ESG (mediu, societate, guvernanță) se află pe primul loc pe agenda companiilor și investitorilor. Adesea, accentul se pune doar pe E, deoarece mediul este o preocupare cheie pentru decidenții politici din cauza schimbărilor climatice, dar noul nostru coș tematic de acțiuni se concentrează în schimb pe S (social), prin femeile în posturi de conducere.
Am creat un coș format din 30 de companii cu un procent mare de femei în echipa lor de conducere, reprezentând 1,1 trilioane USD în valoare de piață. Cercetări recente sugerează că firmele cu un grad mai mare de egalitate de gen în echipa lor de conducere au rezultate mai bune atât la datele economice fundamentale, cât și pe piața de capital.
De ce „femei la conducere”?
Astăzi lansăm următorul nostru coș tematic de acțiuni, care se concentrează pe leadershipul femeilor. De ce am avea nevoie de un coș de… conducere pentru femei? Cercetările recente (aici și aici) arată, de asemenea, că există în mare parte un impact pozitiv asupra performanței companiei când avem o echipă executivă mai diversificată de gen. Această cercetare de la S&P Global arată, de asemenea, că firmele cotate la bursă cu mai multe femei în echipa de conducere au performanțe mai bune.
Graficul de mai jos arată distribuția femeilor în procente din echipele de conducere printre 2.600 de companii cu o valoare de piață de peste 5 miliarde USD în America de Nord, Europa și Asia. Procentul mediu de femei este de până la 14,3%, foarte puține companii care au egalitate de gen. Această cifră este, fără îndoială, foarte scăzută și arată marea schimbare care, fără îndoială, se va produce în următoarele decenii.
Cu toate acestea, între timp există mai multe companii care au deja egalitatea de gen în echipa lor de conducere, iar acestea stau la baza coșului nostru de lideri feminini.
Coș pentru femei la conducere
Coșul este format din 30 de companii cu câte 10 companii din America de Nord, Europa și Asia Pacific (țări dezvoltate). Companiile cu o valoare de piață sub 5 miliarde de dolari au fost excluse din listă. Procentul mediu de femei în conducerea executivă în cele trei zone geografice este de 63,2% (America de Nord), 52,9% (Europa) și 59,7% (Asia Pacific).
Cele 30 de companii reprezintă o valoare de piață de 1,1 trilioane de dolari, JPMorgan Chase fiind cea mai mare companie din coș. Există puține nume surprinzătoare pe listă, cum ar fi gigantul minier BHP Group și compania de explorare de petrol și gaze Woodside Petroleum. Creșterea medie a veniturilor în aceste 30 de companii este de 12,8%, ceea ce este peste media pieței, iar valoarea medie a ROIC/ROE este de 13,6%, ceea ce este ușor peste media globală. Deci, per total, coș de bună calitate. Analiștii din vânzări au în medie un preț țintă care este cu 20% peste prețul actual, iar randamentul total mediu pe 5 ani a fost de 138%, ceea ce este mai bun decât indicele MSCI World.
După cum arată performanța de mai jos, coșul nostru „Women in Leadership” a generat o rentabilitate totală de 250%, comparativ cu 101% pentru indicele MSCI World, de la începutul lui în decembrie 2015, dar acest lucru reflectă în mod evident o combinație între supraviețuire și selecție, deoarece performanța istorică nu este un indicator al performanţelor viitoare.