Agenția de strategie și manifestare creativă de brand Rusu+Borțun Brand Growers a finalizat rebrandingul Trutzi, companie românească, înființată în 2007, importator și producător de fier și liderul național al pieței.
“I-am cunoscut pe cei de la Trutzi în cadrul unui workshop pe care l-am ținut pentru antreprenorii din Moldova. M-au surprins plăcut dinamica business-ului, viziunea antreprenorială și dorința de învățare a liderului. Am o afinitate cu zona Bucovinei și m-am bucurat să putem spune o poveste de succes născută în Suceava și extinsă în toată țara,” afirmă Cătălin Rusu, CCP&CEO Rusu+Borțun.
Decizia de a oferi companiei o nouă identitate care să reflecte valorile de business dobândite pe parcursul celor 12 ani de activitate și care să transmită această expertiză clienților săi a venit în urma unei strategii de business bine pusă la punct de către fondatorii business-ului, care au simțit nevoia de a comunica mai bine in exterior.
“Pasul făcut de noi este unul firesc și prin care considerăm că ar trebui să treacă orice companie care s-a dezvoltat exponențial într-o perioadă relativ scurtă de timp și care s-a extins intern și extern. Ne dorim să inovam, să oferim calitate și încredere, iar tot acest proces implică și crearea unei identități bine definite,” a declarat Ciprian Nuțu – Fondator și Director General Trutzi.
Astfel, principalul scop al reprezentanților Trutzi a devenit creșterea popularității brandului, dar și o bună înțelegere a moștenirii de brand și a funcționalității sale. “Faptul că numele este oarecum străin de activitate și de numele românești de companii a reprezentat un dezavantaj pentru companie. Ne dorim să continuăm să fim preferința numărul 1 în rândul clienților care au nevoie de fier forjat – porți, garduri, balustrade, balcoane metalice. Trutzi este o companie cu produse și servicii complete, bine definite, și ne dorim să fie percepută ca atare,” a adăugat Ciprian Nuțu.
“Businessul Trutzi a crescut constant de-a lungul anilor,notorietatea numelui de asemenea, și ne-am întâlnit la momentul oportun când povestea din spatele brandului avea nevoie să fie cunoscută. Clientul a simțit că este nevoie de o prezență mai susținută a brandului dincolo de nume, printr-o filosofie care să fie clară clienților, fie ei meșteri, fie persoane fizice,” a spus Alina Tudose, consultant de brand și partener Rusu+Borțun Brand Growers.
Procesul de construcție al identității de brand a început printr-o auditare amplă internă și externă (angajați, parteneri, clienți, competitori, revînzători) care a durat aproximativ doua luni. Pe baza concluziilor din acest raport reprezentanții Rusu+Borțun Brand Growers au creat strategia de brand rezumată în promisiunea brandului: meșteșugari în fier și, ulterior, logo-ul brandului.
Prin urmare, drept vizual central a fost aleasă litera T, care devine astfel un simbol pentru brand, poziționându-l în zona corporate, liderul categoriei. T-ul este desenat ca o poartă care se deschide, iar wordmarkul aduce echilibrul întregului construct. Acest simbol este pus în valoare în toate materialele brandului. Brandul are un ton asumat, puternic, masculin, alimentat de energia oamenilor care lucrează în fabrică și de energia antreprenorului.
“Am pornit acest proiect cu intenția declarată de a construi un brand românesc, puternic, într-o categorie aparent mai puțin ofertantă și am descoperit o poveste autentică a unui antreprenor de succes și valori solide de business. Credem că Trutzi poate deveni un brand românesc important : activ în comunicare, implicat în comunitatea locală și cu o parte semnificativă de business orientată către piața consumatorului final,” a adăugat Alina Tudose, partener Rusu+Borțun Brand Growers.
Echipa de proiect a fost compusă din Ciprian Nuțu – Director General și Camelia Iordache – Coordonator Departament Dezvoltare, din partea Trutzi, si Alina Tudose, Cătălin Rusu, Răzvan Chifu și Anca Uscățescu din partea Rusu+Borțun Brand Growers.