Bucureşti/Lausitzring. Doi piloţi pe podium, cinci clasări în Top 10: BMW a obţinut un rezultat foarte bun la Lausitzring în cea de-a treia cursă a anului. Timo Glock (Germania) a dus DEUTSCHE POST BMW M4 DTM pe locul al doilea, fiind urmat de Philipp Eng (Austria) cu SAMSUNG BMW M4 DTM. A fost prima clasare pe podium a lui Eng în scurta sa carieră în DTM. La finalul celei de-a doua cursă, un alt pilot BMW a sărbătorit pe podium: după 34 de tururi, Marco Wittmann (Germania) a trecut linia de sosire pe poziţia a doua, la volanul BMW Driving Experience M4 DTM. Dublul campion DTM a fost separat de doar 1,427 secunde de câştigătorul Gary Paffett (Marea Britanie, Mercedes).
Prima cursă: O coliziunea chiar după startul cursei a dus la neutralizare cu Safety Car, după care René Rast (Germania) s-a răsturnat spectaculos imediat după restartul în stil IndyCar. Din fericire, campionul en-titre DTM a putut să iasă pe propriile picioare din maşina dezintegrată. Victoria i-a revenit lui Edoardo Mortara (Italia/ Mercedes). Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM), Marco Wittmann (Germania, BMW Driving Experience M4 DTM) şi Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) s-au clasat şi ei în puncte, ocupând locurile al cincilea, al şaptelea, respectiv al zecelea. Joel Eriksson (Suedia, BMW M4 DTM) a trecut linia de sosire pe poziţia a 12-a.
Declaraţii după cursa de sâmbătă
Rudolf Dittrich (BMW Motorsport): În primul rând, felicitări şi mulţumiri grupului de lucru tehnic al DTM. Astăzi, ar trebui să ne concentrăm pe faptul că toţi piloţii au putut ieşi din maşinile lor fără să fie victime ale acestor accidente. Felicitări celor de la Mercedes şi lui Edoardo Mortara pentru victorie! Timo Glock şi Philipp Eng au reuşit evoluţii spectaculoase la rândul lor, ceea ce a fost plăcut pentru spectatori. Timo a putut să-şi extindă avansul în clasamentul piloţilor, iar Philipp a reuşit o evoluţie foarte bună la doar a treia cursă a lui în DTM. Per total, acesta a fost un rezultat bun pentru BMW, cu cinci maşini clasate în puncte.
Timo Glock (#16 DEUTSCHE POST BMW M4 DTM, BMW Team RMR – calificări: locul 5, cursă: locul 2): Per total, suntem mulţumiţi că toţi piloţii implicaţi în accidentele de astăzi sunt bine. Toate acele incidente au transformat cursa într-un sprint scurt, dar strategia noastră a dat rezultate în cele din urmă. Pneurile au avut nevoie de mai mult timp pentru a fi performante. Cred că puteam fi chiar un pic mai agresivi în ceea ce priveşte strategia. Dar, desigur, sunt fericit cu podiumului obţinut şi mă bucur pentru Philipp, care a făcut o cursă foarte bună. A fost rapid de-a lungul întregului weekend. Să avem două maşini pe podium este un rezultat mare pentru BMW.
Cursa a doua: Timo Glock a încheiat al cincilea cu DEUTSCHE POST BMW M4 DTM, astfel că şi-a păstrat primul loc în clasamentul piloţilor. În calificări, Philipp Eng a sărbătorit primul său pole position din cariera în DT, dar a trebuit să fie mulţumit cu o clasare pe poziţia a şaptea în cursă. Joel Eriksson (Suedia) a intrat şi el în zona punctelor, pe locul al nouălea. Bruno Spengler şi Augusto Farfus au părăsit Lausitz fără a reuşi să marcheze noi puncte în clasamentul general. Ei au trecut linia de sosire pe poziţiile a 15-a, respectiv a 16-a.
Declaraţii după cursa de duminică
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): DTM şi Formula E în acelaşi weekend – şi la doar 140 de kilometri distanţă: a fost o premieră. Cursele de la Berlin şi de pe Lausitzring au demonstrat cât de profundă este implicarea BMW în motorsport. În capitală, fanii au văzut BMW i Berlin E-Prix extrem de palpitant. Cele două curse spectaculoase din DTM au marcat puncte importante pentru noi şi trei clasări pe podium. Este plăcut că Timo Glock a reuşit să-şi apere poziţia de lider la general şi a fost, fără îndoială, un weekend plin de evenimente pentru BMW M Motorsport şi BMW i Motorsport.
Marco Wittmann (#11 BMW Driving Experience M4 DTM, BMW Team RMG – calificări: locul 4, cursă: locul 2): Sunt foarte fericit. Am avut un ritm foarte bun în cursă, am putut să-l atac pe Philipp devreme şi să trec de el. După aceea, am rulat constant, la fel ca Pascal. Planificasem să opresc în acelaşi tu cu el, după care am decis să fac lucrurile altfel. Am mai stat un tur şi am sperat să mă menţin înaintea lui. Iar acest lucru l-am şi reuşit. După pit stop, am observat că aş putea ataca din nou. Cu fiecare tur m-am apropiat de Gary, dar nu mai rămăseseră multe tururi din cursă. Fără îndoială, acest loc secund îl simt un pic precum o victorie.
Clasamente generale (etapa 2/10)
Piloţi: 1. Timo Glock 72p; 2. Gary Paffett 71p; 3. Pascal Wehrlein 39p; 4. Edoardo Mortara 37p; 5. Lucas Auer 33p; 6. Paul Di Resta 28p; 7. Marco Wittmann 26p; 8. Philipp Eng 26p; 9. Bruno Spengler 23p; 10. Mike Rockenfeller 22p; 11. Joel Eriksson 15p; 12. Loïc Duval 11p; 13. René Rast 10p; 14. Jamie Green 8p; 15. Daniel Juncadella 4p; 16. Augusto Farfus 2p; 17. Robin Frijns 1p.
Echipe: 1. Mercedes-AMG Motorsport PETRONAS 110p; 2. BMW Team RMR 98p; 3. SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG Motorsport 70p; 4. BMW Team RBM 38p; 5. Audi Sport Team Phoenix 33p; 6. Mercedes-AMG Motorsport REMUS 32p; 7. BMW Team RMG 28p; 8. Audi Sport Team Rosberg 18p; 9. Audi Sport Team Abt Sportsline 1p.
Constructori: 1. Mercedes-Benz 212p; 2. BMW 164p; 3. Audi 52p.
Cum vezi DTM 2018
Cursele din Deutsche Tourenwagen Master pot fi urmărite live pe canalul YouTube oficial al competiţiei – transmisiunile sunt disponibile cu comentariu în engleză sau germană. De asemenea, sunt disponibile mai multe camere on-board live, dar şi transmisiuni live ale sesiunilor de calificări: https://www.youtube.com/user/DTMinternational.
Ce urmează
Următoarea etapă din calendarul DTM va avea loc la Budapesta, în perioada 1-3 iunie.