Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

SAS – 5 tendințe și predicții în tehnologie și business pentru 2022

SAS logo

Experții SAS, lider în analytics, prezintă cele mai importante 5 tendințe și previziuni pentru noul an în tehnologie și business.

Răspunsurile ilustrează un an marcat în continuare de provocările asociate cu COVID-19, cu un focus mai mare pe schimbările climatice, recalibrarea e-commerce și transformarea digitală.

SAS logo

Inteligența Artificială etică – un nou avantaj competitiv

Nu mai este o noutate faptul că AI va deveni un instrument tot mai relevant în următorii ani, însă rămâne deschisă discuția despre utilizarea sa în limite etice. Reglementarea AI reprezintă, astfel, o oportunitate de stabilire a noilor standarde, iar companiile care vor integra sisteme AI etice în procesele lor chiar de la început vor obține un avantaj competitiv. În 2022, operaționalizarea AI responsabilă va deveni o parte centrală a strategiei și inovației multor companii și cel mai important topic de discuții cu clienții, spun experții SAS.

Supply chain – un segment afectat

Potrivit SAS, lipsurile din sectoarele supply chain și achiziții devin tot mai alarmante, iar 2022 va fi caracterizat de stocuri scăzute și epuizate constant și o cerere tot mai mare de produse. În general, retailerii care vor avea succes vor fi cei care vor reuși să utilizeze eficient tehnologia analytics în supply chain și vor analiza semnalele venite din partea clienților, ca mai apoi să răspundă rapid la problemele survenite sau să se adapteze din mers la preferințele consumatorilor.

Pe de altă parte, lanțurile de aprovizionare vor suferi tot mai multe atacuri cibernetice și încercări de fraudare, fiind o provocare majoră la nivel global în 2022, motiv pentru care businessurile trebuie să se concentreze mai mult pe întărirea sistemelor de securitate, risk management și analytics.

Măsuri pentru schimbările climatice

Pe lângă catastrofele naturale produse de schimbările climatice, acestea au un impact major și asupra sistemelor financiare, spun experții SAS. Concret, schimbările climatice afectează achiziționarea de credite și investițiile și pot provoca o potențială prăbușire a sistemului financiar, printr-un efect de “contaminare”, în cazul în care un jucător bancar important ar pica.

Astfel, experții SAS consideră că 2022 va fi un an de acțiune în această direcție pentru majoritatea instituțiilor financiare și de business, care vor trebui să depună eforturi analitice considerabile precum: aprovizionarea de multe date noi, dezvoltarea de noi modele, producerea de noi rapoarte și rularea unor simulări în cadrul unor noi scenarii viitoare.

Experiența consumatorului la un nou nivel

Transformarea digitală rapidă din 2021 a dus la un nou model hibrid de customer engagement care schimbă modul în care brandurile gestionează așteptările clientului. Tehnologii inteligente, experiențe captivante, încredere digitală, automatizare și livrare – toate acestea au cunoscut o accelerare în ultimii doi ani, iar în 2022 instrumentele de advanced analytics și luarea deciziilor automate în marketing vor fi esențiale pentru atragerea și retenția clienților. Conform specialiștilor, orice brand care nu se va orienta spre această direcție până în 2030 va rămâne în urmă.

Curiozitatea și flexibilitatea, elemente esențiale pentru mediul de lucru

Flexibilitatea modului de lucru este, cu siguranță, una dintre principalele tendințe pentru 2022. Pe lângă aceasta, specialiștii prezic un nou element nelipsit în mediul de lucru viitor – curiozitatea. Aceasta va fi cea mai căutată abilitate în 2022, întrucât angajații curioși ajută la îmbunătățirea retenției generale, chiar și în timpul unor situații dificile întâmpinate, ajutând compania să abordeze provocările critice – de la îmbunătățirea satisfacției la locul de muncă, până la crearea unor locuri de muncă mai inovatoare.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.