Sano Vita are vânzări online de trei ori mai mari odată cu implementarea unui pachet de sisteme software unic în România. În plus, distribuitorul autohton de alimente vegetariene a observat foarte multe beneficii ale automatizării afacerii: creșterea productivității angajaților, scăderea timpilor de procesare și livrare a comenzilor și un control deplin al businessului.
Sano Vita, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de alimente vegetariene din România, și-a triplat vânzările după investiția într-un pachet de sisteme software pentru automatizarea și managementul proceselor de business. Distribuitorul a ales soluțiile Senior Software din nevoia unor softuri scalabile, ce pot fi personalizate în funcție de specificul afacerii.
Astfel, Sano Vita folosește un pachet de sisteme software unic în România, format din soluțiile:
• E-commerce – pentru vânzare online
• SeniorERP – pentru managementul resurselor
• SeniorVisualBI – pentru analiza datelor
• SeniorWMS – pentru managementul depozitelor
• SFA – pentru managementul agenților de vânzări
• SeniorCPM – pentru bugetare și planificare.
E-commerce și ERP – Vânzări mai mari, trasabilitate și control deplin
“Cu E-commerce s-a triplat numărul de vânzări pe zona de online deoarece avem o mai bună vizibilitate pe piață și posibilități variate de promovare. În prezent, avem comenzi din toată țara, o legătură mai strânsă cu clienții și informații transmise fară erori. Se păstrează istoricul coșului, iar dacă o comandă nu este finalizată, după o perioadă i se reamintește clientului. În plus, putem face și recomandări orientate după preferințele acestora, pe baza istoricului de comenzi”, a declarat Adrian Buică, IT Manager – Sano Vita.
Cu soluția SeniorERP, Sano Vita a obținut o transabilitate completă, începând de la comanda plasată de client și până la livrarea produselor. Totodată, sistemul a permis gestionarea eficientă a resursei umane. “Sistemul ERP ne ajuta să vedem exact ce face fiecare și, astfel, am stimulat și productivitatea angajaților, iar acum avem un control chiar foarte bun asupra forței de muncă”, a completat reprezentantul companiei Sano Vita.
WMS – Picking simplificat, depozitare inteligentă și instruire rapidă a angajaților
La creșterea vizibilității, a controlului asupra activităților de business și a productivității angajaților a contribuit și sistemul WMS pentru managementul depozitelor. Datorită automatizării operațiunilor și monitorizării proceselor din depozit, erorile umane din spațiul de depozitare au fost reduse considerabil, iar numărul de comenzi procesate la zi a crescut. Astfel, toți clienții primesc exact ceea ce au comandat într-un timp mult mai scurt.
Așezarea produselor la raft după diferite criterii și regruparea acestora pe categorii a ajutat, de asemenea, la reducerea timpilor de lucru și optimizarea traseelor de picking.
“Cu SeniorWMS, chiar și un angajat nou poate găsi produsul dorit imediat deoarece i se arată pe un terminal mobil locația articolului și traseul cel mai scurt. Înainte dura câteva săptămâni să învețe rutele și unde se află fiecare produs, acum durează maxim 1-2 zile să se obișnuiască cu sistemul. Este foarte ușor să instruiești un angajat nou. În plus, cu ajutorul sistemului știm oricând care angajat lucrează și cât, dar și ce produse s-au livrat, ora și minutul când au fost pregătite comenzile”, a specificat Adrian Buică.
BI, SFA, CPM – Strategii de business bazate pe rapoarte și analize corecte
Implementarea SeniorVisualBI a dus la îmbunătățirea procesului decizional al companiei, ca urmare a raportărilor axate pe date corecte și relevante obținute într-un timp foarte scurt. Pe baza unor analize legate de dispersia geografică a vânzărilor, Sano Vita a descoperit cum și în ce zone să își orienteze resursele.
Mai mult, cu soluția SFA distribuitorul a aflat care este gradul de încarcare a fiecărui agent de vânzări în parte. De asemenea, informațiile obținute din utilizarea acestor soluții, a ajutat managerii Sano Vita să dezvolte noi strategii de marketing și să aplice măsurile potrivite de business (suplimentarea forței de muncă, relocarea agenților de vânzari etc.).
La dezvoltarea companiei va contribui și soluția de management a performanței. SeniorCPM permite echipei manageriale să obțină o viziune clară asupra proceselor de bugetare și asupra cash-flow-ului din companie.