Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Samson Young este primul castigator BMW Art Journey

BMW şi Art Basel îl trimit pe artistul din Hong Kong într-o călătorie de descoperire creativă pe cinci continente

Art Basel şi BMW au plăcerea de a-l anunţa pe Samson Young ca fiind primul câştigător BMW Art Journey. BMW Art Journey îi va permite lui Young să pornească într-o călătorie creativă pe cinci continente. Young va întreprinde un turneu mondial al clopotelor emblematice, se va documenta despre ele şi va crea lucrări de artă vizuală şi compoziţii muzicale ca răspuns faţă de acestea. Samson Young a fost unul dintre cei trei artişti preselectaţi la secţiunea Discoveries a ediţiei din acest an a expoziţiei Art Basel din Hong Kong.

Proiectul lui Samson Young pentru ediţia inaugurală BMW Art Journey, intitulat "For Whom the Bell Tolls: A Journey Into the Sonic History of Conflict" (Pentru Cine Bat Clopotele: O Călătorie În Istoria Acustică a Conflictului), se bazează pe fascinaţia de lungă durată a acestuia faţă de tehnologia militară şi pe pregătirea sa în calitate de compozitor. În cadrul acestui proiect, el şi-a îndreptat atenţia asupra clopotelor, care reunesc aceste două domenii conexe de interes. Tunurile şi clopotele sunt realizate, în principal, din aceleaşi materiale. Pe timp de război, clopotele ar fi topite pentru a se crea tunuri şi, la stabilirea păcii, clopotele ar fi returnate din armele în surplus. Pentru BMW Art Journey 2015, Young se va concentra pe clopotele care dau formă ideii de "conflict" într-o varietate de moduri. Călătoria lui îl va duce la clopote şi instituţii de cercetare din Myanmar, Kenya, Austria, Köln, Maroc, Sicilia, Coreea de Sud, Australia şi numeroase oraşe din Marea Britanie şi SUA, unde artistul va nota şi va înregistra sunetul unor clopote excepţionale şi cu rezonanţă istorică, astfel că va realiza o arhivă de înregistrări cu clopote, o serie de "schiţe de sunet de clopot", un set de noi clopote de bronz şi o compoziţie muzicală originală pentru clopotari şi orchestră.

Art Basel şi BMW vor colabora cu artistul câştigător pentru a documenta călătoriile şi pentru a le împărtăşi publicului prin publicaţii, online şi social media. La 16 iunie, în prima zi de avanpremieră a expoziţiei Art Basel din Basel, Samson Young va fi disponibil pentru interviuri.

Specialiştii care au realizat jurizarea au fost Richard Armstrong, directorul Muzeului Solomon R. Guggenheim, New York; Claire Hsu, directorul Asia Art Archive/Arhiva de Artă a Asiei, Hong Kong; Matthias Mühling, directorul Städtische Galerie/Galeria Municipală im Lenbachhaus, München; Shwetal Patel, Curator, India; şi Pauline J. Yao, curator Artă Vizuală M+, Hong Kong.

Alături de Samson Young (am space, Hong Kong), artiştii preselectaţi la Discoveries, secţiunea pentru artişti în dezvoltare din cadrul expoziţiei Art Basel din Hong Kong, au fost: Mika Tajima cu Eleven Rivington (New York) şi Trevor Yeung prezentat de Blindspot Gallery (Hong Kong).

Fiind impresionat de propunerile gândite şi exprimate cu profunzime de către cei trei artişti preselectaţi, juriul şi-a explicat alegerea: "Propunerea lui Samson Young a ieşit în evidenţă din mai multe motive: profunzimea şi claritatea ei, abordarea pe mai multe niveluri şi abilitatea de a oferi, simultan, o dimensiune contemporană şi istorică noţiunii de loc. Cercetarea sa va îmbina cu grijă mai multe contexte care abordează probleme majore care vor include războiul, religia, comunitatea şi politica sunetului. El mută accentul de pe vizualizare pe ascultate, iar proiectul lui va demonstra că şi ideologiile au un anumit sunet. Samson Young a conceput o călătorie cu un domeniu de aplicare ambiţios şi un potenţial puternic de a oferi progrese semnificative în dezvoltarea sa ca artist".

Samson Young a spus: "Desigur, sunt încântat că am putut face ca această călătorie să devină realitate. BMW Art Journey este un lux real în măsura în care facilitează cercetarea şi munca de teren – rătăcirea care conduce activitatea – care sunt indispensabile pentru rezultatul procesului de creaţie".

