● AI utilizată deja la scară largă în cadrul companiei ● Peste 400 de cazuri de utilizare de-a lungul lanţului de valori ● Codul de etică subliniază utilizarea crescută a tehnologiilor AI ●
Bucureşti/München. Utilizarea inteligenţei artificiale (AI) este un element central al procesului de transformare digitală la BMW Group. BMW Group utilizează deja inteligenţa artificială de-a lungul lanţului de valori pentru a genera valoare adăugată pentru clienţi, produse, angajaţi şi procese.
Bazându-se pe cerinţele fundamentale formulate de Uniunea Europeană pentru inteligenţă artificială de încredere, BMW Group a elaborat şapte principii de bază ce acoperă utilizarea inteligenţei artificiale în cadrul companiei. Acestea vor fi rafinate şi adaptate continuu după cum este necesar în funcţie de aplicarea multistratificată a inteligenţei artificiale în toate zonele companiei. În acest fel, BMW Group va deschide drumul pentru utilizarea extinsă a inteligenţei artificiale şi creşterea conştientizării angajaţilor său cu privire la nevoia de sensibilitate când lucrează cu tehnologii AI.
Şapte principii care acoperă dezvoltarea şi aplicarea inteligenţei artificiale la BMW Group
- Implicare umană şi supraveghere.
BMW Group implementează o monitorizare umană adecvată a deciziilor luate de aplicaţiile AI şi ia în considerare posibilele modalităţi prin care oamenii pot anula deciziile algoritmice. - Robusteţe şi siguranţă tehnică.
BMW Group îşi propune să dezvolte aplicaţii AI robuste şi respectă standardele de siguranţă aplicabile menite să reducă riscul de consecinţe şi erori neintenţionate. - Confidenţialitatea şi guvernarea datelor.
BMW Group îşi extinde măsurile de confidenţialitate şi securitate a datelor de ultimă generaţie pentru a acoperi stocarea şi prelucrarea în aplicaţii AI. - Transparenţă.
BMW Group îşi propune explicarea aplicaţiilor AI şi comunicarea deschisă acolo unde sunt utilizate tehnologiile respective. - Diversitate, nediscriminare şi corectitudine.
BMW Group respectă demnitatea umană şi, prin urmare, îşi propune să construiască aplicaţii AI echitabile. Aceasta include prevenirea nerespectării de către aplicaţiile AI. - Bunăstare a mediului şi a societăţii.
BMW Group se angajează să dezvolte şi să utilizeze aplicaţii AI care promovează bunăstarea clienţilor, angajaţilor şi partenerilor. Acest lucru se aliniază obiectivelor BMW Group în domeniile drepturilor omului şi dezvoltării durabile, care includ schimbările climatice şi protecţia mediului. - Responsabilitate.
Aplicaţiile de inteligenţă artificială ale BMW Group ar trebui implementate astfel încât să funcţioneze responsabil. BMW Group va identifica, va evalua, va raporta şi va reduce riscurile, în conformitate cu o bună conducere corporate.
Centru general de competenţă pentru companie: “Project AI”
“Project AI” a fost lansat în 2018 pentru a se asigura că tehnologiile AI sunt utilizate etic şi eficient. Fiind centrul de competenţă al BMW Group pentru analiza datelor şi învăţarea automată, acesta asigură schimbul rapid de cunoştinţe şi tehnologie în cadrul companiei. Prin urmare, Project AI joacă un rol-cheie în procesul continuu de transformare digitală de la BMW Group şi sprijină dezvoltarea şi scalarea eficientă a datelor inteligente şi a tehnologiilor AI. Una dintre evoluţiile care vor ieşi din Project AI este un instrument de portofoliu care creează transparenţă în aplicarea la nivel de companie a tehnologiilor care iau decizii bazate pe date. Acest portofoliu D³ (decizii bazate pe date) acoperă în prezent 400 de cazuri de utilizare, dintre care peste 50 sunt disponibile pentru funcţionare regulată.
Pentru mai multe informaţii accesaţi www.bmwgroup.com/artificial-intelligence.