a fost mărită semnificativ pentru intercoolerul motorului turbo de 2,0 litri.
Spliter frontal
Proeminenţa spliterului frontal a fost redusă cu până la 90 de milimetri. Această modificare face ca BMW M4 DTM să fie mai robust în duelurile roată la roată.
Difuzor
Difuzorul modelului BMW M4 DTM a fost coborât cu 30 de milimetri, iar începutul pantei difuzorului a fost mutat mai în spate cu 870 de milimetri.
Luneta
Şi orificiul de pe luneta BMW M4 DTM este nou. Permite optimizarea ventilării interiorului.
În afară de acestea, aerodinamica rămâne neschimbată în comparaţie cu 2018. Cu această combinaţie de componente aerodinamice încercate şi modificate, accentul se mută şi mai mult pe pilot. În acelaşi timp, se evită o “cursă a înarmării” între constructori în ceea ce priveşte aerodinamica.
Interior
Noul perete ignifug din interior, care protejează cockpitul chiar în spatele pilotului, face maşina şi mai sigură. În consecinţă, din2019 nu mai există oglindă în interior. În schimb, BMW M4 DTM este echipat cu cameră pentru mers înapoi şi monitor.