- 82% dintre consumatorii globali sunt preocupați de creșterea prețurilor la energie și alimente
- Reducerea cu 51% la achizițiile neesențiale și creșterea cu 39% a vânzărilor la comercianții de tip discount
- Doar consumatorii din SUA plănuiesc să cheltuiască mai mult de acest Black Friday comparativ cu anul trecut
Boston Consulting Group (BCG) a publicat recent rezultatele unui studiu de Black Friday care examinează tendințele și planurile de cheltuieli ale consumatorilor din nouă piețe (Australia, Austria, Franța, Germania, Italia, Spania, Elveția, Marea Britanie și SUA).
Studiul a constatat că Black Friday este o parte integrantă a calendarului de cumpărături, 98% dintre consumatori fiind conștienți de acest lucru, iar 66% spunând că vor căuta chilipiruri. În acest context, cumpărăturile de cadouri de sărbători de la sfârșitul anului vor începe mai devreme anul acesta, deoarece 95% dintre consumatori intenționează să profite de reducerile de Black Friday pentru lista de cadouri. Cu toate acestea, cheltuielile consumatorilor se schimbă, deoarece impactul creșterii prețurilor la alimente și energie și teama de o recesiune globală îi determină să fie mai atenți la promoții și să cumpere mai mult din magazinele cu discount.
Cheltuielile consumatorilor vor scădea în majoritatea piețelor
Consumatorii din opt din cele nouă țări chestionate plănuiesc să cheltuiască mai puțin de Black Friday în comparație cu anul trecut, consumatorii australieni spunând că cheltuielile lor vor scădea cu 18%, iar cei francezi și germani spunând că vor cheltui cu 15% mai puțin. Doar consumatorii din SUA spun că intenționează să-și crească cheltuielile de Black Friday, cu 6%, până la 445 USD, comparativ cu o medie globală de 355 USD (medie ponderată în funcție de populație).
„Black Friday reprezintă un moment foarte important în calendarul de cumpărături pentru retailerii fizici și online, care încă se recuperează după pandemia Covid, iar acum se confruntă cu scăderea cererii din partea consumatorilor din mai multe piețe, care își reduc planurile de cheltuieli pentru multe articole neesențiale”, a declarat Jessica Distler, Managing Director și Partener la BCG.
În ciuda mediului dificil pentru retaileri și a competiției tot mai mari pentru clienți, studiul a arătat că doar 32% dintre consumatori au fost mulțumiți de experiența lor de cumpărături în timpul Black Friday de anul trecut, 50% dintre cumpărătorii din SUA fiind frustrați de lipsa stocurilor. „Pentru a recâștiga loialitatea clienților pe această piață din ce în ce mai competitivă, retailerii trebuie să vină cu soluții de tip omnichannel puternice. Ne așteptăm ca vânzările online, în special site-urile DTC (direct-to-consumer) de marcă, să vadă o stagnare sau chiar o inversare a câștigurilor din era Covid, în timp ce marketplace-urile să câștige teren, necesitând un management eficient al unui partener 3P”, a adăugat Julia Hohmann-Altmeier, Associate Director for Customer Experience la BCG.
Black Friday devine din ce în ce mai “verde”
Cumpărăturile responsabile din punct de vedere social rămân foarte populare, în special în rândul consumatorilor mai tineri, chiar dacă perspectivele economice se înrăutățesc. 51% dintre consumatori intenționează să cumpere mai multe mărci sau produse locale, 46% spunând că acordă mai multă atenție ambalajelor sustenabile, iar 40% caută să facă cumpărături de la companii și retaileri mai responsabili. De asemenea, tendințele pentru achiziția de bunuri la mâna a doua continuă, 37% dintre consumatori spunând că intenționează să caute produse pe platformele de revânzare.