81 de lucrări finaliste asteaptă să fie votate în cadrul singurei competiţii de parodiat reclame din România, pe platforma The Creator. Pasionaţii de publicitate au avut 4 săptămâni la dispoziţie să îşi înscrie lucrările, urmând ca până pe 8 august să aibă loc perioada de votare, care va decide câstigătorii celor două premii puse în joc la Grand Spoof, oferit de Ciuc Premium.
Autorul spoof-ului care va strânge cele mai multe voturi pe pagina competiţiei va fi premiat cu suma de 3.000 RON, iar cel care reuşeşte să strângă pentru spoof-ul său cel mai mare punctaj din partea juriului profesionist va fi recompensat cu suma de 4.000 RON.
Specialiştii în comunicare care formează juriul din acest an sunt: Laurenţiu Semeniuc (Senior Strategic Planner, 23 Communication Ideas); Sergiu Floroaia (One-liner Comedian); Patrick de Hillerin (Ziarist Catavencii, membru al echipei Happyfish, câstigătoare la Grand Spoof 2009); Tudor Botezatu (realizator spoof "Budai Beer", locul 2 la Grand Spoof 2009); Horia Hotăran (Project Manager, Blue Idea) si Gabriela Gălăţanu (Group Brand Manager, Heineken România). Cei 6 juraţi vor da note de la 1 la 10 fiecărei lucrări înscrise, iar în cazul egalităţii primele două poziţii vor fi ierarhizate de comun acord.
Cele mai bune 10 spoof-uri înscrise la această ediţie vor face subiectul unei proiecţii ce va avea loc în cadrul ADfel, în seara de 16 august, începând cu orele 21:00, la terasa Fabrica (str. 11 iunie, nr.50, Bucureşti).
Ce este un spoof?
Un spoof, în cadrul acestei competiţii, este definit ca o parodie ce face referire la o reclamă cunoscută, folosindu-se de notorietatea acesteia pentru a servi unei alte mărci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simplă parodie. Cu toate acestea, spoof-ul nu este plagiat sau reclamă comparativă (ilegală în România), ci recreează în mod original elemente care amintesc de reclama iniţială, pentru a le reinterpreta şi pentru a crea un nou sens.