Noua carte prezintă poveștile de succes ale unor Lovemark-uri create pentru branduri internaționale
Saatchi & Saatchi lansează cartea Loveworks: Cum oamenii de marketing de top din lume fac conexiuni emoţionale pentru a câştiga în contextul actual de piaţă, la Festivalul Internațional de Creativitate Cannes Lions 2013.
Loveworks este documentată şi scrisă de Brian Sheehan, profesor de publicitate la S.I. Newhouse School of Public Communications din cadrul Universității Syracuse, New York. Sheehan a făcut parte din echipa Saatchi & Saatchi timp de 25 de ani, alăturându-se agenției din New York de când a absolvit universitatea. El a fost CEO al Saatchi & Saatchi în Japonia şi Australia şi la Team One din Los Angeles.
Kevin Roberts, CEO Worldwide Saatchi & Saatchi, a introdus teoria Lovemarks cu zece ani în urmă, descriind-o ca fiind "viitorul dincolo de branduri". Lovemarks, numită în 2011 de Advertising Age una dintre ideile de marketing de top 10 ale deceniului, stă la baza abordării Saatchi & Saatchi pentru clienții săi din întreaga lume. Loveworks, o colecţie de studii de caz ale unor Lovemark-uri, aduce dovada faptului că relaţiile bazate pe legături emoționale între branduri şi consumatorii acestora construiesc cele mai puternice businessuri.
"Lovemarks a schimbat tiparele marketingului" spune Roberts despre impactul abordării strategice din cadrul Saatchi & Saatchi. "Noua carte a lui Brian prezintă lovermark-urile cu o fină observare a practicii de marketing şi este animată de un talent de mare povestitor. O recomand tuturor celor aflați la conducerea unor afaceri şi organizaţii, antreprenorilor, brand managerilor, academicienilor şi oamenilor din publicitate ca o lectură relevantă și creativă ce sfidează limitele timpului."
Cartea lui Sheehan pune accentul pe beneficiile pe care filozofia Lovemarks le poate avea asupra studenţilor care studiază afaceri, marketing și publicitate, precum şi pentru oricine este interesat de mecanismele schimbării sociale. Pentru a le sprijini eforturile academice, Saatchi & Saatchi a creat un centru de resurse didactice şi vizuale disponibile pe Lovemarks Campus Facebook focusate pe explorarea academică a relației dintre emoție și marketing.
Aceasta este cea de-a patra carte dedicată filozofiei Lovemarks pentru editarea căreia Saatchi & Saatchi a colaborat cu editura independentă House Books din Brooklyn, New York. Portofoliul de cărţi ce include și ediția originală scrisă de Kevin Roberts, Lovemarks: viitorul dincolo de branduri, publicată în 18 limbi, a înregistrat vânzări de 275.000 de exemplare.
Loveworks este pusă în vânzare pe siteul www.amazon.com. Pentru a citi un preview al cărții online, vă rugăm să vizitați site-ul www.loveworksthebook.com.
Recenziile cărții
Gary Schwartz, autorul cărților The Impulse Economy și Fast Shopper, Slow Store.
"În Loveworks, Brian Sheehan ilustrează cu pasiune valoarea construcției unui „cerc de încredere” în relația brand – consumatori. În anii 2010, fundamentele de marketing rămân aceleaşi: "Iubește consumatorul!" Loveworks exprimă acest lucru foarte clar şi răspicat pentru fiecare director de marketing. Pagină cu pagină, avem dovada că investind în crearea unei legături emoţionale profunde cu cei mai loiali dintre consumatori veți fi recompensași prin îndeplinirea obiectivelor de brand."
Paul Argenti, Profesor Corporate Communication, Tuck School of Business din
Dartmouth, absolvent Business School, Hanover, New Hampshire – America.
"Într-o lume de abordări de branding și marketing bazate pe statistici, este reconfortant să te întorci spre legăturile emoționale ce leagă consumatorii de produse și mărci. Cartea lui Sheehan este o continuare fabuloasă a cărții lui Kevin Roberts și o lectură obligatorie pentru oricine vrea să înţeleagă modul în care companiile pot câștiga cotă de piaţă prin emoţional."
Despre Lovemarks
Filozofia Lovemarks este fondată pe convingerea că oamenii sunt fiinţe în principal emoţionale. Deciziile noastre sunt mai mult emoţionale decât raţionale. Cercetările Saatchi & Saatchi indică, de exemplu, că ponderea coeficientului emoţional în decizia de a cumpăra o mașină este de 63%, de 75% în alegerea mărcii de cereale pentru micul dejun sau de 85% în ceea ce privește alegerea revistelor. Lovemark-urile sunt capabile să genereze o creştere durabilă dincolo de aşteptările normale. Abordarea Saatchi & Saatchi este aceea de a poziționa un brand de la statutul de brand respectat, la statutul de Lovemark, unde este în aceeași măsură respectat și foarte iubit, ceea ce duce la creșterea în preferințele consumatorilor, în cota de piață și în rata de profit generată.
Cele trei elemente ale unui Lovemark sunt Misterul, Senzualitatea şi Intimitatea. Saatchi & Saatchi are o metodologie foarte bine dezvoltată pentru aducerea brandurilor la statutul de Lovemarks bazată pe cinci pași cheie care alcătuiesc "Calea iubirii": descoperire, explorare, inspiraţie, atracție şi evaluare.