Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Saxo Bank publică raportul anual pe 2016

Saxo Bank logo

Saxo Bank Group face astăzi publice rezultatele pe întreg anul 2016. Venitul operațional al Grupului a crescut la 2,9 miliarde DKK (390 milioane EUR), față de 2,1 miliarde DKK în 2015 (282 milioane EUR). Depozitele colaterale ale clienților au atins un nivel record, de la 15 miliarde DKK (2,01 miliarde EUR) în 2015, la 92,3 miliarde DKK (12,41 miliarde EUR) la finele lui 2016, o dovadă mai mult decât grăitoare a încrederii clienților în bancă. Profitul net pe anul trecut a fost de 302 milioane DKK (40,6 milioane EUR), față de o pierdere netă de 645 milioane DKK (86,7 milioane EUR) în 2015 – an cu un puternic impact negativ asupra piețelor din cauza crizei francului elvețian.

Poziționarea capitalului în bancă e consolidată, cu un raport de 14,9% capital Common Equity Tier 1, 17,1% capital Tier 1 și 19,5% capital total. Bufferul pe capitalul Common Equity Tier 1 a fost de 1,0 miliarde DKK (134,5 milioane EUR), adică 6,4% din totalul riscului de expunere.

saxo-bank-logo
Saxo Bank Group nu are informații despre un posibil eveniment negativ care sa afecteze trendul rezultatelor pe anul 2017.

Rezultatele cheie pe 2016 (comparate cu cele pe 2015)

·    Venit operațional: DKK 2.9 billion – 390 milioane EUR (DKK 2.1 billion)
·    EBITDA: (profit) DKK 845 million – 113,6 milioane EUR (DKK 109.4 million – pierdere)
·    EBITDA ajustat: DKK 954.5 million – 128,3 milioane EUR (DKK 864.7 million)
·    Profit net: DKK 302.4 million – 40,6 milioane EUR (DKK 645 million – pierdere)
·    Depozite colaterale clienți: DKK 92.3 billion – 12,41 miliarde EUR (DKK 77.6 billion)
·    Total equity: DKK 4.2 billion – 565 milioane EUR (DKK 3.9 billion)

Saxo Bank Group s-a concentrat în 2016 pe creșterea profitului și extinderea bazei de clienți, prin investiții și dezvoltarea ofertei produselor multi-asset. 2016 a fost marcat de evenimente politice importante, cum ar fi referendumul de la 23 iunie privind ieșirea Marii Britanii din Uniunea European și alegerile prezidențiale din SUA, la 8 noiembrie. Cu un număr de 490.000 de tranzacții la 9 noiembrie 2016, a doua zi după anunțarea noul Președinte al SUA, Saxo Bank a înregistrat un nou record în istoria volumelor de tranzacții.

Costul a fost un alt domeniu pe care ne-am concentrat atenția: costurile au fost reduse în 2016 și am reușit să investim mai mult în eficiență și servicii de calitate. Costurile legate de personal pentru Saxo Bank în 2016 au fost de 2,1 miliarde DKK (282,4 milioane EUR), în scădere cu 9% față de 2015 – reducere datorată mai ales unor cheltuieli mai scăzute pe marketing, sponsorizări și servicii juridice.

Kim Fournais, CEO și co-fondator Saxo Bank, a declarat:
“Suntem mulțumiți de rezultatele pe 2016 care reflectă determinarea noastră de a democratiza tranzacționarea și investițiile pe burse, pentru a permite clienților noștri să aibă acces la orice piață financiară de pe glob. Ne așteptăm la o creștere a businessului în 2017. Investițiile noastre de anul trecut în tehnologie și produse au consolidat oferta și ne-au permis să atingem noi segmente de clienți: exemple în acest sens sunt lansarea primei soluții integral digitală de tranzacționat obligațiuni și SaxoSelect – serviciul nostru digital de automatizare a investițiilor, destinat clienților care doresc o participare mai discretă pe piețele financiare globale.

Mulți legiuitori au emis propuneri legate de consultarea și protejarea clienților care tranzacționează cu leverage. Din multe puncte de vedere, noi am fost înaintea acestor politici și am arătat cât se poate de limpede strategia noastră de a nu concura în zona de high leverage. Unele dintre propunerile la care fac referire se concentrează pe un mediu concurențial mai egal, cu focus pe servicii, platforme și ofertă pentru clienți. Considerăm aceste inițiative binevenite și credem că vor avea un impact benefic asupra clienților Saxo Bank”.

Raportul integral poate fi consultat aici: https://www.home.saxo/about-us/investor-relations.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.