- 66% dintre femei au dus dorul plimbarilor prin magazine, iar pentru 63% ragazul acordat ingrijirii personale a facut izolarea mai suportabila
Pentru a afla ce s-a intamplat in perioada carantinei si cum vor evolua in continuare preocuparile de infrumusetare ale romancelor, Nielsen Romania a realizat un studiu in mediul urban, cu femei cu varste cuprinse intre 18 si 65 ani, si a analizat in detaliu obiceiurile de utilizare si cumparare a produselor de ingrijire si infrumusetare, precum si modul cum se raporteaza femeile la aceste categorii.
O treime din femeile din mediul urban au lucrat de acasa in perioada restrictiilor de circulatie datorate epidemiei COVID-19, restrictii care au dus si la inchiderea saloanelor cosmetice si a centrelor comerciale. Aceste schimbari au avut un impact imediat in comportamentul legat de produsele si activitatile de ingrijire si infrumusetare ale femeilor.
Din studiul Nielsen “Impactul COVID-19 asupra obiceiurilor de infrumusetare” reiese ca 43% dintre femei au suferit o reducere a veniturilor iar o parte dintre ele chiar si-au pierdut locul de munca. In plus, viziunea pentru viitor este destul de pesimista, deoarece ele se asteapta ca veniturile si locul de munca sa le fie amenintate si in continuare.
“Am aflat ca 35% din femei au lucrat de acasa in perioada restrictiilor de circulatie iar 45% preconizeaza sa o faca si in viitor, lucru pozitiv pentru finantele personale dar negativ pentru facilitarea interactiunilor in afara domiciliului” – declara Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, Nielsen Romania.
“Astfel, a fost interesant sa descoperim ca activitatile de infrumusetare au reprezentat o zona de confort si normalitate pentru femei, 63% dintre ele fiind de acord ca o rutina de ingrijire constanta le-a ajutat sa treaca mai bine prin perioada de izolare” detaliaza Vasi Dragomir.
Sunt, totusi, aspecte ce tin de activitatile de infrumusetare care inevitabil au avut de suferit ca urmare a efectelor pandemiei, unul dintre ele fiind utilizarea produselor de machiaj.
Izolarea la domiciuliu si purtarea mastilor medicale au dus la reducerea utilizarii acestui tip de produse, chiar daca nu toate categoriile de produse de machiaj au fost afectate in egala masura.
Curatarea si ingrijirea/tratamentul tenului sunt activitati recurente ce au fost mai putin afectate – peste 90% din femei au continuat sa foloseasca astfel de produse cu o frecventa similara sau mai mare fata de ceea ce faceau in trecut.
Ingrijirea/tratamentul tenului este aria in care 6 din 10 femei sunt dispuse sa investeasca mai multe resurse financiare pentru produse de calitate. In schimb, curatarea pielii este segmentul in care se fac cele mai multe compromisuri – doar 13% considera ca aceste produse merita o cheltuiala mai mare.
O alta arie de compromis au fost magazinele de unde s-au achizitionat produsele de ingrijire si infrumusetare care, pe perioada restrictiilor de circulatie, au fost si ele afectate. 4 din 5 femei au declarat ca au facut cumparaturi numai din magazinele aflate in apropierea locuintei, in timp ce 57% au apelat mai des decat inainte la cumparaturi online pentru produsele de ingrijire.
In acelasi timp, 66% din femei au simtit lipsa plimbarilor prin magazine, iar majoritatea au declarat ca, odata cu ridicarea restrictiilor, isi vor relua multe din obiceiurile anterioare de a apela si la servicii profesionale de infrumusetare.
Despre studiul Nielsen “Impactul COVID-19 asupra obiceiurilor de infrumusetare”
Studiul a fost facut pe un esantion de 800 de femei, cu varste cuprinse intre 18-65 ani, reprezentativ pentru mediul urban. Datele au fost colectate in perioada 28 mai – 8 iunie 2020, prin chestionare autoadministrate aplicate online.