Pe 7 decembrie s-a lansat în România, Samplia – prima aplicație mobilă care permite utilizatorilor să descopere și să testeze gratis produse noi la fiecare doua săptămâni. Distribuirea de produse se face fără promoter , digitalizând astfel sampling-ul tradițional și răspunzând nevoii de distanțare socială în contextul pandemiei.
Aplicația disponibilă gratuit atât pe Google Play cât și în App Store este conectată la o rețea de automate amplasate în mall-uri și centre comerciale cu un număr mare de vizitatori. Cei care doresc să testeze produsele trebuie sa urmeze trei pași simpli:
1) Să descarce aplicația și să se înregistreze;
2) Să vină lângă un automat Samplia și să introducă codul de pe automat;
3) Să ridice produsul gratuit, să îl testeze și să își spună părerea despre el în aplicație.
Pentru a ajunge la un public cât mai larg, fiecare utilizator primește un singur produs per campanie. Dar o dată înregistrat în aplicație și după ce și-a ridicat primul produs, utilizatorul va fi informat și poate participa la urmatoarele campanii.
Oricine are un smartphone poate să devină utilizator Samplia deoarece produsele din automate sunt variate, de la produse alimentare, dulciuri și băuturi până la produse de menaj și produse cosmetice. Practic orice produs sau serviciu care încape în automat poate fi distribuit prin aplicație. Astfel utilizatorii încearcă produse noi fără niciun cost și decid mai departe daca produsele respective le plac și le sunt potrivite.
Pentru companii, Samplia reprezintă o platformă excelentă pentru lansarea de noutăți către un public variat. Aplicația le permite brandurilor să își comunice produsul și mesajul și în același timp sa primească feedback real și rapid despre produsele testate, cât și despre gusturile și preferințele publicului țintă. Samplia oferă în același timp sampling digital și cercetare de piață
Soluția Samplia a fost dezvoltată în Spania unde funcționează cu succes din 2016 și unde are în prezent peste 1 milion de utilizatori. S-a extins de asemenea in țări din America Centrală si de Sud, precum și în Portugalia și Norvegia.
In România există momentan trei automate în București, în Park Lake, Sun Plaza și Cora Lujerului, dar de la anul urmează extinderea în mai multe mall-uri atât din București cât și din țară.