• Conceptul dezvoltat și implementat în ultimii 6 ani de echipa responsabilă de siguranța la FlixBus
• Aces la la educație continuă pentru șoferi prin platforma FlixUni
• Doi șoferi pe liniile de noapte, controale independente și acces la echipa care asigură controlul traficului pentru siguranță sporită
• Uniunea Internațională a Transportului Rutier (IRU): autobuzele sunt cele mai sigur mijloc de transport rutier
Cu ocazia Săptămânii Mondiale pentru Siguranța Rutieră a ONU, marcată în perioada 6-12 mai, FlixBus, compania care operează cea mai mare rețea de autocare din Europa, dezvăluie conceptul de siguranță implementat sub numele de FlixSafety. Dezvoltat pe parcursul ultimilor șase ani de o echipă internă de specialiști în domeniul siguranței rutiere, acesta reprezintă un model de bază pentru șofer, pasager, cât și în ceea ce privește siguranța vehiculului. Regulile implementate de FlixBus depășesc chiar și standardele impuse de Uniunea Europeană în acest domeniu. Printre altele, conceptul are la bază utilizarea a doi șoferi pe liniile de noapte, controale de siguranță efectuate de către o parte terță independetă, pregătire continuă prin intermediul plaformei online FlixUni.
“Obiectivul FlixBus este de a oferi servicii de mobilitate pentru ca toată lumea să poată călători și explora lumea, dar siguranța șoferilor și a pasagerilor noștri este mereu o prioritate,” explică André Schwämmlein, fondator și CEO FlixMobility. “Cu ocazia Săptămânii Mondiale pentru Siguranță Rutieră, am decis să dezvăluim mai multe detalii despre modul în care implementăm siguranța rutieră prin intermediul conceptului de FlixSafety. FlixBus nu numai că respectă regulile obligatorii impuse de Uniunea Europeană în acest domeniu, dar face tot ce este posibil să ridice standardele de siguranță europene, adăugând noi standarde, implementate de compania noastră.”
Conceptul de FlixSafety este complet operational în majoritatea celor 29 de țări în care este prezentă compania FlixBus. În puținele țări în care acesta nu este încă implementat în totalitate, conceptul va fi 100% operational până în 2020.
Iată care sunt elemente principale de siguranță rutieră implementate de FlixBus.
Programe de educare continuă prin platforma FlixUni
Unul dintre primii pași pentru respectarea siguranței rutiere este să ne asigurăm că șoferii sunt bine pregătiți pentru acest job. Toți cei 7000 de șoferi FlixBus au access la o platformă de educație dezvoltată intern – disponibilă atât online, cât și în aplicație – denumită FlixUni, prin intermediul căreia se oferă informații despre siguranța rutieră, dar și cea a pasagerilor.
Timpii de odihnă și conceptul de doi șoferi
Perioada de șofat și timpul de odihnă pentru șoferi este stabilit prin lege pentru a garanta concentrarea șoferilor pe perioada în care conduc. Cu ajutorul GPS-ului, FlixBus are acces la timpii de condus, cât și la cei de odihnă pe tot parcursul călătoriei. În plus, șoferii FlixBus au la dispoziție un card individual pe care se înregistrează cu exactitate aceste perioade. Datele sunt apoi partajate și evaluate de către echipa responsabilă de siguranță rutieră la FlixBus. În momentul în care standardele impuse de companie nu sunt respectate, se impun măsuri disciplinare.
Conceptul de doi șoferi a fost creat pentru a oferi siguranță sporită șoferilor noștri, cât și pasagerilor pe timpul orelor de noapte. Prin această abordare, șoferii noștri iau pause în timpul curselor de noapte și se asistă unul pe celălalt în timpul călătoriilor efectuate ziua.
Controale independente efectuate de o tertă parte
Pe lângă controalele de siguranță efectuate de echipa FlixBus, se efectuează controale indepente de către o parte terță în Europa pentru a fi asigurate standardele de siguranță le care aderă FlixBus. Aceste controale sunt efectuate în Germania, Italia, Franța, Danemarca, Suedia, Ungaria, Româania, Polonia,Cehia, Croația, Olanda, Statele Unite ale Americii și vor fi implementate în curând în Rusia și Portugalia.
Controale sunt efectuate de aproximativ 500 de ori lunar în Germania și ajung la un total de 1300 luna în celelalte țări. În timpul acestor controale, organizații independente verifică vehiculele inclusiv luminile, oglinzile, parbrizele, cât și trusele de prim ajutor, extinctoarele, dar și indicatoarele pentru ieșirile de urgență. Aceste organizații, alături de angajați FlixBus colectează informațiile la fiecare control prin intermediul unei aplicații de securitate care înregistrează și monitorizează toate aceste detalii pentru a se asigura că nicio problemă legată de siguranță nu rămâne nedescoperită.
Control al Traficului 24/7
Similar companiilor aeriene, FlixBus are un centru de control al traficului care funcționează 24/7 și monitorizează autobuzele prin intermediul GPS-ului și poate comunica oricând este nevoie cu șoferii în privința condițiilor de drum, trimite actualizări despre situația din trafic și alte posibile probleme. Cu o simplă apăsare de buton, șoferii FlixBus pot suna centrul de control al traficului sau cel de gestionare a urgențelor direct din aplicația FlixBus.
Funcții de securitate de ultimă generație
Flota FlixBus din întreaga Europa depășește standardele de siguranță prin echiparea vehiculelor cu o serie funcții de ultimă generație precum Sistemul de Control Electronic al Stabilității (ESC), Sistemul de Avertizare în caz de Părăsire a Benzii, Sistemul de Control pentru Croazieră AAdaptabil (ACC), Sistemul de Detectare a Stării de Somnolență a Șoferului și cele mai noi sisteme de asistare la frânarea de urgență. FlixBus deține o certificare pentru tehnologia de siguranță de la bordul autocarelor, care garantează o călătorie în condiții de siguranță.
Cel mai sigur mijloc de transport rutier
Potrivit Uniunii Internaționale a Transportului Rutier (IRU), autobuzele și autocarele sunt cel mai sigurmijloc de transport rutier, iar cu ajutorul producătorilor și inovațiilor în tehnologie, transportul cu autocarul devine și mai sigur în fiecare an.
“Autobuzele și autocarele sunt cel mai sigur mod de transport rutier. Această industrie face eforturi în mod constant pentru a-și îmbunătăți rezultatele deja impresionante în ceea ce privește siguranța rutieră prin trainingurile pentru șoferi și cele mai tehnologii pentru vehicule,” a declarant Matthias Maedge, delegate permanent al IRU în Uniunea Europeană.