Agenția de strategie și comunicare digitală Rusu+Borțun Cyber Growers semnează campania #aboutlastnights pentru Apollo111 Barul & Terasa.
Dacă acum niște ani pentru mulți tineri să cunoască barmanii și bodyguarzii de la cele mai cunoscute cluburi din oraș și șefii de sală de cele mai tari restaurante era un motiv de laudă, dar și care se putea dovedi salvator când era nevoie de o pilă care să procure rapid o rezervare, să faciliteze asigurarea unei consumații mai bune, punerea în contact cu cineva care frecventa același loc și care le stârnea interesul, să îi apere de posibilele accidente: un telefon pierdut, un conflict cu dj-ul, o notă cam mare, etc, în 2019 situația s-a schimbat radical.
Social media a democratizat experiența de going-out și a transformat conversațiile și interacțiunile. Oricine poate vorbi în timp real cu “instituția” prin mesajele private din social media sau poate da un feedback după și/sau sugestii pentru data viitoare. Comunicarea se întâmplă direct între individ și local și are savoarea oricărei discuții private între cel care s-a distrat și facilitatorul distracției.
“Party-urile de la Apollo111 Barul sunt trăite în fiecare weekend de sute, chiar mii, de bucureșteni. La sfarșitul lui iunie sezonul de petreceri a intrat în vacanță și distracția s-a mutat încet, încet pe terasa. Foarte mulți dintre cei care au fost la party-uri nu știau de terasa. De aici nevoia de a comunica. Miza a fost să ducem vibe-ul bun de la petreceri pe terasă. Să întregim experiența Apollo111 cu ce se întâmplă după petreceri. Când Boogie (Bogdan Dumitrache) ne-a cerut să promovăm terasa, am săpat în inbox și-am venit cu umbrela #aboutlastnights ca subiect de conversație zilnică #peterasa. Am lăsat niște mesaje private să stimuleze imaginația celor care au fost la Apollo111. Dincolo de reacțiile din social media, ne bucurăm și că vânzările terasei s-au dublat,” povestește Cătălin Rusu, co-fondator Apollo111 și Chief Creative Partner Rusu+Borțun.
Discuțiile la pahar au personalitatea lor și asta se simte în nonșalanța cu care oamenii abordează în contextul respectiv chiar și cele mai neplăcute experiențe. Pentru cei câțiva admini ai paginii Apollo111, ușor, usor, inboxul de mesaje private a devenit, pe lângă rolul strict funcțional, o platformă informală de comunitate. Spre deosebire de clasica poveste – brandul transmite ceva consumatorilor –mulți oameni, fiecare în parte, căutau să aibă o treabă sau alta cu brandul: pe cerut de informații și favoruri, pe transmis feedback, pe sugestii, pe implicare.
Acesta este insightul de la care strategii și creativii agenției Rusu+Borțun Cyber Growers au pornit în crearea campaniei #aboutlastnights pentru Apollo 111 Barul & Terasa, prima campanie locală cu mesaje private transformate în meme-uri. Astfel, ei și-au propus să scoată mesajele private din anonimat și să formalizeze comunitatea creată în așa zis-ul underground al brandului Apollo 111. Să ofere un mic preview din culise, pe baza de user generated content.
“Pe trendul de community building din digital, prospețimea abordării noastre vine din cronologia de proces. Am urmat calea: de la mesaj privat la memă. Când majoritatea brandurilor activează în primul rând cu scopul de a obține continut de la useri și în al doilea rând cu cel de a genera conversații și să construiască comunitate, noi ne-am folosit de conținutul de la useri deja existent și l-am transformat în memă, evident fără să facem public numele autorului de mesaj,” a declarat Miruna Macsoda, Managing Director Rusu+Borțun Cyber Growers.
Conversațiile au început să apară pe măsură ce autorii și-au arogat mesajele private și încet, încet, comunitatea a început să scoată organic capul la suprafață.#aboutlastnights a început pe 3 iulie și până în prezent au fost postate 22 mesaje. Iar reacțiile au fost surprinzătoare, campania fiind primită foarte bine atât de target, cât și de presa de specialitate.
Spre deosebire de alte campanii de digital, nu există însă setat un termen în care aceasta se va încheia, deoarece comunitatea nu se termină, ea există.
“În ceea ce privește indicatorii de performanță, până în acest moment, postările care s-au viralizat ne-au adus followeri noi, dar, în același timp, ne-am bucurat că miezul de engagement nou generat s-a întâmplat în cadrul comunității de followeri existent. Reach-ul organic pe postare a crescut de 3,5 ori, iar numărul de reacții generate pe postare de 5 ori. Nenumăratele emoticoane de “haha-uri” au fost un semn clar că lumea s-a distrat și cum Apollo111 e brand de loc de ieșit în oraș, este un semn că ne facem treaba bine,” a adăugat Miruna Macsoda.
Echipele care au realizat campania sunt formate din: Liviu Baciu, Ennifer Anefi, Lucian Sora, Miruna Macsoda și Cătălin Rusu din partea Rusu+Borțun Cyber Growers și Bogdan Dumitrache din partea Apollo111.