Magazinele online româneşti îşi pot creşte vânzările în perioada sărbătorilor de iarnă cu cel puţin 30% faţă de veniturile medii pe care le înregistrează într-o perioadă normală de cumpărături din cursul anului. Concluzia a fost desprinsă în urma celei de-a doua ediţii a Şcolii de Afaceri ePayment, ce a avut loc vineri, 26 octombrie 2007 şi care a luat în discuţie pregătirea magazinelor online pentru sezonul cumpărăturilor de sărbători. Anul trecut, in perioada noiembrie – decembrie, media lunara a cumpăraturilor cu plata online prin card în magazinele care folosesc soluţia ePayment(R) au crescut cu 10% faţă de luna precendentă din acelaşi an, iar anul acesta se aşteaptă o evoluţie de 30%. Totul depinde de cât de pregătiţi vor fi comercianţii online să atragă şi să mulţumească cumpărătorii.
“Când cumperi online şi plăteşti cu cardul vrei să te simţi în siguranţă, să găseşti repede ceea ce cauţi şi să primeşti cât mai repede ce ai comandat. Sezonul sărbătorilor de iarnă este foarte important pentru că acum apetitul pentru cumpărături creşte, puterea de cumpărare este peste nivelul mediu anual, iar magazinele online pot fi o soluţie interesantă pentru cadouri sau alte achiziţii de sezon” a spus Sorana Kunst, marketing manager la GECAD ePayment.
Având tema “100+ sfaturi pentru mai multe vânzări de sărbători”, a doua ediţie a Şcolii de Afaceri ePayment a concentrat în schema celor 4P ai mixului de marketing principalele acţiuni care pot face un site mai atractiv şi mai simplu de utilizat, generând o creştere a volumului de vânzări: prezentarea produsului, aranjarea canalului de vânzare, adică a magazinului online, strategia de preţ şi promovarea.
Pregătirea pentru un sezon tradiţional de cumpărături nu înseamnă neapărat bugete mari; reţeta de succes se bazează pe segmentarea publicului împreună cu identificarea celor mai potrivite modalităţi de a ajunge la acesta repede şi ieftin. În mediul online sunt recomandate instrumentele neconvenţionale, mesajele clare, orientate către client, susţinute de servicii de calitate şi o prezenţă atractivă online.
“Cheia unei promovări eficiente a magazinului online este chiar magazinul. Spre deosebire de mediul clasic, în cel online decizia de cumpărare se formează în primele secunde de la intrarea pe site şi poate dispărea la fel de repede dacă aceasta nu respectă condiţii esenţiale de credibilitate. Design-ul actualizat de sărbătoare, descrierile cuprinzătoare cu imagini ale produselor, instrumentele interactive şi mesajele directe care cheamă la acţiune şi alte elemente care dau credibilitate pot ridica rata de conversie din vizitatori în cumpărători cu până la 2,5%,” spune Adriana Iordan, web marketing manager, GECAD ePayment.
“Pentru un magazin online obiectivele de sărbători sunt atingerea unui volum maxim de vânzări, epuizarea stocurilor de produse greu vandabile şi creşterea profitului. Cu o strategie corect dimensionată în funcţie de resursele şi nevoile magazinului, volumul creşte cu aproximativ 30% în perioada sărbătorilor şi apoi în luna ianuarie” apreciază Mihai Manoliu, account manager, GECAD ePayment.
Ce produse se vând de sărbători? Cum le aranjezi în vitrină? Cât de bine este pusă la punct livrarea? Cum sunt gestionate stocurile? Care sunt instrumentele de marketing şi vânzări prin care poţi vinde mai bine şi mai profitabil? Cum selectezi canalele de promovare online şi offline? Acestea şi multe altele sunt subiectele discutate vineri împreună cu reprezentanţi ai magazinelor online româneşti. Prezentarea este disponibilă în format pdf în paginile www.epayment.ro în cadrul secţiunii Şcoala de Afaceri. Tot aici reprezentanţii magazinelor online se pot înscrie pentru următorul seminar a cărui tema va fi anunţată în luna februarie.
{mosloadposition user10}