Sameday, unul dintre liderii pieței locale de curierat, a livrat peste 3 milioane de colete în primele zile ale campaniei de Black Friday. Volumul de colete predate clienților magazinelor online în intervalul 12-19 noiembrie este cu peste 50% mai mare față de cel înregistrat anul trecut.
Cea mai aglomerată zi de livrări a fost marți, 16 noiembrie, când Sameday a livrat peste 350.000 de trimiteri, dublu față de o zi obișnuită. Din procentul de peste 97% din trimiterile B2C gestionate de companie pe parcursul perioadei de Black Friday, industriile cu cele mai mari creșteri ale expedierilor au fost cele de Fashion, IT&C și jocuri, home & deco. Astfel, în rețeaua Sameday s-a observat o menținere a topului anual al sectoarelor de e-commerce cu cel mai mare număr de comenzi.
Timpul mediu de livrare a fost de 1,4 zile, cel mai bun, comparativ cu anii trecuți.
„Pentru noi, Black Friday este examenul anual, în care ne testăm agilitatea și capacitatea de a menține timpii de livrare cu care ne-am obișnuit clienții. În campania de Black Friday de anul acesta, am înregistrat o creștere a volumelor livrate de noi cu peste 50% față de 2020. Știm că timpii de livrare îmbunătățiți sunt rezultatul unui cumul de factori: viteza de pregătire a comenzilor de către magazinele online, timpul de preluare a coletelor, viteza de sortare și de livrare. De aceea, investim constant în fiecare etapă, adoptând tehnologii noi, ajutându-ne echipele să își dezvolte capabilitățile și crescând numărul profesioniștilor implicați în proces. Vom menține capacitatea operațională creată pentru Black Friday, în vederea gestionării volumelor în creștere din perioada sărbătorilor.”, declară Lucian Baltaru, CEO Sameday.
Pentru a gestiona cu succes numărul mare de trimiteri specifice perioadei și pentru a rămâne un partener de încredere al clienților săi, Sameday a alocat, în 2021, peste 50 de milioane de Euro – dublu, față de 2020 – achiziției de tehnologii inovatoare și soluții de creștere a capacității de sortare și livrare. Astfel, investiția a fost distribuită către:
- Extinderea rețelei de lockere easybox, care numără, în prezent, peste 2.500 de unități în România și în Ungaria;
- Echiparea curierilor cu terminale mobile de ultimă generație, care să le permită eficientizarea timpilor și o mai bună adaptare la schimbările de ultim moment;
- Deschiderea a două noi hub-uri regionale la Timișoara și Cluj, optimizarea hub-ului central situat în apropierea Bucureștiului și extinderea celui de la Sibiu. Compania a crescut astfel cu peste 20.000 mp suprafața spațiilor de tranzit și sortare a coletelor.
- Măsuri de relocare, eficientizare și deschidere de noi agenții locale. În prezent, Sameday are peste 81 de agenții în întreaga țară.
- Suplimentarea flotei care a ajuns la peste 3.200 de mașini, cu 20% mai mult față de anul trecut.
Serviciul de livrare în easybox a avut un grad de adopție peste așteptări, atât în București, cât și în țară.
Dintre cele peste 3 milioane de colete livrate de Sameday în cadrul campaniei de Black Friday, 40% au fost livrate la easybox, serviciul de livrare care se bucură de o adopție accelerată în rândul clienților.
Gradul de adopție al serviciului din totalul clienților care au această opțiune disponibilă este în creștere. Dacă, în Black Friday 2020, în București, 37% dintre clienți alegeau easybox, acum acest procent a crescut la peste 55%. Volumul în cauză se livrează în cele peste 600 de lockere din Capitală.
Potrivit reprezentanților Sameday, easybox este metoda de livrare îndrăgită de consumatori, care îi percep avantajele nete și au în vedere existența serviciului în momentul selecției magazinului online la care plasează comenzi. Un studiu recent comandat de companie arată că, pentru 60% dintre consumatori, decizia de cumpărare este influențată de existența serviciului de livrare în locker.
Timpul minim petrecut de un colet în easybox, de la încărcarea sa de către curier și până la preluarea de către client, a fost de sub un minut, recordat înregistrat chiar vineri, pe 12 noiembrie, ceea ce reprezintă un indicator pentru apetitul cumpărătorilor pentru această metodă de livrare și pentru simplitatea de utilizare. Pe perioada campaniei, coletele livrate în easybox au fost ridicate, în medie, cu 4 ore mai repede decât în luna octombrie.
În prezent, printre clienții B2B ai Sameday, care oferă livrare în easybox se numără: FashionDays, Flanco, eMag, Decathlon, Lensa, evoMAG, PC Garage, Oriflame, Avon, Sephora, Lee Cooper, Kenvelo, Farmacia la Preț Mic etc.
București, Cluj și Iași – top 3 localități ca număr de livrări de Black Friday
2532 de curieri, 1207 de manipulanți și 613 membri ai personalului administrativ au fost implicați în campania de Black Friday de anul acesta, cu peste 30% mai mulți angajați și colaboratori decât în aceeași perioadă a anului 2020.
Conducătorii auto au străbătut cu 80% mai mulți km față de ediția din 2020 a Black Friday. Flota Sameday a parcurs în total 4,5 milioane de km, echivalentul a 350 de tururi în jurul Pământului.