Saatchi & Saatchi s-a clasat pe locul al doilea în topul celor mai premiate agenții la festivalul Golden Drum, câștigând două premii Grand Prix (Israel), un trofeu de aur (Israel) și șapte trofee de argint (două pentru Serbia și câte unul pentru Israel, Finlanda, România, Ucraina și Rusia) la festivalul din Slovenia.
“Blood Relations” de la Baumann Ber Rivnay Saatchi & Saatchi Tel Aviv a câștigat două Grand Prix: unul la categoria Film și celălalt la categoria Evenimente, un trofeu de aur pentru Direct și unul de argint pentru PR.
Yoram Levi, directorul de creație de la BBR Saatchi a declarat: “Proiectul ‘Blood Relations’ este foarte important pentru noi și reprezintă mai mult decât o campanie publicitară; acest proiect are o perspectivă internatională foarte importantă. Suntem mândri că juriul a hotărât să ne acorde cel mai important premiu la festival și ne angajăm să transmitem în continuare acest mesaj cât mai creativ și eficient”.
Campania “Blood Relations” a adus în același loc familii palestiniene și israeliene îndurerate, membre ale Forumului Familiilor – Cercul Părinţilor (Parents Circle – Families Forum), pentru a dona sânge împreună. Sângele donat de palestinieni a fost apoi folosit pentru a salva viața israelienilor răniți în conflict și invers.
Primii participanți au donat sânge în septembrie 2011, de Ziua Internațională a Păcii. Saatchi & Saatchi Israel a dus apoi demersuri de ambele părți pentru a convinge autoritățile să accepte sângele donat.
Campania „Battle for the Babies” desfășurată în Serbia, pentru a obține mai multe incubatoare moderne în maternități, a câștigat două trofee de argint, unul în categoria Integrated și celălalt pentru PR. Veljko Golubovic, directorul de creație de la Saatchi & Saatchi Belgrad a declarat: “Suntem una dintre cele mai mici agenții Saatchi și ne luptăm pentru premii precum copiii din campania noastră. Campania a câștigat deja multe premii, dar la Golden Drum am avut o ocazie specială să contribuim la scorul general al rețelei Saatchi. Acum important este să câștigăm premii în continuare”.
Campania “Battle for the Babies” a fost lansată cu scopul de a strânge fonduri pentru 100 incubatoare pentru spitalele sârbești slab dotate. Incubatoarele vechi de 40 de ani erau cu mult depășite, acest lucru ducând la o rată a mortalității de peste 60% în rândul bebelușilor. Oamenii au fost îndemnați să lupte alături de noi. Peste 700 de companii și 1 milion de oameni au susținut campania în urma căreia s-au strâns fonduri pentru 195 de incubatoare, în valoare de 2.600.000 de euro, suficiente pentru toată țara.
Campania finlandeză „Lucky and Muggy” pentru Toyota Hybrid a câștigat un trofeu de argint la categoria Film. Cele trei execuții – Silence, Fuel și Reliability – au urmărit să informeze publicul despre mașinile Toyota Hybrid în stilul familiar al personajelor de desene animate din anii ’70.
„Lahtinen Mantere Saatchi & Saatchi a câștigat pentru prima dată un premiu internațional și suntem foarte mândri de acest lucru! Aș vrea să mulțumesc echipei noastre!” a spus Kauko Kyyro, Account Director pentru Toyota.
Tot pentru Toyota, de data aceasta la categoria Radio, a primit un premiu și execuția Braveheart, realizată de Saatchi & Saatchi România, pentru Toyota Land Cruiser V8.
“Acest premiu reprezintă o victorie importantă pentru agenția noastră și mă bucur că l-am căștigat pentru bunul și fidelul nostru client Toyota”, a declarat Johan Ohlson, Director de creație Saatchi Romania.
Deja considerat un rege al tuturor drumurilor, Toyota Land Cruiser V8 a lansat un sistem de navigație performant – un element menit să îi dea și mai multă încredere în sine soferului. Porning de aici, ideea a fost aceea de face ca vocea sistemului de navigație să aparțină celor trei eroi războinici atât de cunoscuți din cele trei filme de succes: Leonidas din 300, Generalul Maximus din Gladiatorul și William Wallace din Braveheart.
Ucraina a câștigat un trofeu de argint la categoria Presă pentru remediul împotriva răcelii, Theraflu, de la Novartis. Oleg Lapshin, directorul de creație de la Saatchi & Saatchi Ucraina a declarat: “Acesta este primul premiu la Golden Drum pentru agenția noastră. Așadar, pentru noi este un mare pas înainte și, mai mult, suntem foarte bucuroși că l-am câștigat pentru un client atât de important cum este Novartis”.
În sfârșit, campania „Save April First” pentru canalul de comedie Paramount, le-a adus celor de la Saatchi Rusia un trofeu de argint pentru PR.
Stuart Robinson, directorul de creație de la Moscova a spus: „Ne bucurăm că am câștigat un trofeu de argint la PR la Golden Drum pentru lansarea canalului de comedie Paramount în Rusia. În același timp, ne cerem scuze ornitologilor ruși care au avut de suferit în timpul realizării acestei campanii”.
Campania folosește data de 1 Aprilie, care este atât Ziua Păcălelii cât și Ziua internațională a păsărilor, pentru a lansa canalul de comedie Paramount și pentru a-i asocia imaginea cu ideea de distracție.
John Pallant, directorul de creație la nivel de EMEA a declarat: „Sunt bucuros să văd atât de multe premii pentru Saatchi & Saatchi la categorii atât de diferite. Suntem încrezători și avem cu siguranță perioadă foarte bună în regiune”.
Toate producțiile pot fi vizualizate pe site-ul Golden Drum: //www.goldendrum.com/competition/showcase/winners-2012/.