Saxo Bank sărbătorește evoluția de la pionieratul în tranzacționarea online timpurie la facilitarea de top a accesului la piețele globale de capital și oferirea de servicii clienților privați și instituționali în peste 170 de țări cu o petrecere pentru toți angajații.
În septembrie 1992, în inima orașului Copenhaga a fost înființată mica firmă de brokeraj ce devenea mai târziu Saxo Bank. Fondatorii băncii, Lars Seier Christensen și Kim Fournais, au profitat rapid de oportunitățile aduse de utilizarea internetului și a soluțiilor digitale pentru a clădi o afacere diferită și pentru a oferi clienților servicii mai bune, mai multe produse și prețuri mai mici. În 1998, Saxo a lansat prima platformă de tranzacționare online și a devenit o companie fintech chiar înainte ca termenul să fie creat.
25 de ani mai târziu, peste 1300 de angajați ai băncii din toată lumea vor sărbători aniversarea în afara orașului Copenhaga, pe 16 septembrie 2017.
Kim Fournais, CEO și co-fondator Saxo Bank, a declarat:
“Creșterea Saxo Bank de la o mică firmă de brokeraj la o bancă și companie de tehnologie cu peste 1500 de angajați reprezintă munca mea de o viață și sunt extrem de mândru de ceea ce am realizat împreună. Nimic din toate acestea nu ar fi fost posibile fără angajații noștri minunați care muncesc în fiecare zi pentru a crea soluții profitabile pentru toată lumea, alături de clienții noștri. Sunt mândru să văd că avem un personal atât de talentat la Saxo Bank.
Desigur, 25 de ani nu este o vârstă pentru o bancă, dar cu siguranță este un record pentru o companie fintech. Misiunea noastră rămâne aceea de a democratiza tranzacționarea și investițiile prin utilizarea tehnologiei pentru a nivela terenul de joc din piețele financiare și pentru a oferi atât investitorilor, cât și traderilor aceleași instrumente și acces la piață cu cele ale instituțiilor mari sau ale administratorilor fondurilor”.
“Modul în care tranzacționăm s-a schimbat foarte mult de la momentul în care am lansat primele noastre platforme pentru tranzacționare online. Ca pionier al industriei, am fost printre primele bănci care au mutat tranzacționarea de la telefoanele fixe și documente tipărite la un mediu online, cu cotații în direct, execuție rapidă și o mai mare transparență. În ultimii ani, ne-am extins oferta pentru a veni în întâmpinarea unei alte schimbări comportamentale; tranziția la tranzacționarea pe mobil. În luna august a acestui an, utilizarea mobilului și a tabletei a depășit utilizarea web, fiind cea mai folosită interfață de către clienții noștri retail pe SaxoTraderGO”.
Astăzi, Saxo Bank oferă servicii clienților din peste 170 de țări, oferind un acces de neegalat la piețele globale de capital prin intermediul platformelor sale premiate de tranzacționare multi-active. A putea tranzacționa ieftin și eficient în piețele globale în 28 de limbi, în orice valută, de pe orice dispozitiv reprezintă pur și simplu un mare progres în democratizarea investițiilor și tranzacționării.
În același timp, Saxo Bank oferă servicii bancare (“Banking as a Service”) altor instituții financiare, iar infrastructura de tranzacționare și modelul de colaborare Saxo reprezintă structura tehnologică a peste 120 de alte instituții financiare din jurul lumii.
Fournais a continuat:
“Sunt încrezător că Saxo Bank își va continua expansiunea. Combinația dintre cererea clienților și evoluția și reglementarea tehnologiei a creat mediul perfect pentru punerea în aplicare a planurilor noastre de creștere în următorii ani.
Saxo Bank a fost mereu înaintea curbei în folosirea tehnologiei pentru a asista mai bine clienții din sectorul financiar, însă nu ne vom mulțumi nicidecum cu atât. Inițiativele recente în robotică și IA ne vor ajuta să fim tot mai relevanți pentru clienții noștri și să oferim cea mai bună experiență digitală clientului. Pe lângă asta, am lansat, de asemenea, și o soluție de administrare a activelor digitale, SaxoSelect, și prima soluție de tranzacționare în întregime digitală din piață atât pentru obligațiuni corporative, cât și guvernamentale”.
Saxo Bank a prezentat în august rezultatele pentru prima jumătate a anului, având o creștere de 45% a profiturilor în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Crescând constant de la an la an, depozitele colaterale ale clienților au depășit 100 de miliarde de DKK (aprox. 13,5 miliarde EUR) la începutul acestui an.