Au fost desemnati castigatorii concursului EcoPaparazzi, care s-a desfasurat in perioada 23 martie – 23 aprilie. Juriul a ales 11 dintre cele peste 300 de lucrari inscrise in concurs. Tot astazi se lanseaza oficial www.ecopaparazzi.ro, primul portal din Romania prin intermediul caruia pot fi semnalate exemple de bune si rele practici legate de protectia mediului in comunitate. Astfel, toti cei interesati pot incarca fotografii si filmulete, insotite de un mesaj, pentru colegi, prieteni, vecini si de ce nu, autoritati.
Concursul EcoPaparazzi si-a desemnat castigatorii. Misiunea nu a fost deloc usoara pentru juriu, pentru ca toate lucrarile inscrise in cea de a treia editie ilustreaza foarte bine atitudinea pe care comunitatile locale o au vis-à-vis de mediu. Au fost acordate 11 premii si mentiuni, dupa cum urmeaza:
Marele Premiu a fost castigat de elevul de clasa a VIII-a Radu Alexandrescu din Constanta, cu lucrarea ” Apa” (video).
Locul 1 – sectiunea foto Alina Orel (25 ani, Barlad, judetul Vaslui) si sectiunea video Carmen Minea (40 ani, Constanta)
Locul 2 – video Alexandru Sebastian Chitu,”Recicland hartia salvati padurea” (11 ani, Argedava, jud.Arges) si Tasci Berna Sevgi,”Recicland pastram mediul curat” (12 ani, Pitesti, jud. Arges)
Locul 3 – foto Marius Tanef (26 ani, Bucuresti),”Lebada”
Mentiuni – foto Marina Labau (20 ani, Galati); Baluta Ana Stefania (12 ani, comuna Chiscani, Jud. Braila) “In natura, Lacul Sarat Braila” (foto); foto George Marain Munteanu, “Faleza Galati” (student la Ingineria Mediului la Universitatea “Dunarea de Jos” din Galati);
Diplome – foto Grupa Pregatitoare “Licuricii”, Gradinita nr.15 Vaslui, lucrarea “Ecoprichindeii” si Scoala cu clasele I – VIII nr. 1 Stefanesti, foto
Premiile constau in:
Marele Premiu – tastatura & mouse wireless + aparat foto digital
2 x Premiul I: web cam + aparat foto digital
2 x Premiul II: USB speaker (conectare la laptop pentru light & sound)
1 x Premiul III: aparat foto digital
Mentiuni: web cam, USB speaker (conectare la laptop pentru light & sound)
Toti castigatorii vor primi certificari ECDL insotite de materiale de pregatire (carti-suport de curs). Ei vor fi contactati in urmatoarele 14 zile in vederea obtinerii premiilor.
Concursul EcoPaparazzi face parte din proiectul Guerilla Verde, prima caravana de film educational cu mesaj ecologic, ajunsa la cea de-a treia editie. Proiectul dezvoltat de agentia de comunicare si organizare evenimente Media Image Factory se adreseaza tinerilor, folosind o metoda educationala inovativa, adaptata si eficienta, reprezentata de film. Proiectiile de film eco, dezbaterile si concursurile din cadrul celei de a treia editii Guerilla Verde (23 – 30 martie) s-au desfasurat in prezenta a 3.000 de tineri.
Prin intermediul filmului, initiatorii proiectului au prezentat tinerilor un punct de vedere obiectiv si informat, vizand in mod special reactii concrete ale acestora vis-à-vis de importanta protejarii mediului inconjurator. Reprezentantii ONG-urilor de mediu si cei ai companiilor partenere au adus argumente in scopul motivarii tinerilor in directia implicarii active in actiuni de ecologizare. Astfel, in perioada 23 – 30 martie, Guerilla Verde s-a oprit in Bucuresti, Pitesti, Ploiesti, Galati, Braila si Constanta. Printre filmele care au fost proiectate atat pentru cei mici, cat si pentru cei mari, se numara “Wall – E”, “Ice Age 2” , “Home”, “Over the Hedge”, “An Inconvenient Truth” dar si “Copiii Uraniului*, film romanesc lansat recent. Fiind un proiect educational, intrarea a fost libera.
”Caravana Guerilla Verde foloseste filmul ca metoda alternativa de a transmite informatii cu scopul de a motiva tinerii sa protejeze mediul si sa se implice activ in actiuni de ecologizare” spune Nicoleta Talpes din partea Media Image Factory, organizatorul Guerilla Verde.
