Conform rezultatelor studiului Interbrand Brand Valuation, publicate pe 30 septembrie 2013, compania Samsung a avut cea de-a treia rată de creștere în rezultatele Interbrand, de 20,4%, fiind clasată pe locul 8 în top, cu o valoare a brandului de 39,6 miliarde de dolari. Creșterea Samsung poate fi pusă pe seama obținerii poziției de lider pe piața mondială a smartphone-urilor, consolidării poziției de lider pe segmentul TV și a îmbunătățirii continue a poziționării pe alte categorii de produse.
Despre valoarea brandului Samsung
Valoarea brandului Samsung este de 39,6 miliarde de dolari, iar compania este clasată pe locul 8 la nivel mondial (pe locul 4 în industria IT). Valoarea brandului a crescut cu 20%, iar compania cu un loc, de pe locul 9 în 2012.
※ Creșterea valorii brandului în top 100 companii este de 8%; creșterea medie a industriei de produse electronice și IT este de 15%
An |
‘04 |
‘05 |
‘06 |
‘07 |
‘08 |
‘09 |
‘10 |
‘11 |
‘12 |
‘13 |
Valoare |
12,6 |
15 |
16,1 |
16,9 |
17,7 |
17,5 |
19,5 |
23,4 |
32,9 |
39,6 |
Loc |
21 |
20 |
20 |
21 |
21 |
19 |
19 |
17 |
9 |
8 |
%CHG |
16% |
19% |
8% |
4% |
5% |
-1% |
11% |
20% |
40% |
20,4% |
Factori cheie în creșterea valorii brandului
· Îmbunătățirea semnificativă a rezultatelor financiare pe segmente importante:
– Creșterea substanțială a cotei de piață în categoria de mobile, la 25,1% (locul 1) în 2012, respectiv 30.4% (locul 1) pe segmentul smartphone. În anul precedent, Samsung avea o cotă de 21,2% din piața mobile (locul 2).
– 7 ani consecutiv pe prima poziția la nivel global în cota de piață a segmentului TV
· Aspirația clară a brandului și activitățile de marketing aferente au dus la o îmbunătățire generală a punctajului final
· Creșterea puterii brandului (BSS) în categoriile de produs:
– TV: consolidarea poziției de lider a categoriei prin introducerea produselor inovatoare
– Mobile: au fost desfășurate activități de marketing și produs bazate pe nevoile consumatorilor și înțelegerea acestora.
– Memorii: Îmbunătățirea înțelegerii brandului prin comunicări clare și puternice către consumatori