BMW Art Journey este o nouă colaborare la nivel global între Art Basel şi BMW, care a fost creată pentru recunoaşterea şi susţinerea artiştilor în dezvoltare de pe mapamond. Premiul este deschis artiştilor care prezintă în cadrul secţiunilor Discoveries şi Positions ale expoziţiilor din Hong Kong, respectiv din Miami Beach. Două jurii, formate din specialişti de nivel internaţional, aleg o listă scurtă de trei artişti, care apoi sunt invitaţi să-şi prezinte propunerile pentru o călătorie menită să le dezvolte suplimentar ideile şi activitatea artistică.

Următoarea jurizare a BMW Art Journey va fi organizată cu ocazia Art Basel din Miami Beach, unde trei artişti de la secţiunea Positions vor fi selectaţi în luna decembrie. Câştigătorul va fi anunţat la începutul anului 2016.

BMW este partener global al Art Basel şi, de mai mulţi ani, susţine trei expoziţii Art Basel la Basel, Miami Beach şi Hong Kong.

Pentru informaţii suplimentare despre artist şi proiect, vizitaţi: www.bmw-art-journey.com.

Samson Young

Născut în 1979, în Hong Kong, Samson Young a studiat muzica, filosofia şi studiile de gen la Universitatea din Sydney şi deţine un doctorat în Compoziţie Muzicală la Princeton. În 2013, Young a fost desemnat "artistul anului" (artist media) de către Consiliul de Dezvoltare a Artelor din Hong Kong. Young a participat la Trienala Asia din Manchester, Bienala Moscova pentru Artă Tânără şi a avut expoziţii de grup la Kunsthalle Winterthur (Elveţia), Today Art Museum (Beijing) şi Muzeul de Artă Contemporană din Taipei (Taiwan). În proiectul său Art Basel – "Muzică Pastorală" -, prezentat de am space în cadrul expoziţiei Art Basel din Hong Kong, Young a combinat cercetările sale privind implicarea Hong Kong în cel de-al Doilea Război Mondial şi rolurile artiştilor în ostilităţi, în general, într-un cadru care include partituri muzicale grafice şi compoziţii sonore.

Despre Art Basel

Art Basel găzduieşte cele mai importante expoziţii mondiale pentru lucrări de artă modernă şi contemporană, situate în Basel, Miami Beach şi Hong Kong. Definite de oraşul şi regiunea care le găzduieşte, fiecare eveniment este unic, lucru reflectat prin galeriile participate, lucrările de artă prezentate şi conţinutul programelor paralele, produs în colaborare cu instituţiile locale pentru fiecare ediţie. Pe lângă standurile ambiţioase ce prezintă principalele galerii de pe mapamond, fiecare sector expoziţional al evenimentului reflectă cele mai noi dezvoltări în artă vizuală, oferind vizitatorilor idei noi, surse noi de inspiraţie şi noi contacte în lumea artei.

www.artbasel.com

Angajamentul cultural BMW

De peste 40 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi contemporană, pe muzica jazz şi cea clasică, precum şi pe arhitectură şi design. În 1972, trei picturi de mari dimensiuni au fost create de Gerhard Richter special pentru a fi expuse în foaierul sediului central BMW Group de la München. De atunci, artişti precum Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Jeff Koons, Zubin Metha, Daniel Barenboim şi Anna Netrebko au cooperat cu BMW. În plus, compania a colaborat cu arhitecţi renumiţi precum Karl Schwanzer, Zaha Hadid şi Coop Himmelb(l)au, care au realizat designul principalelor clădiri centrale sau uzine. În 2011, BMW Guggenheim Lab, o iniţiativă globală a Fundaţiei Solomon R. Guggenheim, Muzeului Guggenheim şi BMW Group, a avut premiera mondială la New York. Compania garantează libertatea absolută de creaţie în toate activităţile culturale în care este implicată – acest aspect este esenţial pentru lucrări revoluţionare la fel cum sunt inovaţiile importante pentru o afacere de succes.

În România, BMW a consolidat parteneriate de tradiţie cu Festivalul de muzică de cameră SoNoRo, Les Films de Cannes à Bucarest, Festivalul Dakino sau Anonimul, precum şi Bienala de Gravură Experimentală. La nivel naţional, partenerii BMW susţin o gamă largă de proiecte culturale, aşa cum este Festivalul de Teatru de la Sibiu.

Mai multe informaţii: www.bmwgroup.com/culture şi www.bmwgroup.com/culture/overview.

Hong Kong / Bucuresti, 02.06.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.