Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 70% după primele nouă luni. Cel mai mare avans a fost înregistrat de divizia de acoperişuri.
Furnizorul de soluţii metalice Ruukki România, parte a corporaţiei finlandeze Rautaruukki, anunţă o creştere a cifrei de afaceri în primele nouă luni de 70%, avans superior celui înregistrat în perioada de boom din construcţii. Creşterile au fost susţinute de fiecare dintre diviziile companiei.
Principalii factori de creştere pentru companiei au fost implicarea Ruukki în unele dintre cele mai mari proiecte de centre logistice şi arene sportive din 2011 precum şi consolidarea poziţiei companiei pe piaţa de sisteme de acoperiş din ţiglă metalică. Exporturile au crescut cu peste 40% comparativ cu anul 2010, deşi ponderea lor în cifra de afaceri a scăzut, datorită creşterilor spectaculoase din acest an. O evoluţie pozitivă a avut şi divizia de oţeluri speciale, Ruukki Metals, lider pe piaţa locală cu o cotă de peste 30%.
„Rautaruukki a ales România ca principal hub de producţie pentru divizia Ruukki Construction. Alegerea a avut în vedere şi posibilitatea logistică de a deservi multe ţări din regiune, dar şi potenţialul pieţei locale. La nivel local am livrat mai mult de jumătate din producţie”, a declarat Marian Pîrvu, Business Manager Central Eastern Europe. Marian Pîrvu coordonează activităţile în 8 ţări europene. „Segmentul de componente şi de acoperişuri sunt cele mai active în structura de business şi reprezintă cea mai mare pondere în cifra de afaceri. La acestea se adaugă exporturile şi activitatea pe oţeluri speciale”, precizează Marian Pîrvu.
Brandul Ruukki a câştigat foarte mult în notorietate în ultimii ani pe piaţa de învelitor metalice, graţie activităţilor de marketing, a reţelei de distribuţie şi a portofoliului de produse, creşterea de pe această divizie fiind cea mai puternică în termeni procentuali. În prima parte a anului livrările de învelitori s-au triplat. În continuare există o cerere accentuată pentru aceste produse. Produsele sunt unele de o calitate superioară, şi au fost achiziţionate atât pentru renovări cât şi pentru construcţii noi, rezidenţiale, sau proiecte de tipul hoteluri.
Pe divizia de componente cele mai multe livrări realizate de companie au vizat panourile frigorifice. Ruukki a livrat pentru trei din cele patru mari proiecte care au vizat construcţia unor centre logistice pentru marii jucători din retail in anul curent. Compania şi-a întărit poziţia de lider pe acest segment prin calitatea superioară a produselor, respectarea normativelor europene şi livrarea rapidă, graţie prezenţei unităţii de producţie la nivel local.
Pe piaţa de oţeluri speciale compania este lider, mare parte din produse fiind livrate unor companii locale, dar cu activităţi la nivel internaţional.
Afacerile Ruukki au crescut în 2010 cu 18%, peste nivelul de 10% preconizat iniţial. Compania a înregistrat în ultimii ani creşteri constante de peste 10%, întărindu-şi poziţia pe fiecare din segmentele pe care este activă.