Vânzările Ruukki au crescut cu 50% în al doilea trimestru financiar, comparativ cu perioada similară a anului precedent. Compania finlandeză estimează o creștere a vânzărilor nete în 2010 de 25-30%, după ce inițial a mizat pe un avans de 15-20%. Ritmul de creștere pentru prima jumătate a anului a fost de 26%.
Furnizorul finlandez de soluții metalice Ruukki a înregistrat comenzi de 1,1 miliarde euro în perioada ianuarie-iunie 2010, în creștere cu 26% comparativ cu rezultatele obținute în aceeași perioadă a anului anterior. Din aceste comenzi mai mult de jumătate au fost realizate în ultimele trei luni, perioadă în care compania a raportat un avans de 33%. Profitul operațional din prima jumătate a anului a fost de 26 milioane de euro, reprezentând 2,2% din vânzări. În ultimele trei luni profitul operațional a fost mai mare, respectiv 59 de milioane de euro, constituind 9,2% din vânzările nete.
" Reducerile de costuri pe care compania le-a operat anul acesta, precum și mediul de afaceri îmbunătățit comparativ cu perioada precedentă s-au tradus într-o creștere a profitabilității, în special pe segmentul de construcții metalice", a declarat Sakari Tamminen, președinte și CEO Ruukki. " Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, politicile de hedging pe care le-am aplicat pentru a ne proteja de fluctuația cursului euro-dolar au avut un impact pozitiv de 25 de milioane de euro", a adăugat acesta.
Construcțiile din domeniul comerical și industrial, cu cea mai mare pondere în cadrul diviziei de construcții, au avut o evoluție modestă. Cu toate acestea în Rusia și țările din Centrul și Estul Europei, în special Polonia și Cehia, comenzile de acest tip au crescut în al doilea trimestru. De asemenea, Ruukki a înregistrat o creștere puternică a vânzărilor în ceea ce privește soluțiile oferite pentru proiecte de infrastructură. Compania este implicată în proiecte de dezvoltare de autostrăzi în țările nordice. În acest sens, Ruukki a livrat stâlpi pentru fundații. În plus, compania a înregistrat o continuă cerere susținută pentru produsele din categoria învelitori, în sectorul rezidențial.
În perioada menționată, acțiunile Ruukki pentru îmbunătățirea eficacității au avut un impact peste așteptări. „Estimăm că acțiunile pe care deja le-am inițiat vor duce la o îmbunătățire anuală a profitului operațional de 149 de milioane de euro. În continuare ne vom axa pe eficientizarea costurilor”, a afirmat Sakari Tamminen.
{mosloadposition user9}