2Performant (BVB: 2P), companie de tehnologie și liderul pieței de marketing afiliat din România, a încheiat un parteneriat cu Sameday, unul dintre liderii pieței de curierat din România, în urma căruia Sameday a devenit partener oficial al Business League, prima competiție de marketing descentralizat, organizată de 2Performant.
„Parteneriatul cu Sameday, ce reunește prima companie de curierat care a introdus conceptul Easybox și prima competiție de marketing descentralizat, aduce împreună specialiștii livrărilor de produse cu specialiștii în livrarea de vânzări. Atât Easybox, cât și Business League sunt concepte care au drept scop ușurarea dinamicii din comerțul online, un mediu care presupune o agilitate crescută și adaptarea permanentă la o piață extrem de dinamică. Competiția Business League aduce nou în domeniul marketingului un clasament transparent al performanței jucătorilor din marketing și eCommerce, oferind un cadrul formal în care magazinele online și specialiștii în marketing pot concura după criterii direct conectate la performanța de business.
Rezultatele înregistrate până acum de participanții din Business League confirmă premisele pe care ne bazăm, respectiv faptul că marketerii de performanță din prezent au o mentalitate similară cu cea a sportivilor profesioniști, iar 2Performant are capacitatea de a crea cadrul potrivit în care aceștia să fie recompensați pe măsura performanțelor. Ne bucurăm că un brand inovator precum Sameday a ales să sprijine primul sezon al competiției noastre”, a declarat Dorin Boerescu, Președinte al Consiliului de Administrație și CEO al 2Performant.
Business League este prima competiție de marketing descentralizat pentru eCommerce, având drept criteriu principal numărul de vânzări generate. Competiția are două secțiuni – una pe echipe, în care magazinele trebuie să recruteze și motiveze afiliații potriviți pentru a primi cât mai multe vânzări, și una individuală, în care concurează afiliații. Business League a debutat în luna august a acestui an și se desfășoară pe parcursul unui an. Competiția are o structură divizată, fiind împărțită în sezoane, etape și runde.
Săptămâna trecută a competiției, cea care a cuprins Black Friday, una dintre cele mai prolifice perioade ale comerțului online de pe parcursul unui an, a generat un trafic de 3 milioane de click-uri și 84.900 de vânzări, cu o valoare totală de 5,38 de milioane de euro (fără TVA). Dacă în cazul traficului, acesta a înregistrat o scădere de 10% față de săptămâna similară de anul trecut, în contextul unei creșteri semnificative a comerțului offline din această perioadă, creșterea ratei de conversie cu 16%, până la 2,86%, a determinat o ușoară creștere a numărului de vânzări față de săptămâna Black Friday 2021.
Cea mai performantă industrie din această rundă a Business League a fost Modă, care a acumulat 26.300 de vânzări, înregistrând o creștere de 23% a traficului și de 40% a valorii vânzărilor în comparație cu perioada similară a anului trecut. Următoarele două industrii din punct de vedere al rezultatelor au fost Farmaceutice, cu o creștere de 160% a traficului și de 178% a valorii vânzărilor, și Beauty, având un trafic cu 28% mai mare și o valoare a vânzărilor majorată cu 37% în comparație cu Black Friday 2021.
2Perfomant este listată pe piața AeRO începând cu 9 decembrie 2020, iar din octombrie 2021, acțiunile 2P sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de Bursa de Valori București pentru această piață. În primele nouă luni din 2022, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 23,7 milioane de lei, în creștere cu 43% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru întreg anul 2022, 2Performant vizează o cifră de afaceri de 34,9 milioane de lei, o majorare cu 35% comparativ cu 2021.