Cotidianul național LIBERTATEA a lansat luni, 8.08, campania de donare de sânge intitulată sugestiv Sânge din sângele tău.
Pornind de la ideea că suntem datori moral să îi ajutăm pe cei aflați în suferință, campania de donare de sânge inițiată de LIBERTATEA are rolul de a-i conștientiza și de a-i mobiliza pe români pentru a-și ajuta co-naționalii, în aceeași măsură în care și-ar ajuta o rudă apropiată sau un prieten foarte bun.
România traversează o criză acută de sânge, pacienții cu boli grave ducând lipsa transfuziilor care le-ar putea prelungi viața. În acest context, fiecare nou donator contează enorm și poate salva o viață! Doamna doctor Doina Goșa, Directorul Centrului de Transfuzii Sanguine din București, dă dimensiunea situației: ”Am avea nevoie de 500 de pungi de sânge pe zi. Acum recoltăm în jur de 150 – 180, maximum 200 de unități”.
“Contextul alarmant din ultimele trei-patru luni – când doar 70% din cererea de sânge a spitalelor a putut fi acoperită – ne-a determinat să luăm atitudine și să declanșăm această campanie națională, pe termen nelimitat!”, a declarat Cătălin Alistari – Redactor Șef Libertatea și Head of Digital, Ringier România.
Acoperire media extensivă și posibilitatea de mobilizare rapidă în caz de nevoie
Pentru a conștientiza și mobiliza un număr cât mai mare de persoane apte să doneze sânge, LIBERATEA a lansat platforma //doneazasange.libertatea.ro/, care reunește informații esențiale precum:
· criteriile de eligibilitate pentru a putea deveni donator
· harta interactivă cu datele de contact ale centrelor de transfuzii sanguine din toată țara
· un blog cu articole, interviuri și cazuri ale persoanelor aflate în suferință.
În plus, cei care accesează site-ul pot să își creeze și să își descarce un cover personalizat pentru pagina lor de facebook, devenind astfel ambasadori al campaniei în rândul prietenilor și cunoștințelor.
Campania va beneficia de promovare în toate publicațiile trustului Ringier, de la cotidianul LIBERTATEA, publicațiile săptămânale și bi-lunare: Libertatea pentru Femei, TV Mania, TV Satelit, Auto Bild, la revistele glossy lunare: Unica, Avantaje, Psychologies, Viva, Glamour și Elle, precum și pe site-urile din portofoliu, atingând o audiență de 2,7 milioane de cititori unici pentru edițiile tipărite pe lună și de 12 milioane de utilizatori unici pe lună, pentru site-urile aflate în portofoliu.
“Contăm pe mobilizarea a 17% din populația României, cititori ai publicațiilor noastre tipărite*, și pe forța din online care accesează site-urile aflate în portofoliul Ringier România, adică 21% din populația care utilizează internet la nivel național**, astfel încât să atingem un număr cât mai mare din românii care ar putea deveni donatori de sânge”, a completat Cătălin Alistari.
Poți cere ajutor pentru cazuri concrete
Pentru a duce campania mult mai aproape de nevoia efectivă a celor aflați în suferință, platforma //doneazasange.libertatea.ro/ oferă utilizatorilor posibilitatea de a transmite un mesaj public și de a face povestea cuiva cunoscută. Astfel, cei care au nevoie de sânge sau știu pe cineva care are nevoie de sânge pot scrie un mesaj folosind formularul dedicat de pe site, urmând ca un redactor LIBERTATEA să îi contacteze pentru a promova povestea într-un articol ce va fi publicat pe site-ul campaniei sau în ziar. În acest fel, donatorii pot opta să doneze sânge pentru un caz anume, dacă există compatibilitate din punct de vedere medical sau pot dona pentru rezerva centrului de transfuzii.
În plus, cei care doresc să ofere informații despre astfel de cazuri sau să viralizeze informația și cu ajutorul canalelor de socializare pot accesa și pagina de facebook a campaniei: https://www.facebook.com/sangedinsangeletau.
* cf. datelor BRAT.
** SATI.