Primele Soluţii Grafice Compatibile DirectX 11 şi Eyefinity
SAPPHIRE Technology anunţă cel mai spectaculos progres în domeniul graficii din ultimile generaţii, nu numai cea mai rapida GPU fabricată vre-odată, dar este de asemenea prima placă video care poate reda caracteristicile grafice disponibile numai pe Microsoft DirectX 11 şi oferă o claritate video extraordinară, viteză şi efecte grafice, inclusiv pe mai multe monitoare.
SAPPHIRE HD 5870 are la bază o nouă arhitectură grafică de la divizia ATI a AMD, a doua generaţie de GPU care este construită cu tehnologia de 40nm. Aceasta este prima serie de soluţii grafice ce sunt compatibile cu DirectX 11 care va apărea în viitorul apropiat, urmând să fie introdus împreună cu Windows 7 şi compatibil cu Windows Vista.
Cu o nouă interfaţă de memorie de 150GB/s, compatibilă cu a cincea generaţie de GDDR5 şi cu o nouă arhitectură având un total de 1600 de procesoare de flux şi 50 de unităţi de textură*, HD 5870, are puterea de computare de două ori mai mare decât cea a generaţiei anterioare. Va răspunde foarte repede la comenzile jocurilor şi aplicaţiilor deja existentelor DirectX10.1, DirectX10 şi DirectX 9.0, dar va excela în colaborare cu software-urile ce urmează a fi lansate care vor folosi DirectX11, caz în care va reda uimitoarele noi niveluri ale detaliului, transparenţei şi ale efectelor luminoase. Toate acestea se obţin cu un modest consum de energie de mai puţin de 190W – şi folosind Dynamic Power Management (managementul dinamic al energiei), placa video are un mod inactiv în care consumă numai 27W.
În acelaşi timp, SAPPHIRE va introduce SAPPHIRE HD 5850, cu o configuraţie uşor redusă având 1440 de procesoare de flux şi 72 de unităţi de textură oferind utilizatorilor accesul la aceeaşi tehnologie de ultimă generaţie şi compatibilitate completă cu DirecX11, la un preţ accesibil.
Microsoft DirectX 11 include DirectCompute 11 care permite arhitecturii grafice să proceseze calcule de uz general şi astfel le oferă programatorilor şi dezvoltatorilor modalităţi noi de a programa efecte speciale, lucru ce nu era posibil până acum. Aceasta include noi posibilităţi de interacţiune între obiecte transparente, noi tipuri de iluminare şi efecte accelerate de post-procesare precum şi calcule fizice şi transcodare video accelerată. Doar hardware ca SAPPHIRE HD 5870 şi SAPPHIRE HD 5850 cu implementarea DirectX11 sunt compatibile cu DirectCompute 11 şi variantele anterioare în timp ce tipul de hardware pentru DirectX10 este compatibil numai cu o parte din aceste caracteristici.
Plăcile video SAPPHIRE au la bază generaţii anterioare de hardware ATI. Acestea aveau posibilitatea de a realiza un tip de îmbunătăţire a imaginii cunoscut sub numele de Tessellation, dar acesta necesită un mod special de programare pentru a putea fi implementat. Acum DirectX11 este compatibil cu Tessallation, şi developerii pot folosi această caracteristică pentru a îmbunătăţi, din zbor, dramatic calitatea detaliilor modelelor 3D şi a atinge astfel noi culmi ale calităţii detaliilor şi realismului imaginilor, inclusiv personaje, obiecte şi scene afişate folosind motorul hardware Tessellation din generaţia a şasea în seria SAPPHIRE 5800.
Procesoarele grafice DirectX11 pot accepta fluxuri de date de la oricâte nuclee ale UCP, spre deosebire de DirectX10 care putea accepta date doar de la un singur nucleu UPC la un moment dat. Acest lucru accelerează comunicarea cu procesoarele de flux din UPC şi sporeşte viteza unor aplicaţii cum ar fi transcodarea video şi redarea, care sunt compatibile cu tehnologia de flux ATI. SAPPHIRE HD 5870 are puterea de computare de 2,7 Teraflopi (pe un singur proces) sau de 544 Gflopi (pe două procese)- cea mai bună capacitate de computare oferită vre-odată de un singur procesor grafic.
La fel ca generaţia anterioară, seria SAPPHIRE HD 5800 are integrat hardware un UVD (Unified Video decoder) reducând considerabil încărcarea procesorului şi asigurând o decodare fluentă a conţinutului Blu-ray™ şi HD DVD atât pentru codecurile VC-1 şi H.264, cât şi pentru fişierele Mpeg. În seria SAPPHIRE HD 5800, UVD-ul a fost îmbunătăţit pentru a putea decoda simultan două fluxuri video 1080p HD şi pentru a reda video HD la calitate înaltă cu modul Windows Aero activat. Posibilităţile HDMI au fost de asemenea îmbunătăţite la HDMI 1.3a cu Dolby TrueHD şi DTS-HD Master Audio.
În plus faţă de o claritate spectaculară a imaginii, viteză şi efecte vizuale, seria SAPPHIRE HD 5800 este compatibilă cu modul multi-monitor cunoscut ca Eyefinity. Acesta permite unei singure unităţi grafice să afişeze o multitudine de imagini pe mai multe monitoare. Un GPU standard poate susţine până la trei monitoare cu o rezoluţie de maxim 7680 x 1600. Ediţii speciale susţin până la şase monitoare pe o singură placă grafică. Această nouă caracteristică nu limitează configuraţia monitoarelor la o amplasare liniară sau rectangulară. Sunt permise configuraţii în L sau T ceea ce deschide posibilităţi noi nu doar pentru jocuri mult-ecran dar şi pentru sisteme informaţionale, multimedia sau promoţionale.
Seria SAPPHIRE HD 5800 este compatibilă cu driverul grafic AMD DirectX 11 WHQL care susţine toate caracteristicile cheie de nivel DirectX11, necesare pentru noi experienţe în jocuri şi accelerare grafică pentru aplicaţiile de înaltă performanţă din generaţia următoare.
Ediţiile standard SAPPHIRE HD 5870 şi HD 5850 se vor comercializa începând cu 23 Septembrie. Ediţiile HD 5870 full retail vor include cupoane pentru Dirt2 – versiune pentru PC a acestui joc pentru condus care suportă în întregime DirectX 11 – precum şi pentru BATTLESTATIONS PACIFIC. SAPPHIRE plănuieşte să prezinte ediţiile speciale cu soluţii de răcire îmbunătăţite şi configuraţii de memorie diferite în săptămânile ce urmează.
Notă* Noua arhitectură din HD 5870 are 20 unităţi SIMD, fiecare cu 16 procesoare thread care la rândul lor au câte 5 nuclee de flux = 1600 în total. În plus, fiecare SIMD are 4 unităţi de textură, ajungând la 80.
{mosloadposition user10}