Şapte dintre cei mai importanţi producători auto din lume – BMW Group, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz Group, Stellantis NV – creează un joint-venture pentru a accelera tranziţia la automobile electrice în America de Nord, făcând încărcarea acestora mai convenabilă, accesibilă şi de încredere.
Joint-venture-ul va include dezvoltarea unei noi reţele de încărcare de mare putere, cu cel puţin 30.000 de puncte de încărcare, pentru a face condusul cu emisii zero şi mai atractiv pentru milioane de clienţi.
Odată cu implementarea investiţiilor generaţionale în încărcarea publică la nivel federal şi de stat, joint-venture-ul va mobiliza fonduri publice şi private pentru a accelera instalarea de puncte de încărcare de mare putere pentru clienţi. Noile staţii de încărcare vor fi accesibile tuturor vehiculelor electrice cu baterii de la orice producător de automobile care utilizează sistemul de încărcare combinat (CCS) sau standardul de încărcare nord-american (NACS) şi se aşteaptă să îndeplinească sau să depăşească spiritul şi cerinţele programului Infrastructurii Naţionale pentru Automobile Electrice (NEVI) din SUA.
Joint-venture-ul îşi propune să devină reţeaua-lider de staţii de încărcare de mare putere din America de Nord.
Joint-venture-ul este de aşteptat să fie înfiinţat în acest an, sub rezerva condiţiilor obişnuite de încheiere şi a aprobărilor de reglementare.
Se aşteaptă ca primele staţii să se deschidă în SUA în vara lui 2024 şi în Canada într-o etapă ulterioară. Fiecare locaţie va fi echipată cu mai multe încărcătoare DC de mare putere, facilitând călătoriile pe distanţe lungi pentru clienţi. În conformitate cu strategiile de dezvoltare durabilă ale tuturor celor şapte producători de automobile, joint-venture-ul intenţionează să alimenteze reţeaua de încărcare exclusiv cu energie regenerabilă.
Experienţă de client superioară
Noua reţea de încărcare de mare putere va îmbunătăţi întreaga experienţă cu automobilele electrice şi va stimula adoptarea acestora.
Reţeaua va oferi o experienţă de încărcare fără întreruperi, integrată în vehicul, cea mai bună din clasă, bazată pe energie regenerabilă şi susţinută de calitatea, fiabilitatea şi resursele producătorilor de automobile de top la nivel mondial.
Concentrate pe confortul clienţilor şi uşurinţa de încărcare, staţiile vor fi în locaţii convenabile, cu amplasare sub un spaţiu acoperit ori de câte ori este posibil şi facilităţi precum toalete, servicii de alimentaţie şi magazine, fie în apropiere, fie în cadrul aceluiaşi complex. Un număr selectat de staţii de top vor fi echipate cu facilităţi suplimentare, oferind o experienţă premium concepută pentru a prezenta viitorul încărcării.
Planurile iniţiale prevăd instalarea de staţii de încărcare în zonele metropolitane şi de-a lungul principalelor autostrăzi, inclusiv coridoare de legătură şi rute de vacanţă, cu obiectivul de a oferi o staţie de încărcare oriunde oamenii pot alege să locuiască, să lucreze şi să călătorească.
Funcţiile şi serviciile reţelei vor permite o integrare perfectă cu experienţele în automobil şi în aplicaţie ale producătorilor auto participanţi, inclusiv rezervări, planificare inteligentă a traseelor şi navigaţie, aplicaţii de plată, management transparent al energiei şi multe altele. În plus, reţeaua va folosi tehnologia Plug & Charge pentru a îmbunătăţi şi mai mult experienţa de client.
O reţea deschisă pentru a stimula creşterea numărului de automobile electrice
Pe măsură ce sunt introduse mai multe automobile electrice, iar rata de adoptare a consumatorilor creşte, cererea de încărcare publică rapidă şi fiabilă creşte şi ea în paralel.
Potrivit Departamentului de Energie al SUA, în iulie 2023, există 32.000 de puncte de încărcare rapidă DC disponibile public în Statele Unite pentru a fi utilizate de 2,3 milioane de automobile electrice, un raport de 72 de automobile per punct de încărcare. NREL (National Renewable Energy Laboratory / Laboratorul Naţional de Energie Regenerabilă) estimează că vor fi necesare 182.000 de puncte de încărcare rapidă DC pentru a susţine 30-42 de milioane de automobile aşteptate pe şosele până în 2030.