Caravana Guerilla Verde este un proiect sustinut de Ministerul Mediului si Padurilor, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului, UPC Romania, Danone Romania, Asociatia Environ, Tetra Pak, ECDL Romania, Asociatia ECO TIC, primariile din orasele aflate pe traseu (Pitesti, Ploiesti, Galati, Braila, Constanta), AIESEC Romania, Universitatea Constantin Brancoveanu (Pitesti si Braila), Consiliul Tinerilor si Copiilor din Ploiesti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii – Universitatea din Bucuresti, Liga Studentilor Galati, Asociatia Advice Students, ECOROM, Libra Film Production, Universitatea Petrol si Gaze Ploiesti, Colegiul National Sfantul Sava Bucuresti, Casa de Cultura a Studentilor Galati si Regia Autonoma de Servicii Publice Ploiesti
A treia editie a caravanei Guerilla Verde a inregistrat un numar record de spectatori (3.000). Cei 63 de parteneri ai proiectului si cele peste 7.000 de materiale informativ-educative distribuite au adus un plus de notorietate evenimentului, care isi propune sa revina in toamna, cu cea de a patra editie.
Guerilla Verde este doar o etapa dintr-un program mai amplu, denumit BETI (Better Education Through Innovation) pe care Media Image Factory il va dezvolta in perioada urmatoare. Organizatorii isi propun ca prin intermediul filmului, sa atinga alte doua teme – sanatatea si minoritatile. Caravana educationala de film cu mesaj legat de sanatate – GeneratiaS – urmeaza in perioada 15 – 31 mai.
Declaratii de presa
“Guerilla Verde isi propune ca, prin intermediul filmelor, sa inspire tinerilor o atitudine prietenoasa fata de mediu si sa ii apropie de actiunile eco in desfasurare din segmentele privat, public si ONG, prin voluntariat sau initiative proprii. Folosind filmul ca metoda educationala alternativa, ne dorim asadar un impact real asupra publicului nostru si rezultate concrete.” spune Nicoleta Talpes din partea Media Image Factory, organizatorul Guerilla Verde.
”Proiectul Guerilla Verde se potriveste perfect cu misiunea UPC de Responsabilitate Sociala, aceea de a investi in educatia copiilor pentru a-i ajuta sa isi construiasca un viitor mai bun. Prin implicarea sa in toate aspectele care privesc copiii de astazi, inclusiv constientizarea mediului inconjurator, UPC Romania doreste sa trasforme mediul educational intr-un colt verde de care sa se poata bucura. Guerilla Verde, initiativa educativa si ecologica inedita, reprezinta o continuare naturala a misiunii noastre, unde ne unim forţele cu partenerii nostrii de proiect pentru o cauza buna.” declara Ariana Badin – PR & Communication Manager UPC Romania
”Susţinerea şi implicarea în acest de proiect de educaţie ecologica, Guerilla Verde, va avea rezultate benefice pentru mediu, în viitorul apropiat şi pe termen lung. Companii ca Danone, cu experienţă şi rezultate concrete, pot oferi exemple de bune practici, începând cu deprinderi simple şi continuând cu proiecte de utilizare responsabilă a resurselor în cadrul activităţilor industriale şi conservare ori reabilitare a factorilor de mediu afectaţi.” declara Cristian Zecheru – Environment Manager, Danone Romania
“Tetra Pak este lider mondial în rândul companiilor furnizoare de soluţii de procesare şi ambalare a alimentelor lichide. Ne asumam cu responsabilitate aceasta pozitie, generand crestere in armonie cu principiile sustenabilitatii. Motto-ul nostru “PROTEJEAZA CE E BUN” reflectă viziunea noastră de a oferi alimente sigure şi disponibile oriunde, dar si actiuni de educare in spiritul protectiei mediului. Credem ca numai deprinderea de a colecta selectiv poate contribui la o mai buna gestionare a resurselor planetei. Guerilla Verde ne ajuta sa punem in practica motto-ul nostru, prin formarea unei bune conduite sociale in randul tinerei generatii.” declara Daniela Cirmaciu – Responsabil Comunicare si Mediu, Tetra Pak South Eastern Europe
“Sustinem proiectul Guerilla Verde pentru ca ne place modul absolut original in care trateaza un subiect notoriu ca protectia mediului. Filmul eco, discutiile cu tinerii si concursurile reprezinta un bun inceput pentru o campanie care urmareste o constientizare reala a tinerilor si determinarea lor de a face ceva pentru un viitor mai verde”, declara Alexandru Stefan, Director General Benett Advertising.
{mosloadposition user10}