Aproape 1,5 milioane de telespectatori au urmărit finalurile meciurilor echipei noastre
TVR 2 a fost lider absolut de audienţă, pe toate targeturile, pe durata transmisiunii ultimelor două meciuri disputate sâmbătă şi duminică de echipa României la Campionatul European de Handbal.
Sâmbătă, 18 decembrie, România a întâlnit Suedia în partida pentru calificarea în finala campionatului, iar audienţele au demonstrat că publicul a fost alături de echipa noastră. Astfel, în intervalul 15:24 – 16:54, la nivel naţional, aproape un milion de telespectatori (mai precis 990.000) au urmărit meciul (ceea ce corespunde unui rating* mediu de 4,9% şi unei cote medii de piaţă** de 19% ). Pe target urban, rating-ul mediu a fost de 6% şi cota medie de piaţă de 22%, în timp ce pentru targetul comercial valorile medii au fost de 5% pentru rating şi 23,7% pentru cota de piaţă. Cea mai mare audienţă a meciului de sâmbătă a fost înregistrată în minutul 16:51 când, la nivel naţional se înregistrau 1.480.000 de telespectatori, reprezentând un rating de 7,3% şi o cotă de piaţă de 25,7%.
Duminică, 19 decembrie, TVR 2 a fost din nou lider de piaţă pe intervalul 15:24 – 16:56 când a transmis finala mică a campionatului, meciul România – Danemarca. Lupta handbalistelor noastre pentru câştigarea medaliei de bronz a fost urmărită de 841.000 de telespectatori la nivel naţional, ceea ce reprezintă, pe intervalul de emisie, un rating mediu de 4,2% şi o cotă medie de piaţă de 13,3%. Pe target urban, valorile medii au fost de 4,8 pentru rating şi 15,3 pentru cota de piaţă, în timp ce pentru targetul comercial s-a înregistrat un rating mediu de 4,6 şi o cotă medie de piaţă de 18,4%. Minutul cu cea mai mare audienţă a meciului de duminică a fost acelaşi ca în meciul de sâmbătă, la 16:51 când, la nivel naţional se înregistrau tot aproape 1,5 milioane de telespectatori (mai precis 1.454.000), reprezentând un rating de 7,2% şi o cotă de piaţă de 21,8%.
* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din targetul analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).