Având în vedere că vânzările de automobile electrice din SUA se estimează că vor depăşi 50% din vânzările totale din SUA până în 2030, extinderea infrastructurii de încărcare fiabilă va deveni şi mai critică pentru adoptarea pe scară largă a maşinilor electrice.
Crearea unei reţele de încărcare de cea mai bună calitate va asigura că infrastructura de automobile electrice va sprijini vânzările actuale şi proiectate de maşini electrice şi va stimula adoptarea acestora.
Declaraţii de la partenerii fondatori ai joint-venture-ului
Oliver Zipse, directorul executiv BMW Group: “America de Nord este una dintre cele mai importante pieţe auto din lume – cu potenţialul de a fi lider în mobilitatea electrică. Accesibilitatea la încărcarea de mare viteză este unul dintre factorii-cheie pentru accelerarea acestei tranziţii. Prin urmare, şapte producători de automobile formează acest joint-venture cu obiectivul de a crea o experienţă de încărcare pozitivă pentru consumatorii de automobile electrice. BMW Group este mândru că se numără printre fondatori.”
Mary Barra, directorul executiv GM: “Angajamentul GM faţă de un viitor complet electric se concentrează nu numai pe furnizarea de automobile electrice pe care clienţii noştri le plac, ci şi pe investiţii în încărcare şi lucru în întreaga industrie pentru a le face mai accesibile. Cu cât oamenii au experienţă mai bună, cu atât adoptarea automobilelor electrice va creşte mai rapid.”
Toshihiro Mibe, directorul executiv Honda: “Crearea serviciilor de încărcare a automobilelor electrice este o oportunitate pentru producătorii auto de a produce experienţe excelente de utilizator, oferind soluţii complete, convenabile şi durabile pentru clienţii noştri. Spre acest obiectiv, acest joint-venture va fi un pas critic în accelerarea adoptării automobilelor electrice în SUA şi Canada şi în sprijinirea eforturilor noastre de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon.”
Jaehoon Chang, directorul executiv Hyundai: “Investiţia Hyundai în acest proiect se aliniază cu viziunea noastră «Progress for Humanity» de a face transportul durabil mai accesibil. Competenţa Hyundai în electrificare va ajuta la redefinirea peisajului de încărcare şi aşteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu ceilalţi parteneri în timp ce creăm această reţea de încărcare vastă de mare putere.”
Ho Sung Song, directorul executiv Kia: “Angajamentul şi investiţia Kia în acest joint-venture de încărcare de mare putere vor creşte accesul la încărcare şi confortul şoferilor actuali şi viitori şi, prin urmare, accelerează tranziţia către automobile electrice în America de Nord. Kia este mândră să fie o parte importantă a acestui joint-venture cu alţi producători de automobile de renume, în timp ce pornim într-o călătorie către experienţe de încărcare fără probleme pentru clienţii noştri şi pentru a consolida în continuare identitatea mărcii Kia pe piaţa automobilelor electrice.”
Ola Källenius, directorul executiv Mercedes-Benz Group: “Lupta împotriva schimbărilor climatice este cea mai mare provocare a acestor vremuri. Ceea ce avem nevoie acum este viteza – dincolo de graniţele politice, sociale şi corporate. Pentru a accelera trecerea la automobile electrice, suntem în favoarea a tot ceea ce face viaţa mai uşoară pentru clienţii noştri. Încărcarea este o parte inseparabilă a experienţei cu automobilele electrice, iar această reţea va fi un alt pas pentru a o face cât mai convenabilă.”
Carlos Tavares, directorul executiv Stellantis: “Intenţionăm să depăşim aşteptările clienţilor prin crearea mai multor oportunităţi pentru o experienţă de încărcare fără probleme, având în vedere creşterea semnificativă aşteptată pe piaţă. Credem că o reţea de încărcare la scară este vitală pentru protejarea libertăţii de mobilitate pentru toţi, mai ales când lucrăm pentru realizarea planului nostru ambiţios de neutralitate a emisiilor de carbon. O reţea puternică de încărcare ar trebui să fie disponibilă pentru toţi – în aceleaşi condiţii – şi să fie construită împreună cu beneficii reciproce. Vreau să mulţumesc fiecărui coleg implicat, deoarece este un exemplu de reper al inteligenţei noastre colective de a ne asculta şi de a servi clienţii.”