– Scoala Comerciala Austriaca din Romania
Șapte companii cu renume și Ambasada Austriei – Secția Comercială vor demara în septembrie 2015, la Colegiul Economic “Costin C. Kirițescu”, proiectul educațional o’SCAR – Școala Comercială Austriacă din România, prin care elevii se pot forma ca profesioniști în meseria de comerciant-vânzător. Billa, C&A, Deichmann, dm drogerie markt, Hervis, Humanic și kika vor asigura pregătirea practică a tinerilor alături de cei mai buni profesioniști din retail.
“Atât Ambasada, cât și cele șapte companii privesc acest parteneriat public-privat ca pe o investiție în societatea românească, pe fondul nevoii de profesioniști în retail. Ceea ce face ca proiectul o’SCAR să fie o alegere de viitor pentru elevi este faptul că are la bază sistemul dual, o particularitate a învățământului din țări precum Austria și Germania, care pune un accent sporit pe pregătirea practică și privește colaborarea dintre școli și angajatori”, a declarat Rudolf Lukavsky, Consilier Comercial în cadrul Ambasadei Austriei la București.
“Ne bucurăm că acest proiect se va desfășura în cadrul liceului nostru și că elevii noștri vor avea oportunitatea de a dobândi experiență alături de companii de renume, învățând direct de la profesioniști. Sperăm că această inițiativă va ajuta la creșterea încrederii în învățământul profesional și în importanța sa pentru economie și societate. Cred că este nevoie de inovație în educație, iar programul bazat pe sistemul dual oferă o formare adaptată la cerințele actuale de pe piața muncii“, a menționat Loredana Viorela Popescu, Directorul Colegiului Economic “Costin C. Kirițescu”.
Școala Comercială Austriacă din România presupune introducerea a două clase de învățământ profesional în cadrul Colegiului Economic “Costin C. Kirițescu” din București, având la bază educația duală – o îmbinare a informațiilor teoretice și practice. Programul are o durată de trei ani și oferă absolvenților de clasa a VIII-a cursuri de formare profesională în meseria de comerciant-vânzător în domeniile alimentar și non-alimentar (încălțăminte, fashion, sport, mobilier).
Pe parcursul anilor de studiu, elevii vor învăța de la cei mai buni profesioniști din departamentele companiilor implicate în proiect. Componenta practică a programului are o pondere din ce în ce mai crescută de la an la an: anul I (80% teorie, 20% practică), anul II (40% teorie, 60% practică), anul III (28% teorie, 72% practică). De altfel, la finalizarea cursurilor, absolvenții o’SCAR vor avea prioritate în procesele de recrutare ale celor șapte retaileri.
În plus, elevii vor putea primi o bursă lunară de până la 400 de lei, în funcție de rezultatele obținute, și vor beneficia de decontarea integrală a costurilor de transport în comun pe toată perioada studiilor.
După absolvire, tinerii vor primi un certificat profesional recunoscut pe plan european.
Înscrierea în program se va desfășura în trei etape, astfel: etapa I – în perioada 8-12 iunie 2015 și pe 15 iunie, etapa II – între 20 și 21 august 2015 și etapa III – în perioada 3-4 septembrie 2015. În etapa de preselecție, candidații vor avea ocazia să se întâlnească cu reprezentanți ai companiilor partenere în proiect, cu care vor avea un interviu.
Despre companii
BILLA
BILLA, parte a Rewe Group, a fost înfiinţată în anul 1953 în Austria, fiind prezentă în România din 1999, când a deschis primul magazin în București. În prezent, compania deţine 85 de magazine în toată ţara şi un număr de peste 3.500 de angajaţi. BILLA România este printre principalii angajatori din ţară. Compania pregăteşte şi susţine toţi angajaţii pentru a fi întotdeauna foarte bine pregătiţi astfel încât fiecare client să primească cele mai bune şi clare informaţii, creând o legatură puternică de prietenie şi respect.
C&A
C&A este unul dintre retailerii de top din Europa, care oferă produse de calitate și modă accesibilă, pentru întreaga familie. Cu magazine în 21 de țări europene, având peste 37.000 de angajați, C&A oferă locuri de muncă sigure, într-un mediu de lucru familial, orientat către echipă și rezultate. În România este prezent din anul 2009, cu 31 de magazine în toată țara, dintre care 6 în București.
Deichmann
Deichmann numără peste 3.600 de magazine și are în jur de 36.150 de angajați la nivel mondial. În 2014, a devenit lider de piață și în România, cu peste 70 de magazine în 46 de orașe din țară, dintre care 10 magazine în București. Această dezvoltare strategică asigură locuri de muncă pentru angajați dornici de performanțe – de la vânzători până la cadre de conducere.
dm drogerie markt
dm drogerie markt este unul dintre cele mai mari lanţuri de drogherii din Europa centrală, care a intrat pe piaţa românească în anul 2007. Intrând în categoria celor mai puternice magazine de retail specializate în domeniul frumuseţe, wellness, baby, produse pentru îngrijirea casei, dm drogerie markt oferă clienţilor o gamă largă de produse şi mărci în aceste segmente. Corectitudinea şi încrederea ghidează acţiunile, atât în relația cu clienţii şi angajaţii, cât şi cu partenerii.
Hervis Sports
Hervis Sports este unul dintre cei mai mari comercianți de articole și echipamente sportive din Europa, de origine austriacă, cu peste 170 de filiale în Austria, Cehia, Slovenia, Croația, Ungaria, România și Germania. Motto-ul Hervis Get Movin’ simbolizează dedicația Hervis pentru un stil de viață mai bun prin mișcare. Hervis este unul dintre marii susținători ai sportului în Europa, fiind partener în organizarea majorității evenimentelor sportive pentru amatori și profesioniști, în țările în care activează.
HUMANIC
HUMANIC este prima adresă a pasionaților de pantofi din Europa, care oferă cu fiecare nou sezon cea mai bună selecție de modă internațională la încălțăminte, în acord cu declarația “we love shoes”. Magazinele HUMANIC se găsesc în zece țări, precum Austria, Germania, Cehia, Polonia, România, Croația. În România, primul magazin HUMANIC a fost înființat în 2008, iar acum este prezent în 5 dintre cele mai mari orașe din țară.
kika
Compania kika a fost înființată în anul 1973, iar în prezent rețeaua este alcătuită din 32 de magazine în Austria, precum și alte 23 de locaţii în spaţiul Europei de Est, printre care și în România. Din toamna anului 2013, kika a devenit parte a grupului internaţional Steinhoff, a doua companie pe plan mondial pe piaţa de mobilă, şi se numără astfel printre companiile de vârf din domeniul amenajărilor interioare. Compania cuprinde mărci proprii, logistică şi producţie şi numără în prezent peste 87.000 de angajaţi.