Saatchi & Saatchi + The Geeks a realizat dezvoltarea și identitatea vizuală a Aspirajutorului Rowenta. Acesta este primul Messenger Chat Bot realizat de o agenție de publicitate din România, cu scopuri de marketing, și prezintă într-un mod educativ și social media friendly oferta de aspiratoare Rowenta.
Cu alte cuvinte, Aspirajutorul îi ajută pe cei interesați în alegerea unui aspirator, cu sfaturi și lămuriri real-time, prin intermediul unui dialog interactiv. Dialogul se concretizează în afișarea produselor Rowenta, cele mai potrivite cu ceea ce caută utilizatorul.
În contextul internațional al lansării etichetei energetice pentru categoria de aspiratoare, Aspirajutorul Rowenta a apărut ca soluție optimă de a comunica alinierea brandului Rowenta la noile criterii de performanță. Puterea produsului încă reprezintă un criteriu important pentru consumator, iar calitatea produselor Rowenta poate fi expusă doar prin exemplificarea etichetei energetice.
Soluția este cu atât mai inovatoare pentru categorie cu cât funcționalitatea chat bot-ilor a fost făcută disponibilă developer-ilor de către Facebook, la nivel internațional, recent, în aprilie 2016.
Chat bot-ul are asociată personalitatea unui robot vorbăreț, simpatic, expert în aspiratoarele Rowenta, dar puțin naiv în alte subiecte, ceea ce îl face amuzant. Personalitatea lui reiese din dialogurile amuzante presărate în timpul conversației, cât și din identitatea lui vizuală. Știe să se descrie, să răspundă la salut, te întreabă „ce mai faci?”, se „scurtcircuitează” dacă vorbești urât cu el și știe să-și ia la revedere în mai multe feluri.
„Suntem foarte mândri să fim printre primii români care realizează un Messenger Chat Bot. Întotdeauna am experimentat cât mai de timpuriu noutățile lansate Facebook, așa că am acceptat provocarea Rowenta instantaneu și cu mult entuziasm. Proiectul ne-a oferit ocazia să interacționăm cu utilizatorii de Facebook prin modalități noi și să dăm viață unui chat bot extrem de util și simpatic, căruia plănuim să-i adăugăm noi funcționalități, pentru a-l rafina”, Roxana Ionescu, Social Media Manager – Saatchi & Saatchi + The Geeks
„Rowenta este un brand care inovează în permanență și care facilitează accesul consumatorilor la tehnologia de top. Ne-am dorit să transpunem acest lucru și în mediul online. Chat bot-ul reprezintă un nou serviciu oferit de Facebook, ce ne ajută să educăm consumatorul într-un mod natural pe una din categoriile complexe din portofoliul nostru, oferindu-i totodată informații utile despre produse și de unde pot fi achiziționate acestea în mediul online” Matei Goncea, Digital Marketing Manager – South Central Europe, Groupe Seb
Utilizatorii de Facebook pot vorbi cu Aspirajutorul Rowenta dacă inițiază dialogul cu acesta printr-un salut. În continuare, acesta oferă două rute de dialog: afișarea unui catalog de produse, din care utilizatorul să-și aleagă produsele de care e interesat sau afișarea unui quiz despre nevoile utilizatorului, care generează la final produsul cel mai potrivit pentru el.
Pentru a permite o comunicare facilă cu utilizatorul, întrebările oferă în majoritatea cazurilor variante de răspuns. Răspunsurile oferite de chat bot vin să anticipeze cele mai frecvente posibile reacții ale utilizatorilor. Indiferent de modul în care conversația este inițiată sau continuată, flow-ul de comunicare este realizat astfel încât utilizatorul să fie adus către subiectul principal – informarea cu privire la aspiratoarele Rowenta.
Echipa care a contribuit la realizarea campaniei:
Saatchi & Saatchi + The Geeks
Paul Foltache (Senior Web Developer), Roxana Ionescu (Social Media Manager), Ioana Teodorescu (Brand Communication Manager), George Ilițoi (Copywriter), Călin Radu (Art Director), Cristina Huțu (Digital Project Manager), Andreea Adamescu (Brand Communication Executive).
Groupe Seb: Matei Goncea (Digital Marketing Manager)