Antreprenorul constănţean Cătălin Neacşu a lansat în luna iunie a anului trecut site-ul de aranjamente florale Artezania.ro, urmat de inaugurarea unei florării fizice în Mangalia, oraşul natal, în urma unei investiţii de 15.000 euro care a presupus achiziţia de materiale prime, produse publicitare, mobilier, site.
Prima florărie specializată în decorațiuni din reţeaua Artezania este localizată în Mangalia, Str. Matei Basarab 33, într-o locaţie de 16 mp şi deserveşte clienţilor, femei şi bărbaţi, în căutare de aranjamente florale din flori criogenate sau din săpun. Valoarea medie a bonului pentru un produs floral este de 100 RON iar traficul în florărie este de peste 100 persoane pe lună.
„Am pornit acest prim proiect antreprenorial din pasiune pentru flori şi decoraţiuni, încurajată de familie dar şi din pură curiozitate, pentru a experimenta un alt tip de activitate care să îmi permită să petrec mai mult timp cu cei dragi dar şi să creez propriile produse creative, frumoase, sensibile, ce reprezintă cadourile ideale pentru persoana iubită”, mărturiseşte Alina Neacşu, co-fondator Artezania.
Oferta pe care o pune la dispoziţie Artezania este diversificată, de la aranjamente realizate manual din flori din săpun, licheni decorativi, la comercializarea de flori criogenate. Compania oferă serviciul de personalizare a produselor, pentru a oferi mixul potrivit de la rustic la modern, de la tradiţional la casual.
„Am pornit această afacere în ideea de a ajuta bărbaţii să ofere cele mai frumoase aranjamente partenerelor, femeilor din viaţa acestora. Vreau să ne uităm la “origini” şi să ne aducem aminte cum să sensibilizăm o femeie”, explică Cătălin Neacşu, co-fondator Artezania.
Planuri de viitor Artezania
Cotă de 20% din piaţa de aranjamente florale în 2 ani şi comenzi la nivel naţional
Pe termen scurt, antreprenorii vor să deschidă o a doua florărie în oraşul Constanţa şi doresc să ajungă la o cotă de 20% din piaţa de aranjamente florale în 2 ani, concentrându-şi eforturile pe investiţiile în site, produse, livrări online dar şi pe inaugurarea de noi florării la nivel naţional.
De asemenea, Artezania îşi propune să fie activă şi pe segmental aranjamentelor florale corporate pentru a deservi nevoilor companiilor care organizează evenimente interne, petreceri, aniversări sau lansări de produse şi sunt în căutarea unui partener creativ care pune accent pe abordarea ecologică: alegerea de aranjamente din flori criogenate sau flori din săpun, provenite prin îngheţarea florilor naturale sau reciclarea resturilor de săpun.
Luna decembrie a fost o lună activă, cu un rulaj mare al comenzilor iar Artezania a avut un rulaj de 20.000 RON al vânzărilor, doar pentru această perioadă. În primele 7 luni de la inaugurare, printre cele mai solicitate produse florale au fost aranjamentele din flori de săpun dar şi seturile cadou, achiziţionate de către 70% femei şi 30% bărbaţi.